Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Avstemning. Mår får vi M3 på norske skilter? (mer enn kun demo biler)

Startet av N00b, tirsdag 01. august 2017, klokken 19:37

« forrige - neste »

Ingeniøren

Sitat fra: Malawi på tirsdag 29. august 2017, klokken 21:45
Forbrenningsmotoren synger sin svanesang uansett om avgifter på bilene og drivstoffet går opp eller ned. 
Skal man stoppe det, må man ilegge store avgifter på elbiler(så de blir langt dyrere enn ICE biler) og strøm, begge disse alternativene er politiske umuligheter.

Akkurat det siste tror jeg du tar feil på - da kjenner du ikke politikere !
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

doldis1

Sitat fra: Malawi på tirsdag 29. august 2017, klokken 21:45
Forbrenningsmotoren synger sin svanesang uansett om avgifter på bilene og drivstoffet går opp eller ned. 
Skal man stoppe det, må man ilegge store avgifter på elbiler(så de blir langt dyrere enn ICE biler) og strøm,
Sitatbegge disse alternativene er politiske umuligheter.

Neida, ikke for Senterpartiet ..

JorgenM

i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

knut.aulie

Sitat fra: JorgenM på fredag 01. september 2017, klokken 18:28
Kanskje litt overraskende at de tyske, inkludert VW er best.
Kanskje ikke sååå overraskende i en tysk test   [emoji85]

KjellG

Mange problemer som nevnes her, men det viktigste uteblir - vi er for mange og antallet øker raskt. For bare 60 år siden var vi under 3 milliarder.

Ingeniøren

Sitat fra: KjellG på fredag 01. september 2017, klokken 19:44
Mange problemer som nevnes her, men det viktigste uteblir - vi er for mange og antallet øker raskt. For bare 60 år siden var vi under 3 milliarder.

Av en eller annen grunn velger man å unnlate dette. Selv klimapanelet har vel ikke dette med i sin rapport, selv om det er et av hovedproblemene....
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Oddaa

Sitat fra: JorgenM på fredag 01. september 2017, klokken 18:28

Kanskje litt overraskende at de tyske, inkludert VW er best.

Nei, det er ikke spesielt overraskende. Men problemet er at de likevel ville for mye (= det amerikanske markedet med "umulige" utslippskrav) og dermed valgte å jukse for å få det til.



Sent from my iPhone using Tapatalk
2017 e-Golf
2016 XC90 T8

Oddaa

Sitat fra: knut.aulie på fredag 01. september 2017, klokken 19:37
Sitat fra: JorgenM på fredag 01. september 2017, klokken 18:28
Kanskje litt overraskende at de tyske, inkludert VW er best.
Kanskje ikke sååå overraskende i en tysk test   [emoji85]
Neivel? Har du bevis eller indikasjoner på at også ADAC jukser?


Sent from my iPhone using Tapatalk
2017 e-Golf
2016 XC90 T8

Espen Hugaas Andersen

Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Oddaa

2017 e-Golf
2016 XC90 T8

knut.aulie

Sitat fra: Oddaa på fredag 01. september 2017, klokken 20:03
Sitat fra: knut.aulie på fredag 01. september 2017, klokken 19:37
Sitat fra: JorgenM på fredag 01. september 2017, klokken 18:28
Kanskje litt overraskende at de tyske, inkludert VW er best.
Kanskje ikke sååå overraskende i en tysk test   [emoji85]
Neivel? Har du bevis eller indikasjoner på at også ADAC jukser?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Har ikke bevis på at VW jukser heller, men litt rart at de er på topp plutselig.

Tror ikke ADAC jukser, men det blir som å ha hjemmedommer i fotball når et tysk institutt setter tyske biler først.

Oddaa

Sitat fra: knut.aulie på fredag 01. september 2017, klokken 23:29
Sitat fra: Oddaa på fredag 01. september 2017, klokken 20:03
Sitat fra: knut.aulie på fredag 01. september 2017, klokken 19:37
Sitat fra: JorgenM på fredag 01. september 2017, klokken 18:28
Kanskje litt overraskende at de tyske, inkludert VW er best.
Kanskje ikke sååå overraskende i en tysk test   [emoji85]
Neivel? Har du bevis eller indikasjoner på at også ADAC jukser?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Har ikke bevis på at VW jukser heller, men litt rart at de er på topp plutselig.

Tror ikke ADAC jukser, men det blir som å ha hjemmedommer i fotball når et tysk institutt setter tyske biler først.
Har egentlig andre tester vist at de er på bunn?


Sent from my iPhone using Tapatalk
2017 e-Golf
2016 XC90 T8

doldis1

Da er WLTP innført! Denne kommer til å sende røykmaskinene over i historieboka ennå tidligere enn selv jeg
har spådd ! Iallefall i Norge  ;D



JorgenM

i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

timingbeltkiller

#74
Sitat fra: Ingeniøren på onsdag 30. august 2017, klokken 06:00
Sitat fra: Malawi på tirsdag 29. august 2017, klokken 21:45
Forbrenningsmotoren synger sin svanesang uansett om avgifter på bilene og drivstoffet går opp eller ned. 
Skal man stoppe det, må man ilegge store avgifter på elbiler(så de blir langt dyrere enn ICE biler) og strøm, begge disse alternativene er politiske umuligheter.

Akkurat det siste tror jeg du tar feil på - da kjenner du ikke politikere !
ENIG!
Du behøver ikke doktorgraden i framtidsanalyse for å slå fast
bilen uansett type forblir en evig melkeku for statskassa.
Minkende inntekter pga fallende prosentandel fossilbiler
kommer til å bli mer enn utjevnet med økende avgifter på elbiler.

Skal vi gjette på det starter med en km-avgift på X øre
(innkrevd av/via forsikringselskapene som vet kjørelengdene)
økende til Y kroner etter noen (ti)år?

Når det gjelder strømmen,
blir målerne nå byttet ut med nye smarte som har ett hovedformål:
gjøre såvel strøm som strømtransport mye dyrere enn i dag.

Her deler elbileierne skjebne med øvrige strømbrukere.

Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA