Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: 80% eller 100%

Startet av e-curious, tirsdag 01. august 2017, klokken 00:16

« forrige - neste »

elekTrond

Nå begynner dette å bli offtopic, men jeg føler på meg at du mener at du vil koble type2'en i bilen din til et rødt CEE 3fas uttak på veggen?

Det kan godt være jeg ikke forstår meg på Zoe, men du må fortsatt ha en EVSE som mellommann/mellomledd et eller annet sted for å startet ladingen. Eller kan du mate 3x400VAC rett inn i kameleon-laderen i Zoe-motoren? :)

EDIT: Det Orbit sa.  :+1:
'13 Mjau

Griffel

#31
Sitat fra: Zoe240 på lørdag 23. september 2017, klokken 14:29
Har nok uttrykt meg uklart. Jeg tenker på et adapter fra type 2 til trefas med tanke på å lade fra slike kontakter når vi reiser til Danmark igjen. Det var der jeg så disse kontaktene for første gang, her hjemme har jeg aldri sett (etter) dem  :)
Fra type 2 kontakter på TN (nett) lader man alltid med en type-2 til type-2 kabel om en har en Zoe.
"Fås kjøpt over alt"

https://elbil.no/her-kan-du-kjope-ny-ladekabel/

Det er kun i Norge Zoe har problemer med enkelte type-2 kontakter(IT nett) og må ha noe rusk i mellom.

Se også:
https://elbil.no/lading/slik-lader-du-din-elbil/

Skal en lade fra noe annet enn type-2 kontakter kreves en eller anne type kladd.
http://www.juice-technology.com/en/produkte/juice-booster-2
Til denne finnes det adaptere for det meste. For Zoe med trefaselader innebygget vil noe slik være nyttig. Med de to røde adaptere vil du kunne bruke alle røde stikkontakter i Norge uten å bruke Nofuel kanne, og i utlandet.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Zoe240

Takk. Har mye å lære om ymse kontaker skjønner jeg :-)

Lars C. Krogenæs

Og samme kabel bruker du på flexiladerne til GrønnKontakt og Fortum.
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA