Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Konkurranse i premiumsegmentet....!

Startet av krmy, tirsdag 01. august 2017, klokken 10:24

« forrige - neste »

krmy

Jeg prøver å finne ut hvem som selger en rød cee (female) til schuko adapter, noen som kan hjelpe ? Helst i Bergen.
Har funnet en butikk på nett som ikke har den på lager.


Sent from my iPhone using Tapatalk

turfsurf

Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

krmy

Takk for svar [emoji106]
Har vært på Claes Olson, Biltema, Jula og bilextra. Ingen som har rød til schuko, bare blå.


Sent from my iPhone using Tapatalk

aronesen

#3
Det var rart. Jeg kjøpte denne på Clas: http://www.clasohlson.com/no/3-fas-adapter/32-6039

Skal være på lager i Bergensområdet i begrenset antall.
Renault Zoe Intens 43kW, Grå Neptune

krmy

Å! Det er andre veien. Den røde siden er hun (female).


Sent from my iPhone using Tapatalk

elektrolux

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no


Lars C. Krogenæs

Blir litt nysgjerrig...Hva skal du bruke denne til?

Rød CEE er jo 400v 3-fas. Blir det ikke litt klønete å gå fra 230v enfas til dette på en ryddig måte?

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

E_S

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på tirsdag 23. mai 2017, klokken 10:23
Blir litt nysgjerrig...Hva skal du bruke denne til?

Rød CEE er jo 400v 3-fas. Blir det ikke litt klønete å gå fra 230v enfas til dette på en ryddig måte?

Lars

Nei, det er bare å bruke en fase, nøytral og jord, så har man akkurat det samme som i en vanlig kontakt. Gitt at CEE-kontakten er en 16A-kontakt er det ikke noe hinder i forskrifter/normer heller for en slik overgang.

Er CEE-kontakten sikret med mer enn 16A skal man strengt tatt ha en sikring mellom slik at schuko ikke kan overbelastes.
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

Lars C. Krogenæs

#9
Sitat fra: E_S på tirsdag 23. mai 2017, klokken 11:50
Nei, det er bare å bruke en fase, nøytral og jord, så har man akkurat det samme som i en vanlig kontakt. Gitt at CEE-kontakten er en 16A-kontakt er det ikke noe hinder i forskrifter/normer heller for en slik overgang.

Er CEE-kontakten sikret med mer enn 16A skal man strengt tatt ha en sikring mellom slik at schuko ikke kan overbelastes.

Men her skal man gå fra Schuko kontakt han (altså fra vanlig 230v enfas schuko stikk på veggen), og ende opp i en rød 3-fas CEE hunkontakt. Er man heldig har man 230v ustyr som bruker en av fasen på 230v. men hvilken fase den bruker vet man jo ikke på forhånd?

Hadde det vært fra 400v 3-fas til schuko hadde det vært greit, men her skal det gjøres omvendt...
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

elektrolux

Tror kunden har EVSE med rødt 16A støpsel, og allerede en overgang til Schuko som har brudd.

Har anbefalt henne å fikse overgangen selv, eller få en ungdom i nærheten til å gjøre det for henne. Ev. ta turen innom Clas, og benytte deres in house free service på slike ting.

De bytter f.eks batteri på armbåndsur gratis, mens urmakeren ofte fakturerer for en slik service.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Kristine Myklebust

Tusen takk for hjelpen alle sammen, det er fint å ha et sted som dette for oss som blir litt forvirret innimellom.
Det er denne kabelen som jeg må få fikset :

jkirkebo

Sitat fra: E_S på tirsdag 23. mai 2017, klokken 11:50
Sitat fra: Lars C. Krogenæs på tirsdag 23. mai 2017, klokken 10:23
Blir litt nysgjerrig...Hva skal du bruke denne til?

Rød CEE er jo 400v 3-fas. Blir det ikke litt klønete å gå fra 230v enfas til dette på en ryddig måte?

Lars

Nei, det er bare å bruke en fase, nøytral og jord, så har man akkurat det samme som i en vanlig kontakt. Gitt at CEE-kontakten er en 16A-kontakt er det ikke noe hinder i forskrifter/normer heller for en slik overgang.

Er CEE-kontakten sikret med mer enn 16A skal man strengt tatt ha en sikring mellom slik at schuko ikke kan overbelastes.

Det er ikke nødvendig. Det er allerede en sikring i skapet som sørger for at schukoen ikke kan overbelastes.

Vi kan lage slike adaptere, har alt nødvendig materiell på lager.

Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

E_S

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 23. mai 2017, klokken 14:40

Det er ikke nødvendig. Det er allerede en sikring i skapet som sørger for at schukoen ikke kan overbelastes.

Vi kan lage slike adaptere, har alt nødvendig materiell på lager.

Ja, jeg leste startinnlegget litt raskt og trodde det dreide seg om adapter fra CEE-han til Schuko-hun, og da kan det jo være både 16A og 32A. (og forsåvidt mer..) En adapter med schuko-støpsel og CEE-kontakt trenger selvfølgelig ikke noen sikring.
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA