Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Klunkelyd fra bakenden over dumper

Startet av Gordon Retriever, tirsdag 01. august 2017, klokken 09:14

« forrige - neste »

o.b.lix

Sitat fra: gr på onsdag 14. juni 2017, klokken 08:44
Alle andre bilprodusenter klarer det.

Nå er f.eks. model X kåret til sikreste SUV noensinne, så da er det altså lurt å ikke gjøre som alle andre, dvs la lommer komme foran sikkerhet...
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Gordon Retriever


Øyvind.h

Sitat fra: o.b.lix på onsdag 14. juni 2017, klokken 10:44
Sitat fra: gr på onsdag 14. juni 2017, klokken 08:44
Alle andre bilprodusenter klarer det.

Nå er f.eks. model X kåret til sikreste SUV noensinne, så da er det altså lurt å ikke gjøre som alle andre, dvs la lommer komme foran sikkerhet...

X har dørlommer.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

jlan

(TMX 90D AP1 - solgt)
TM3 LR AWD HF

lunitiks

... og det har ikke S, som scorer bedre enn X
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

knut.aulie

og mor Nille er en sten......

Noe sviktende argumentasjon her [emoji41]

geear

Sitat fra: o.b.lix på onsdag 14. juni 2017, klokken 10:44
Sitat fra: gr på onsdag 14. juni 2017, klokken 08:44
Alle andre bilprodusenter klarer det.

Nå er f.eks. model X kåret til sikreste SUV noensinne, så da er det altså lurt å ikke gjøre som alle andre, dvs la lommer komme foran sikkerhet...
Kudos for at du beviser akkurat det motsatte av det du argumenterer for. :-)

Som første volummodell for en bilprodusent ville det heller vært rart om det IKKE var noen "bugs" og snåle løsninger. Jeg må innrømme at jeg er imponert over hvor FÅ slike særegenheter og driftsproblemer det har vært. Dessverre kom på en måte unntaket med måkedørene på Model X. Det er rett og slett en dealbreaker for meg. Ssangyoung Rodius-look a like'n kan jeg leve med, men dørene...

På Model S er manglende hengerfeste dealbreaker, for jeg har ingen interesse av å ha TMS som nr. 2 bil, men står jo nå da i reservasjonskø på Model 3, så får vi se om det kan bli aktuelt.
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

o.b.lix

Sitat fra: gr på fredag 16. juni 2017, klokken 13:04
Dessverre kom på en måte unntaket med måkedørene på Model X. Det er rett og slett en dealbreaker for meg.

På Model S er manglende hengerfeste dealbreaker

Og på Model 3 er midtmontert skjerm dealbreaker...


sukk, tenker på Ivar Aasen jeg nå (Til lags åt alle kan ingen gjera).
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

DrNox

Tenkte at det aldri ble slik som nå. Men jeg liker" the clean look" bedre og bedre. Ryggekameraet på storskjerm er jo en drøm.

Ole Petter

Jeg liker det minimalistiske.

Siden bilene leser skiltene og derfor (i teorien) alltid vet fartsgrensen kan dette bli ganske bra.
Kan man justere cruise control til å følge skiltene +5/10% vil man ikke ha så stort behov for å glane på speedometeret.

Gordon Retriever

Både Tesla og Nissan er nå tydelig i oppkjøringsfasen til nye og viktige modeller. Og på samme måte som Tesla forbereder markedet på akkurat hva det kan forvente seg, slippes det nå ut bilder som viser hva framtidige Leaf-kjøpere går i møte.

Og på interiørfronten ønsker Nissan å formidle at man i likhet med Tesla vil kunne tilby moderne førerassistanse (i form av Nissan  Pro Pilot), men i motsetning til Tesla har man pakket det inn i et instrumentpanel som er nesten overraskende konservativt sammenlignet med førstegenerasjon Leaf:




Nissans budskapet - og håp - synes å være klart:  Kunder som synes bildet under er for radikalt, og som ønsker noe som ligner mer på Bluebirden onkel Einar kjøpte i 1982, kan kansellere Model 3-reservasjonene sine og satse på den nye Leafen i stedet. 



Hvor mange som velger å få over til den andre siden?  Tja.

knut.aulie

Må si at hele midtkonsollen til nye Leaf ser ettermontert og slengt sammen ut på disse bildene.....

Da er det jammen å foretrekke ett stort display

Rolf Gjerdsjø

Onkel Einar hadde ingen Bluebird, onkel Jan derimot. Dessuten var den en 1985-modell!  ;D

Synes det er synd at Nissan feiger ut, og lager det greiene der (forutsatt at bildet ikke lyver kraftig). Med mindre de flesker til med heftige spesifikasjoner og kjøreopplevelse, blir det vanskelig å motivere seg for en Leaf over en Model 3. Eller om Ioniq var den aktuelle forsåvidt. Jeg beholder reservasjonen min litt til.  ;)
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2017 Tesla Model S 75D (solgt)

Bestilt: Polestar 2

LeafSwe

Sitat fra: Gordon Retriever på torsdag 22. juni 2017, klokken 22:54
Både Tesla og Nissan er nå tydelig i oppkjøringsfasen til nye og viktige modeller. Og på samme måte som Tesla forbereder markedet på akkurat hva det kan forvente seg, slippes det nå ut bilder som viser hva framtidige Leaf-kjøpere går i møte.

Og på interiørfronten ønsker Nissan å formidle at man i likhet med Tesla vil kunne tilby moderne førerassistanse (i form av Nissan  Pro Pilot), men i motsetning til Tesla har man pakket det inn i et instrumentpanel som er nesten overraskende konservativt sammenlignet med førstegenerasjon Leaf:




Nissans budskapet - og håp - synes å være klart:  Kunder som synes bildet under er for radikalt, og som ønsker noe som ligner mer på Bluebirden onkel Einar kjøpte i 1982, kan kansellere Model 3-reservasjonene sine og satse på den nye Leafen i stedet. 



Hvor mange som velger å få over til den andre siden?  Tja.

Jag gillar retro stilen, rak instrumentpanel med trä inlägg  ;D

3P+
3SR+

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA