Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla Model 3 Konfiguratoren er klar.

Startet av Elified, søndag 30. juli 2017, klokken 16:23

« forrige - neste »

Elified

Noen som har tatt levering av TMX i mai og kan si noe om det er rettet en del av problemene med b.l.a FW dørene?
Har det skjedd andre forbedringer? Skal ta i mot en bil som ble produsert i midten av april og er litt usikker på om jeg bør ta i mot den før de har fått alle delene de trenger til FW dørene. Orker ikke å hente den ut for så å levere den inn 2 uker senere til fiks.
Hva ellers er typiske feil ved som oppstår etter levering?

Nasatech

Tror ikke du skal tenke på dører og deler. Er levert ut 2258 Model X i Norge. Hvis alle de hadde hatt problemer med dørene og ventet på deler så hadde vi hørt det. Jeg har f.eks. ikke hatt noe problemer med dørene og fikk min i august med VIN 00076. Litt flaks og uflaks tror jeg.

Bare å glede seg til ny bil!

keepitsimple

En ting som jeg glemte var å sjekke lakken _nøye_. Du burde ta med en sterk lampe eller ta bilen ut i solen mitt på dagen før du kjør hjem. Lakken er vel omtrent det eneste som du ikke får fikset etter levering.
Tesla Model S 60D - 2016

Grom

Helt enig med sjekk av lakk, spesielt på hvite biler (perlemor). Sett flere biler med svært dårlig lakkering i overgang mellom støtfanger og karroseri. Både fargeforskjeller, for lite lakk, og appelsinhud.
X90D
Mod 3 i bestilling

Elified

Bestilt "obs" black metallic. Er jo temmelig lett å se riper i den, hvis lyset er godt nok.
Enig i at det kun er lakk som er viktigst, da resten er lett å reklamere på senere.

Hva gjøres med lakk etter den ankommer Norge? Poleres den med Autoglym SRP eller lignende for å mette opp lakken og fjerne overflateriper? Tenker å legge FussoCoat.

Bjoris

Knirk i FWD. De gikk ikke helt opp der bilen ble levert, når jeg kom hjem oppdager jeg at eg er en del knirk på slutten på den ene døren, men betyr ikke mye. Tviler på de uansett klarer å få fikset noe slikt der og da om det oppdages på overlevering...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Teslanewbie

Sitat fra: bjoris på torsdag 25. mai 2017, klokken 11:55
Knirk i FWD. De gikk ikke helt opp der bilen ble levert, når jeg kom hjem oppdager jeg at eg er en del knirk på slutten på den ene døren, men betyr ikke mye. Tviler på de uansett klarer å få fikset noe slikt der og da om det oppdages på overlevering...
Er en fiks på dette og angivelig skal de nye bilene ha dette utbedret ved levering . Det er plasten i hengslene som kommer i kontakt og knirker ved åpning .
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

HKS

Foreldrene byttet inn Model S med X for et par dager siden...

Hadde en ganske grundig runde rundt bilen, ingen problemer eller knirk i FWD. Eneste punktet vi bemerket var dårlig finish på førersetet (Tan premium ventilerte seter).
Er blitt produser noen Model X nå, bilen demmes er VIN 0412xx.
Tesla Model S 90D

rakriste

Jeg hadde utlevering i går kl 16
ventet først 45min


feil som ble oppdaget ved utleveringen:

Lakkskader og riper i dørkarm FW dørene, begge sider
Lakkskade ved bakluke (kant)
Lakkskade frontfanger,rennemerke og noe som ser ut som 2 små bulker.
Dårlig tilpasning av chromelister på fw dørene.
slapt skinn på førerstolen, rynker
Generelt dårlig klargjøring, polishrester over alt, spesielt synlig på svarte plast hjulbuene.


Ikke spesielt fornøyd med å måtte levere den inn til Tesla Nord for utbedring allerede "dagen etter"



sett bort i fra dette, så var Tesla personellet hyggelige og dokumenterte godt med bilder på alt jeg påpekte.
men deres egen kvalitetsikring var virkelig ikke noe å skryte av


Tesla Model X 90D - 2017

x Tesla Model S P85 - 2013

Rico

Byttet fra en X75 (utlev nov 16) til en X90 (utlev juni 17). X90 får jeg vann inn ved regnvær når jeg åpner bakdøren. Fikk ikke det på X75... Litt rart kvaliteten går feil vei  :P

Nasatech

Min er fra august 2016 og har så langt nesten ingen feil. Kanskje kjøpe brukt på Finn ;)

tjomswrx

Sitat fra: Rico på torsdag 22. juni 2017, klokken 13:01
Byttet fra en X75 (utlev nov 16) til en X90 (utlev juni 17). X90 får jeg vann inn ved regnvær når jeg åpner bakdøren. Fikk ikke det på X75... Litt rart kvaliteten går feil vei  :P

Dette er det en "enkel" fix på. Listen som skal sørge for drenering ligger trolig litt for nære glassplaten på taket. Dra fingeren langs gummilisten så kjenner du trolig at det er liten klaring på toppen.
S85

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA