Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

FSD som "plaster på såret"?

Startet av Måkemannen, mandag 31. juli 2017, klokken 16:06

« forrige - neste »

Måkemannen

Tok en reset med pedal+trippteller, den gikk opp fra 128 til 182. Er dette ok på en R240 som har gått 27000? Nå aner jeg ikke hva faktisk SOC er, da jeg dreit meg ut på å kjøpe feil OBD dings. Men kan det være noe å hente på å be forhandler om en oppdatering av software?

Sent fra min Moto G (4) via Tapatalk


boxer72

All erfaring ifra andre Zoe eiere (mye diskusjon rundt dette tyske elbil forumet). Skulle tilsi at du får igjen endel ved oppdatering av  software.  Den software som antagelig ligger inne tror batteriet er dårligere enn det virkelig er og du vil få igjen 1-1,5 kW kapasitet etter oppdatering

Sent fra min Lenovo YT-X703F via Tapatalk

Tesla model x, hvit og Renault zoe, hvit perlemor

Måkemannen

Sitat fra: boxer72 på mandag 22. mai 2017, klokken 07:37
All erfaring ifra andre Zoe eiere (mye diskusjon rundt dette tyske elbil forumet). Skulle tilsi at du får igjen endel ved oppdatering av  software.  Den software som antagelig ligger inne tror batteriet er dårligere enn det virkelig er og du vil få igjen 1-1,5 kW kapasitet etter oppdatering

Sent fra min Lenovo YT-X703F via Tapatalk
Takk for svar.

Så hva ber jeg om, oppdatering av BMS software? Er ikke helt inne i terminologien

Sent fra min Moto G (4) via Tapatalk


morten69

Ja be om BMS oppdatering, du vil da få ca 210 Km ved pedal trikset.
Zoe 2017 R400 Intense Grå Titanium
Zoe 2015 R240 Intense Brun, solgt
Ion 2014 solgt

Måkemannen

Da har jeg sendt sms til forhandleren med spørsmål om BMS update. Lurer på hva de svarer.

HCO

Jeg måtte registrere en kundeklage, slik at forhandleren fikk jobben dekket av RBI. Jeg klagde derfor på unøyaktig gjettometer og forkortet rekkevidde.
2018 Renault Zoe 400 Life Grå Titanium
2019 Tesla Model 3 LR AWD Solid Black

N00b

Skvett ny Zoe40 med 47km på klokka. Ladet helt fullt på 22kwh til den viste 100% og ferdig.

Da viste den 390km etter reset

bjaolsen

Zoe Q210 ladet til 100% i går kveld ca. 22.

Etter reset i dag morges viste : 203 km  8) - ikke ille etter ca. 55.000km (Og ja, jeg har oppdatert BMS)
bjaolsen

2015 Zoe 43kW
Jeg jobber i ABB, men er ikke direkte involvert med hurtigladere

aronesen

Sitat fra: bjaolsen på fredag 09. juni 2017, klokken 08:30
Zoe Q210 ladet til 100% i går kveld ca. 22.

Etter reset i dag morges viste : 203 km  8) - ikke ille etter ca. 55.000km (Og ja, jeg har oppdatert BMS)

Fikk samme som deg. Og jeg har rullet 66.000km.  :+1:
Renault Zoe Intens 43kW, Grå Neptune

mdue

Hvordan gjør dere resettingen? Åpen førerdør, begge pedaler inne etc? Har prøvd en del varianter på min Zoe , men får ikke resatt den :)

morten69

Hvis du har den nye med 400 km rekkevidde, må du
åpne døren trykk startknappen uten å holde bremsen inne, så trykk inn begge pedalene og så reset knappen, da får du 390 km ved 100% ladet batteri.
Zoe 2017 R400 Intense Grå Titanium
Zoe 2015 R240 Intense Brun, solgt
Ion 2014 solgt

mdue

Takk, har R240, noen som kan prosedyren for denne ?

bjaolsen

Q210 (og R240) - Åpen dør, begge pedaler i bånn og holde inne knapp på hendelen :)
bjaolsen

2015 Zoe 43kW
Jeg jobber i ABB, men er ikke direkte involvert med hurtigladere

Stigern

Gjorde dette på min 2015 r240 som har gått 17000km og fikk 207, er vel greit innafor det? Hvilke tall får dere på deres 240?

Måkemannen

#14
Sitat fra: HCO på tirsdag 23. mai 2017, klokken 06:55
Jeg måtte registrere en kundeklage, slik at forhandleren fikk jobben dekket av RBI. Jeg klagde derfor på unøyaktig gjettometer og forkortet rekkevidde.

Jeg trengte ikke registrere noen klage. Spurte bare om de kunne oppdatere BMS software og ga de tallene jeg la ut her. De tok den inn (de omprogrammerte TPMS i samme slengen) De mente jeg allerede hadde nyeste software.. ?

Uansett. Har nå fått tak i en fungerende OBD dings (KONNWEI KW902) og, vel, SOH (State of health?) er vel ikke helt der den skal være likevel? Eller kommer den seg når bilen har ladet fullt opp? Displayet på bilen viste 81% når jeg tok screenshot


*****
Edit:
Da la jeg til status på fullladet bil. SOH er fortsatt 88% ? Er ikke det relativt elendig? Bilen er kjørt 29000 nå. La også til screencaps av spenningen på de individuelle cellene (tror jeg det må være.. ?). Ser dette greit ut?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA