Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

I-Pace på Geilo

Startet av Jon65, torsdag 21. desember 2017, klokken 21:18

« forrige - neste »

mrjalle

Sitat fra: automat på onsdag 03. januar 2018, klokken 18:49
Her er min påstand at alle kan forholde seg til aktuell totalvekt, ikke bare de med BE/B96

I stand corrected!
Etter å ha lest regelverket fem ganger til, må jeg si meg enig i din påstand: Maksvekt tilhenger som er oppført i vognkortet oppgir aktuell tilhengervekt - altså hvor mye tilhenger inkludert last faktisk veier. Jeg er overbevist om at jeg lærte noe annet da jeg tok førerkort, både kl B og BE - men jeg er likevel enig i at det er det som står i forskriften.

Har forsøkt å finne en lignende kombinasjon bil/henger for å teste i SVV sin Bil og Henger-app, men har ikke lykkes finne registreringsnummeret til en tilhenger med tillatt totalvekt 750 kg uten brems.

Orbit

UJ8518 (tilfeldig valg på Finn.no) er kanskje et eksempel du kan bruke.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

mrjalle

Sitat fra: Orbit på onsdag 03. januar 2018, klokken 21:08
UJ8518 (tilfeldig valg på Finn.no) er kanskje et eksempel du kan bruke.

Jeg lette også på finn.no uten å finne noen, men takk :-) SVV sin app Bil og henger ga grønt lys for bil som har maks tilhengervekt u brems 730 kg i vognkortet.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA