Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Klunkelyd fra bakenden over dumper

Startet av Gordon Retriever, tirsdag 01. august 2017, klokken 09:14

« forrige - neste »

lunitiks

... og en midtpute som inviterer til albuekos  :)
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

model3citizen

Sitat fra: Klykken på mandag 12. juni 2017, klokken 15:33
Man har også lagringsplass i dørlommene. :)

Dørtrekket er på nivå med vanlige biler, og får de som er i Model S til å se ut som om de kommer fra en kit-car.

I det hele tatt er interiøret i Model 3 tydelig mer, hva skal vi si, moderne? Det ser i alle fall bra ut, med en liten reservasjon for midtarmlenet som ser ut til å sitte for høyt.

Trestripen og flytende skjerm, helt klart karaktertrekk som den har til felles med en viss BMW.
'15 i3, '16 i3, '19 T3P

Bli med i Rekkeviddeangstforeningen

OlaM

Model S er ganske komisk på akkurat de områdene egentlig. Digre former i døren som er fullstendig unyttige, kaffekoppen akkurat der du vil ha albuen, som du så dytter borti og søler ned på mobilen din. På M3 har noen tømt kaldt vann i årene på de som vil finne opp hjulet på nytt hele tiden, albuen kan lande der den passer, kaffekoppen i passelig avstand rett foran og mobil og alt rotet ditt helt fremst. I døren kan du oppbevare nyttige ting som isskrapen, en tredjedels tyggispakke, folien fra en deilig Royal Pistasj du hadde på fergekaien, kvittering på spylervæske, osv osv.

lunitiks

Dette forumet mangler en "Like"-knapp.

+1 @OlaM!
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

o.b.lix

Sitat fra: OlaM på mandag 12. juni 2017, klokken 22:09
Model S er ganske komisk på akkurat de områdene egentlig. Digre former i døren som er fullstendig unyttige,

De er bare unyttige til det smeller. Da skjønner man at det er deformasjonssoner det handler om, det å beskytte fører og passasjerer...
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

model3citizen

Sitat fra: o.b.lix på tirsdag 13. juni 2017, klokken 09:29
Sitat fra: OlaM på mandag 12. juni 2017, klokken 22:09
Model S er ganske komisk på akkurat de områdene egentlig. Digre former i døren som er fullstendig unyttige,

De er bare unyttige til det smeller. Da skjønner man at det er deformasjonssoner det handler om, det å beskytte fører og passasjerer...

Ikke helt sikker på om vi snakker om det samme her, men du mener at man ikke kan ha lommer i dørtrekkene fordi de da kommer i veien for støtabsorberende elementer.

Det finner jeg mildt sagt for utrolig til å være sant. Dørene inneholder nok braketter for støtdefleksjon ut til rammene, men jeg kan ikke forestille meg at de er så store at de konkurrerer med plassen til noen stakkars lommer i dørtrekkene.

Når det gjelder støtabsorpsjon, så skjer den i rammen rundt dørene.
'15 i3, '16 i3, '19 T3P

Bli med i Rekkeviddeangstforeningen

RuneW

Sitat fra: model3citizen på tirsdag 13. juni 2017, klokken 12:20
Det finner jeg mildt sagt for utrolig til å være sant.

Antageligvis fordi det bare er vas.
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

OlaM

#97
Sitat fra: o.b.lix på tirsdag 13. juni 2017, klokken 09:29


De er bare unyttige til det smeller. Da skjønner man at det er deformasjonssoner det handler om, det å beskytte fører og passasjerer...

Formene jeg snakker om er i dørpanelet. Det er bare et skall som sitter fast med plastklips og har ingenting med deformasjonssoner å gjøre. Det kunne godt hatt lommer eller bedre plasserte vinduskontroller uten å endre på funksjonen.



Tatt fra denne videoen:

Klykken

Men dette displayet, som jo er emnetema for tråden, vet dere..... :)
Kanskje starte ny tråd for andre temaer før det sklir HELT ut?
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

model3citizen

Sitat fra: Klykken på tirsdag 13. juni 2017, klokken 14:52
Men dette displayet, som jo er emnetema for tråden, vet dere..... :)
Kanskje starte ny tråd for andre temaer før det sklir HELT ut?

Prøver du å skjerme tråden fra en avsporing ;)
'15 i3, '16 i3, '19 T3P

Bli med i Rekkeviddeangstforeningen


knut.aulie

Sitat fra: model3citizen på tirsdag 13. juni 2017, klokken 16:52
Sitat fra: Klykken på tirsdag 13. juni 2017, klokken 14:52
Men dette displayet, som jo er emnetema for tråden, vet dere..... :)
Kanskje starte ny tråd for andre temaer før det sklir HELT ut?

Prøver du å skjerme tråden fra en avsporing ;)
Tror skjermingen er sentral..... [emoji851]

geear

Sitat fra: o.b.lix på tirsdag 13. juni 2017, klokken 09:29
Sitat fra: OlaM på mandag 12. juni 2017, klokken 22:09
Model S er ganske komisk på akkurat de områdene egentlig. Digre former i døren som er fullstendig unyttige,

De er bare unyttige til det smeller. Da skjønner man at det er deformasjonssoner det handler om, det å beskytte fører og passasjerer...
I dette øyeblikket avslørte du at du aldri har plukket et dørtrekk av en bil fra de siste tre tiårene... ;)
Sånn ca. ti centimeter med plast/skum/skinn/høytalerdeksel er som regel fasiten.
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

Hodetelefoner

Du avslørte nok dessverre mere enn du vil nå :p
La oss si det sånn: 10cm med "plast, skum og høytalere" redder noen tusen liv årlig ;)

geear

#104
Sitat fra: KristofferH på onsdag 14. juni 2017, klokken 06:41
Du avslørte nok dessverre mere enn du vil nå :p
La oss si det sånn: 10cm med "plast, skum og høytalere" redder noen tusen liv årlig ;)
Nei, det er bare vissvass at en fornuftig lomme eller ikke-fornuftig lomme i et deksel utgjør noen forskjell. Alle andre bilprodusenter klarer det. Lag den indre delen av lommen i materiell som gjør at den deformeres. Ingen rocket science. Poenget er at man har volumet til å deformere strukturelle deler av døra uten alvorlig skade på personer.
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA