Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Model 3 blir ikke levert med hengerfeste

Startet av Ami, mandag 31. juli 2017, klokken 07:43

« forrige - neste »

elektrolux

Samme stolpene her i Stavanger.

Beste er å la lokket stå åpent og bruke låsemekanismen som hempe for ladekladden. For å starte ladingen må knappen øverst til høyre holdes inne til bilen begynner å dra strøm.

Stikkene i disse stolpene brukes mer eller mindre kontinuerlig, men blir ikke vedlikeholdt. Viser hvor godt alle de andre barriærene virker nå det ikke tar fyr, men her burde stikkene blitt byttet minst hver måned. Har vårt på nippen til å bytte stikkene selv for å hindre skader på egne ladekladder, men usikker på om dette ville blitt oppfattet som en positiv handling eller en kriminell handling. 
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Trekkoppbil

#16
Sitat fra: Ami på søndag 21. mai 2017, klokken 12:58
Hvilken ladestasjon er best/billigst å velge?
Jeg synes det er like greit å bruke mobile EVSEr med industristøpsel for å gjøre det helt enkelt.  Man kan bare finne en ryddig måte å henge den opp i garasjen på.
På reise er det greit å ha med seg overganger til ulike kontakter, og man kan spørre etter overganger hos Ladespesialisten eller Elbilhjelpen.
For enfasebil kan det være greit med blått enfase-støpsel på 32A, eller evnt 16A. For 3-fasebil kan rødt støpsel være tingen.  Vegguttak koster gjerne noen tikroninger.

EVSE bør være robust. Jeg har god erfaring med Panasonic for J1772-bil. Hvis man mangler det, kan man kjøpe hos evseupgrade.com. De kan kun justeres opp til 25A hvis man ber om europeisk firmware. Elbilhjelpen har vel andre fabrikat som går til 32A.

Bildet viser Panasonic EVSE fra en 2013 USA-Leaf. Den kan justeres fra 6-25A og er påmontert 32A støpsel.

65lars

#17
Sitat fra: elektrolux på søndag 21. mai 2017, klokken 18:29
Sitat fra: 65lars på søndag 21. mai 2017, klokken 18:18
Jeg undersøkte det å få en ladestasjon installert der jeg nå bor, og fikk tilbud på fra kr. 12K til 15K
MEN - tilbudet inkkluderte ikke å strekke en dedikert kabel til sikringksskapet, samt installere en dedikert sikring, til dette formålet.  Pris?  Legg til 10K.   Så 25 tusen, - for noe tull! ::)

Du er jo en av våre eldste kunder, og så har du glemt å spør oss om pris.  ???

Takk for det,  - . Neida - jeg jobber med saken,  og venter på flere inflyttere til borettslaget her, som kjører el-bil.  Fortrinnsvis trillinger   :)  Kommunen bidrar jo også, tror jeg.  :)

Sitat fra: elektrolux på søndag 21. mai 2017, klokken 18:29
Med mindre du bor i blokk, garantert rimeligere enn dette, men dessverre fremdeles 5 sifret beløp ferdig montert.
Trilling, bestilt KIA

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA