Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Trondheim - Geiranger, hvordan kjøre

Startet av Skibhof, lørdag 29. juli 2017, klokken 21:48

« forrige - neste »

electrique

Det er jo bare bra for oss forbrukere å diskutere priser. Da kan vi se hva pris vi bør ligge på og hvor mye forhandlerne har å gå på. Det er ingen andre enn forhandlerne som har noe å tape på dette.


Sent from my iPhone using Tapatalk

geear

Forhandlerne skal gi fortjeneste til eierne sine okke som, på den ene eller andre måten. Noen må betale mer for at andre skal få god pris. Hvis de som er gode på å forhandle pris legger ut sinnsykt lave priser på nett, og forhandlerne blir presset på bakgrunn av "hva andre har fått", så gidder ikke forhandlerne å gå så lavt lenger.

Det er det samme som i lønnsforhandlinger, ikke snakk om andre, fortell hvor god DU er, og hva DU fortjener. Derfor forteller jeg heller aldri min lønn til andre. Min arbeidsgiver skal vite at han kan gi meg en god deal uten at det blir snakkis.
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

MT

Takk til alle som legger ut pris på sin E-golf. Det burde ikke forekomme forskjellsbehandling når det gjelder pris på en bil.

Kjetil1986

Syns det er helt greit at folk legger ut prisen på bilene de kjøper. Men det kan være greit å nevne om det er rabatter inne i bildet. Da ikke alle kan få dette.
Jeg jobber selv i Møller og får ansattrabatt på nybilkjøp. Så hvis jeg skulle lagt ut pris ville jeg spesifisert dette, så ikke andre tror at dette er en pris alle kan få.
Hyundai Ioniq 2017 platinum silver
Volkswagen e-golf FL300 2018 pure white

Volkswagen e-golf 2015 (solgt)
Bor i Akershus

geear

Sitat fra: MT på torsdag 08. juni 2017, klokken 22:55
Takk til alle som legger ut pris på sin E-golf. Det burde ikke forekomme forskjellsbehandling når det gjelder pris på en bil.
Ja så klart. Ta "lik pris for e-Golf" til menneskerettighetsdomstolen i Strassbourg. Og ta i samme slengen med krav om like håndtverkerpriser, samme pris for Idun Ketchup i alle matbutikker, samme pris for en meter 120x22mm imp. terassebord uansett byggvarehus, og ikke minst at det må bli slutt på krig i verden.  :+1:
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

gak

Sitat fra: gr på torsdag 08. juni 2017, klokken 22:49
Forhandlerne skal gi fortjeneste til eierne sine okke som, på den ene eller andre måten. Noen må betale mer for at andre skal få god pris. Hvis de som er gode på å forhandle pris legger ut sinnsykt lave priser på nett, og forhandlerne blir presset på bakgrunn av "hva andre har fått", så gidder ikke forhandlerne å gå så lavt lenger.

Det er det samme som i lønnsforhandlinger, ikke snakk om andre, fortell hvor god DU er, og hva DU fortjener. Derfor forteller jeg heller aldri min lønn til andre. Min arbeidsgiver skal vite at han kan gi meg en god deal uten at det blir snakkis.
Jeg ser ikke at noen har lagt ut en sinnsykt lav pris.
Polo 2.5

gak

290.000,- med skinninteriør og alt annet utenom stor stereo. Det er hva den er verdt i dette markedet.
Polo 2.5

TM

Drt virker som det er litt forskjellige agendaer bar denne tråden. Noen gjør det nok for å skryte av hvor flinke de er til å forhandle. Ser heller ikke bort fra at noen "pynter" litt på resultatene. Minner meg om de som sitter charterfly og skryter at var de har betalt 990 kr for en tur til sidemannen som kanskje har betalt full pris. Jeg tipper at de fleste som leser elbil-forum allerede har bestilt og venter på bil. Derfor mener jeg at det er bedre at pris-spørsmål primært går via PM. Hvis en forhandler selger 100 biler i året til et firma, så der det kanskje ikke urimelig at det gis rabatter.  Rabatter gis da fra importør, så det er ikke bare forhandlernes marginer som reduseres. Dessuten gjør frakttillegg at de utenfor Oslo må betale mer for bilene.
Dette er også en tråd som kan tiltrekke seg nett-troll som ønsker å redusere markedsverdien på e-Golf. Hvem som helst kan jo legge ut en udokumenentert påstand om at de nærmest fikk den nye e-golfen slengt etter seg for en lav pris.

TM

Sitat fra: Kjetil1986 på torsdag 08. juni 2017, klokken 23:14
Syns det er helt greit at folk legger ut prisen på bilene de kjøper. Men det kan være greit å nevne om det er rabatter inne i bildet. Da ikke alle kan få dette.
Jeg jobber selv i Møller og får ansattrabatt på nybilkjøp. Så hvis jeg skulle lagt ut pris ville jeg spesifisert dette, så ikke andre tror at dette er en pris alle kan få.
Tror ikke arbeidsgiveren din ville sette pris på at du offentliggjør ansatt priser. Jeg unner alle den rabatt de måtte få gjennom personlige avtaler, bekjentskaper eller arbeidsforhold. Men det er private forhold, som etter min mening diskuteres i PM.

Øyvind.h

Sitat fra: MT på torsdag 08. juni 2017, klokken 22:55
Takk til alle som legger ut pris på sin E-golf. Det burde ikke forekomme forskjellsbehandling når det gjelder pris på en bil.

Biler bør handles i nettbutikk som andre varer. Så slipper man ukesvis med pruting med flere selgere for å unngå å bli helt skrudd på pris.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

jkirkebo

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 09. juni 2017, klokken 07:18
Sitat fra: MT på torsdag 08. juni 2017, klokken 22:55
Takk til alle som legger ut pris på sin E-golf. Det burde ikke forekomme forskjellsbehandling når det gjelder pris på en bil.

Biler bør handles i nettbutikk som andre varer. Så slipper man ukesvis med pruting med flere selgere for å unngå å bli helt skrudd på pris.

Enig. Ennå en ting Tesla har gjort annerledes og riktig.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

brako79

///Mvh
Kristian
'17 e-Golf juni / res 14.11 - levert 14.6.
'93 M5T
'89 325ixT

stefse

Hva en ny eGolf egentlig er verdt er litt vanskelig å svare på. Batteriet er fremdeles for lite til at det er vits å oppgradere. Mellomlegget er i str orden 100k. For en som vurderer elbil for første gang er det nok ganske komfortablet oppe på gjerdet til kommende biler i 2018-2019 med lengre rekkevidde.
Bilen selger sikkert pga at det er en Golf og alt det der, men noe røverkjøp er det vel ikke akkurat. For de som bare trenger en by-bil uansett kan man likegjerne kjøpe en brukt eGolf.
Møller-selgeren jeg var innom sa at brukte eGolfer omtrent ikke er å få tak i hos forhandler, og de som kommer inn, går ut igjen tvert.
Tesla Model3
VW eGolf - solgt

eivhelle

#28
Sitat fra: stefse på fredag 09. juni 2017, klokken 19:54
Hva en ny eGolf egentlig er verdt er litt vanskelig å svare på. Batteriet er fremdeles for lite til at det er vits å oppgradere. Mellomlegget er i str orden 100k. For en som vurderer elbil for første gang er det nok ganske komfortablet oppe på gjerdet til kommende biler i 2018-2019 med lengre rekkevidde.
Bilen selger sikkert pga at det er en Golf og alt det der, men noe røverkjøp er det vel ikke akkurat. For de som bare trenger en by-bil uansett kan man likegjerne kjøpe en brukt eGolf.
Møller-selgeren jeg var innom sa at brukte eGolfer omtrent ikke er å få tak i hos forhandler, og de som kommer inn, går ut igjen tvert.
Jeg vil påstå at forskjellen på ny og gammel e-golf er vesentlig. Jeg har kjørt mange langturer med gammel e-golf og det har for så vidt gått greit hver gang. For den gamle e-golfen var det batterikapasiteten som definerte når en måtte stoppe. Med den nye er det nå heller slik at man lader en gang ekstra fordi man likevel trenger å strekke litt på beina og derfor like godt kan lade samtidig.

Med gammel e-golf måtte jeg beregne tre ladestopp på en tur på 400km. Med ny klarer jeg meg med et stopp. Ladetiden er redusert fra 1 time til 30 minutter på samme strekning. Ny bil lader dessuten med vesentlig høyere effekt fra 80 til 90% om en skulle ha behov for å toppe opp litt ekstra.

Forskjellen på ny og gammel e-golf er i praksis at man kan kjøre lengre turer med langt mindre pauser og planlegging. Og man kan kjøre strekninger hvor det er langt mellom hurtigladere uten å toppe opp batteriet eller å måtte praktisere "hypermiling".
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

stefse

Ser av signaturen din at bilen har 35,8kWh batteripakke. Må innrømme at jeg trodde det bare var snakk om 30kWh. Det er en vesentlig forbedring, det skal jeg være enig i. Men som ren bybil som de fleste kjøper bilen som, har det bare betydning av hvor ofte man setter bilen på lading.
Tesla Model3
VW eGolf - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA