Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Trondheim - Geiranger, hvordan kjøre

Startet av Skibhof, lørdag 29. juli 2017, klokken 21:48

« forrige - neste »

Skibhof

Jeg er ny på forumet her og vyrderer å kjøpe nye E-golf og har fått følgende tilbud hos min lokale møller:

309 000 med ryggekamera, keyless og active info display.
Er det noen her som kan gi meg en pekepinn på om dette er en god pris?

Jørgen

Ecinnaj

#1
Høres bra ut det :)

Jeg har
Active info display
Keyles
Sikkerhetspakkeñ
Dynamiske led lys
Ambient belysning
Mørke ruter bak
Ryggekamera
Skvettlapper
Kommer på 318 tusen her.
Men detver uten vinterdekk da :)

Sent fra min SM-N910F via Tapatalk

Cral

#2
Jeg ville sterkt vurdert sikkerhetspakken og adaptivedynamiskefrontlys om du har mulighet...
~Cral

2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro

Roy e-Nordmann

Må ikke finne på å kjøpe bilen uten sikkerhetspakken og dynamiske frontlys ihvertfall. Ambientebelysning og skinn løfter også interiøret mange hakk
2017 e-Golf FL Atlantic Blue

Lassiiboiii

Jeg hadde heller valgt vekk Active info display for sikkerhetspakke og/eller dynamiske lys,

Mitt tilfelle har jeg valgt bort utvendig lyd, mobil opplegget og vinterhjul.
- E-Golf 2017 - Levert 14.06.2017
- Reservert Tesla Model 3 - Reservasjon 07.12.2016

geear

Sitat fra: Roy e-Nordmann på lørdag 20. mai 2017, klokken 08:38
Må ikke finne på å kjøpe bilen uten sikkerhetspakken og dynamiske frontlys ihvertfall. Ambientebelysning og skinn løfter også interiøret mange hakk
Dette er nå å ta i. Veldig mange kjører så godt som aldri på veier hvor en trenger lys for annet enn å bli sett. Ambientebelysning er fint, men all belysning innvendig gir også dårligere sikt ut.

Jeg kan ikke huske å ha brukt fjernlyset på vår e-Golf. Har riktig nok en annen bil vi bruker mest på hytteturer og andre langturer, men selv den er det sjelden at jeg bruker lys til annet enn å bli sett.

Tror feks det er opplyst hele veien fra Stavanger til Oslo via Kristiansand nå.
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

TM

Sikkert ikke alle som må ha sikkerhetspakken og dynamisk LED frontlys. Men dersom man skal selge bilen mens den fortsatt har noe verdi, så er jeg rimelig sikker på at man får igjen de 5000 kr pakkene koster. Skiltgjenkjenning ligger vel også i sikkerhetspakken om jeg ikke husker feil. Kan fort koste noen kroner å overse et skilt med fartsbegrensning.

gamer73

Jeg syntes man skal tenke mer på egen bruksverdi enn hva man eventuelt får for den om man skal selge den, med unntak av dem som VET dem selger bilen etter 2 år. Det finnes dem som stadig bytter ut biler som er 2 år gamle, og dem må selvsagt tenke på slikt, men for oss andre er det viktigere å sørge for at ekstrautstyret gjør kjøreopplevelsen "lettere og mer praktisk" så lange man har bilen.

Skinnseter er omtrent 100% nødvendig OM man har barn og generelt er "grisete", men her får man ta en egen vurdering. Jeg har skinn overalt hvor jeg kan ha skinn....i bilen som hjemme. Alle ting som ikek er av skinn hjemme er omtrent ødelagt av barnegriseri...

Alle dem sikkerhetspakkene er viktige saker og gjør kjøringen enklere og mer styrt av radar etc som reagerer mye kjappere enn oss mennesker. Det eneste jeg annser som ikke nødvendig er dem sensorene rundt bilen mht parkering, dem kan man klare seg uten egentlig.

Active display spedometer etc vilele jeg også lett valgt bort om det ikke er noe sikkerhet knyttet til dette.

Hyperstress

Er det noen som ikke har fått rabatt pga feil baklykter?
Er det 3500kr det er snakk om?
En kamerat som ikke interesserer seg for lykter har ikke tatt opp baklystema, og fikk heller ikke avslag for baklykter på eget initiativ fra selger.
Fikk derimot 1000kr billigere pga en prisjustering som han ikke trodde hadde med lyktene å gjøre.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

TM

Sitat fra: Hyperstress på fredag 02. juni 2017, klokken 18:57
Er det noen som ikke har fått rabatt pga feil baklykter?
Er det 3500kr det er snakk om?
En kamerat som ikke interesserer seg for lykter har ikke tatt opp baklystema, og fikk heller ikke avslag for baklykter på eget initiativ fra selger.
Fikk derimot 1000kr billigere pga en prisjustering som han ikke trodde hadde med lyktene å gjøre.
Det er 3200 kr i rabatt som tilbys. Dersom man har fått rabatt på bilen, vil også de 3200 reduseres tilsvarende. Det er nok slik at man bare får kompensasjon eller ettermontert dynamiske LED lykter hvis man selv klager. De fleste tenker har ikke noe forhold til hva slags LED lykter bilen kunne hatt. På 2018 modellen er dynamiske LED lykter en opsjon som koster 3200 kr.

skshenke

I got 312.000 for
Active info display
Keyless
Sikkerhetspakken
Dynamiske led lys
Ryggekamera
winter tire 16''
4 years free service


Pearlwhite

307 000.-

Hvit perlemor
Active Info display
Ambientebelysning
mørke ruter bak
sikkerhetspakken
Ryggekamera
Vinterhjul

TM

#12
Sitat fra: Pearlwhite på torsdag 08. juni 2017, klokken 15:07
307 000.-

Hvit perlemor
Active Info display
Ambientebelysning
mørke ruter bak
sikkerhetspakken
Ryggekamera
Vinterhjul
Hva er poenget med denne tråden ?  Det er alltid noen som får kjøpe biler gjennom arbeidsgiver eller med spesielle avtaler, men spørsmålet er hvilken interesse det har for andre ? Jeg synes at priser og rabatter er personlige forhold mellom kjøper og selger som ikke egner seg for åpne forum.

gak

Jeg vil si det har stor interesse hva andre enn meg betaler. Dette er med på å gjøre det lettere å orientere seg i markedet. Jeg fatter ikke hvorfor ikke dette skulle egne seg på et forum!
Polo 2.5

geear

Sitat fra: gak på torsdag 08. juni 2017, klokken 19:30
Jeg vil si det har stor interesse hva andre enn meg betaler. Dette er med på å gjøre det lettere å orientere seg i markedet. Jeg fatter ikke hvorfor ikke dette skulle egne seg på et forum!
De som er gode til å forhandle pris er medt sannsynlig helt klar over det, og har kun noe å tape på å legge prisene ut her. ;)
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA