Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kewet 5 med problemer

Startet av electromax, søndag 13. mars 2011, klokken 00:59

« forrige - neste »

hens

Motorstyringen har en maksimal spenningsbegrensning på ca 150 volt.
BMS begrenser lading ved drøyt 170. Jeg tror denne er temperaturkompensert.
Laderen kan gi 175-180, derfor kan en jukse ved å trekke sensorledning fra nest siste pluss.
Ved 21 blokker nicad, 105 celler, gir 175volt  en cellespenning på 1,67volt, hvilket er nok til fullading hvis "overladingstiden" er tilstrekkelig.

Når det benyttes lithiumbatteri må dette tilpasses ladekurver for den aktuelle type batteri, dvs du må ha høyt nok antall celler slik at de tåler drøyt 170 volt ladespenning.
Så får en heller benytte varmeapparatet som starthjelp hvis en kommer til nylig fulladet bil.

Dessuten må det benyttes spennings- og temperaturovervåkning for hver enkelt celle.
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA