Hovedmeny

Model 3 - bilder og smånytt.

Startet av Gordon Retriever, onsdag 24. mai 2017, klokken 23:58

« forrige - neste »

trondhla

Her er en god og edruelig gjennomgang av eierskapet med en TM3 etter 150 dager

https://www.youtube.com/watch?v=sPCsTGL5Nh4

Og som han sier rekkeviddeangst er nå et tema for ICE'ere av oss... og han har et poeng der. Det passer ikke alltid å droppe innom en bensinstasjon å fylle, heller ikke for lommeboka. På en BEV har du som regel full tank når du starter om morgenen og du kan for TM3's del kjøre ca. 6-7 timer alt ettersom før du behøver å engste deg for rekkevidde og for balansen på bankkontoen.

Counterpointer

Sitat fra: Magnus Hansen på fredag 20. juli 2018, klokken 11:34
Interesant å lese at alle tre model 3 som er lansert har samme motor bak. Performance og AWD har samme motor foran. Tesla standardiserer for å forenkle produksjonen, mens AWD får effekt redusert med software.
Kanskje det kommer «uncorking» av awd etterhvert?

Hva tror dere, blir preformance såpass lite sprang fra awd utgave at det blir den mest attraktive, eller blir LR rwd den mest attraktive med lengst rekkevidde ?

ok67

Sitat fra: knut.aulie på fredag 20. juli 2018, klokken 23:49
Hva tror dere, blir preformance såpass lite sprang fra awd utgave at det blir den mest attraktive, eller blir LR rwd den mest attraktive med lengst rekkevidde ?

Den med hengerfeste  :laugh:

Frå spøk til alvor, vil tru at awd blir mest attraktiv. Men som mange andre så ventar eg på det unevnelege, om det ikkje kjem så er eg usikker på om det blir bestilling. Då vil eg i så fall ha behov for ein bil til.
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

kirky

Åpen link for å lese artikkelen / review i NY times av Performance-modellen:

https://t.co/jwq5NMmVzi

Funker hvertfall ved innleggingstidspunkt.
2023 Model S

kirky

WSJ ikke NY times... Fikk ikke redigert.
2023 Model S

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

stefse

Har ikke fulgt med så mye i det siste, men er det noe nytt om kommer bilen med det famøse tilhengerfestet, eller ikke?
Kommer uansett ikke til å kjøpe en diger X bare for å få dette.
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

Elmo

Musk har flere ganger sagt at det IKKE blir hengerfeste på TM3
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med FW: 2024.38.6  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2014 - solgt.

Amoss

Sitat fra: Elmo på lørdag 21. juli 2018, klokken 20:49

Kan du linke til minst en av disse gangene? Så langt jeg har fått med meg har han kun omtalt dette den ene gangen der han sa at det ville komme.
Model S 85D

Magnus Hansen

Sitat fra: Elmo på lørdag 21. juli 2018, klokken 20:49

Når har han sagt det? I april 2016 sa han at det blir mulighet for hengerfeste.

Oktober 2017 fikk han spørsmål: «Heated seats std? Tow hitch? extended warranty option?»

Svar: «yes. No. Doesn't matter"

Som enten kan tolkes som det ikke blir hengerfeste eller at hengerfeste ikke blir standard..

Så har vi brukermanualen: «Warning: Do not use Model 3 for towing purposes. Model 3 does not currently support towing.»

Hvor ordet «currently» kan tolkes som det kommer til å bli mulig en gang.

Ellers er det viktigste argumentet mot at det blir hengerfeste at det ikke er noen tegn på at det noe sted å feste det. Ingen sted å bolte noe på eller noe lokk og åpne. Så er det et håp rundt om kring at kanskje hengerfeste kommer med AWD eller luftfjæring. Selv tviler jeg på at de jeg gjør noe konstruksjonsmessige forandringer mellom modellene. Alt tyder på at Tesla standariserer så mye de kan mellom modellene.

Min teori akkurat nå er at Tesla planla for hengerfeste, men møtte uforutsette utfordringer sent i designprosessen som gjorde at de droppet det. Evnt utsatte det og at det kommer etterhvert. Men det blir vel litt halmstrå. Bør vel komme en oppdatert brukermanual nå som AWD har kommet så får vi se om det er noe nytt. Så lenge det står som det står i manualen er ikke alt håp ute...

Elmo

Sitat fra: Magnus Hansen på lørdag 21. juli 2018, klokken 21:04
Oktober 2017 fikk han spørsmål: «Heated seats std? Tow hitch? extended warranty option?»
Svar: «yes. No. Doesn't matter"

Som enten kan tolkes som det ikke blir hengerfeste eller at hengerfeste ikke blir standard..

Så har vi brukermanualen: «Warning: Do not use Model 3 for towing purposes. Model 3 does not currently support towing.»

Hvor ordet «currently» kan tolkes som det kommer til å bli mulig en gang.
Den som vil må gjerne for meg lese informasjonen over som fanden leser Bibelen, for å holde håpet oppe.

Men i tillegg til det over så er jeg ganske sikker på at en av de mere seriøse EV-youtube kanalene nylig sa at Elon har bekreftet at det definitivt ikke blir hengerfeste (finner dessverre ikke igjen til hvor jeg så det).

Kanskje på tide å spørre igjen?, på twitter eller et Amerikansk Tesla bruker forum ??
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2014 - solgt.

Counterpointer

Sitat fra: Magnus Hansen på lørdag 21. juli 2018, klokken 21:04
Min teori akkurat nå er at Tesla planla for hengerfeste, men møtte uforutsette utfordringer sent i designprosessen som gjorde at de droppet det. Evnt utsatte det og at det kommer etterhvert. Men det blir vel litt halmstrå. Bør vel komme en oppdatert brukermanual nå som AWD har kommet så får vi se om det er noe nytt. Så lenge det står som det står i manualen er ikke alt håp ute...
Støtter din teori.

Ryddig fremstilling av prosessen hadde du også[emoji1360]

Øggen

P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Elmo

Sitat fra: Øggen på mandag 23. juli 2018, klokken 15:09
Javel??? Ikkje ifølge denne tweeten
Som er godt over 2 år gammel.

Forøvrig støtter jeg teorien til Magnus Hansen over
eUp 2014 - solgt.

Øggen

Det va kun et bevis på at han sa det SKAL bli hengerfeste. Mangla bevis på det motsatte.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA