Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Model 3 blir ikke levert med hengerfeste

Startet av Thumper660, mandag 31. juli 2017, klokken 22:46

« forrige - neste »

Thumper660

Hei,

Noen her inne som har erfaring med at ladekladden går i rødt?
Jeg prøver å lade den på det uttaket jeg har brukt hele tiden, men det kommer bare et høyt klikk fra laderen, og så lyser det rødt. Har også prøvd andre 16A uttak, med samme resultat.
Bilen ladet helt fin på jobben i dag...
BMW i3 kontrakt signert 24/2-17
Bil hentet 28/4-17

Lileep

Sitat fra: Thumper660 på mandag 22. mai 2017, klokken 18:47
Hei,

Noen her inne som har erfaring med at ladekladden går i rødt?
Jeg prøver å lade den på det uttaket jeg har brukt hele tiden, men det kommer bare et høyt klikk fra laderen, og så lyser det rødt. Har også prøvd andre 16A uttak, med samme resultat.
Bilen ladet helt fin på jobben i dag...
Ja, skjer av og til. Trykker på piltastene som et på kladden, og den slutter å lyse rødt

Thumper660

Takker, så langt har jeg også kommet, dvs å få den til å slutte å lyse rødt, men så fort jeg prøver å lade bilen, sier det klikk igjen... Og så er jeg like langt...   :-\
Jeg har også prøvd å justere ned hvor mye bilen skal lade, men med samme resultat... Rødt lys....
BMW i3 kontrakt signert 24/2-17
Bil hentet 28/4-17

Toalmar

Har samme problem når jeg skal lade på jobb. Etter at kladd har startet opp trykker jeg på piltast for av, etter det for på og da virker den hver gang


Sent from my iPhone using Tapatalk
BMW i3s 94Ah Fully Charged - 2018
Reservert TMYP Hvit / Svart 08.04.2020 - TMY LR Hvit / Svart 07.04.2020
TM3 LR AWD - Svart / Hvit - Solgt 01.04.2020

Thumper660

Da var problemet løst denne gangen...
Var innom forhandler og byttet ladekladd...
Det viste seg at den var gåen.. Hadde ladet med for lav spenning inn på den. Antagelig skjedd på ladestolpen på jobb. For liten kurs, og en som hadde ignorert instruksen om å ikke lade på samme kursen(Er 3 kurser i stolpen, kan ikke lade to på en kurs, og det står tydelig der... Og det er kun 3 plasser til Elbil, så det skulle være unødvendig å koble på den kursen...)

BMW i3 kontrakt signert 24/2-17
Bil hentet 28/4-17

zbk

#5
Lite imponert over ladekladden om noe så enkelt som for lav spenning inn ødelegger den. Hvordan i alle dager er den konstruert for å klare noe sånn?

Kjøp noen sånne og "plomber" de ekstra uttakene på ladekursene, så minskes risikoen:

https://coop.no/sortiment/obs-sortiment/elektronikk/belysning-/elektrisk-materiell/gelia-08.0000517?gclid=CJjcltG6hdQCFRQSGwodrQsPig
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Autowinder

#6
Mye dårlige stikk i fellesområder for lading. På jobben trakk de 60 nye ladepunkter i 2015, som etter 15 måneder hadde brunsvidde og/eller litt løse stikkontakter, så det må være mye rart som forårsaker slikt. Ikke mye spesIelle elbiler heller, standard utvalg, så det må være endel sløvhet med å avlaste vekten fra kladdene som gir materiell- og kabelslitasje. Nå er alt deaktivert og byttet med 25 Grønn Kontakt type 3 veggbokser. Likevel sjalter boksene ut på i3 94Ah og går i rødt, så det må ringes til operatør som kjører en reset eller noe for å sparke i gang ladingen. Tipper at de som gjør installasjoner på anbud ikke har beste kompetansen på config av ladeboksene som installeres heller. Penga rår mer enn kundeopplevelsen.


Sent from my A1784 using Tapatalk Pro
TM3 LR AWD «Amore Odiata»

Lars C. Krogenæs

Sitat fra: Autowinder på tirsdag 23. mai 2017, klokken 09:17
Tipper at de som gjør installasjoner på anbud ikke har beste kompetansen på config av ladeboksene som installeres heller. Penga rår mer enn kundeopplevelsen.

Kompetansen på elbillading er stort sett dårlig, all den stund dette er relativt nytt. Så jeg tror penger har lite å si for hvor vellykket dette blir. Det er nok heller tilfeldigheter om man får tak i riktige personer med interesse for aldefaget i store ladeanlegg.

LArs
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Autowinder

Enig, men setter selskapet jobben ut på anbud og velger det billigste er i alle fall sjansene for å få et stykke fremragende kvalitetsarbeid betraktelig redusert.
TM3 LR AWD «Amore Odiata»

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA