Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Det blir ikke hengerfeste!

Startet av ieaarva, mandag 31. juli 2017, klokken 20:55

« forrige - neste »

ieaarva

Hei! Jeg har brukt autopiloten v2 (ikke den nyeste, men kjøpt høsten 2016) med relativt godt resultat. Det eneste jeg irriterer meg over er at den ikke justerer hastigheten etter GPS i henhold til tillatt hastighet.

Denne helgen var jeg en tur fra Fredrikstad til Sverige, og plutselig kom det opp meldinger om at hastigheten ble justert ned og opp etter hvert som jeg kjørte. Det eneste jeg behøvde å gjøre var å holde litt i rattet. Herlig!

På søndag skulle jeg kjøre hjem til Oslo igjen, og da fikk jeg ingen slike meldinger og måtte styre hastigheten selv. Hvordan aktiverer jeg denne funksjonen igjen? Det var veldig deilig å slippe og følge med på hastigheten og la bilen styre dette selv!

Med vennlig hilsen
Iver i Oslo
TMS 60D 2017

Christopher Neumann Ruud

Sitat fra: ieaarva på mandag 22. mai 2017, klokken 13:59
Hei! Jeg har brukt autopiloten v2 (ikke den nyeste, men kjøpt høsten 2016) med relativt godt resultat. Det eneste jeg irriterer meg over er at den ikke justerer hastigheten etter GPS i henhold til tillatt hastighet.

Denne helgen var jeg en tur fra Fredrikstad til Sverige, og plutselig kom det opp meldinger om at hastigheten ble justert ned og opp etter hvert som jeg kjørte. Det eneste jeg behøvde å gjøre var å holde litt i rattet. Herlig!

På søndag skulle jeg kjøre hjem til Oslo igjen, og da fikk jeg ingen slike meldinger og måtte styre hastigheten selv. Hvordan aktiverer jeg denne funksjonen igjen? Det var veldig deilig å slippe og følge med på hastigheten og la bilen styre dette selv!

Med vennlig hilsen
Iver i Oslo

Du gjør ikke noe galt, det er litt tilfeldig og fungerer bare enkelte steder / enklete retninger /enkelte ganger GPS'en eller hva-det-nå-er som sjekker fartsgrensa finner det for godt :)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA