Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vurderer å kjøpe ny model s. Diverse spm.

Startet av Softblue, lørdag 29. juli 2017, klokken 15:31

« forrige - neste »

alf00

Led samme kvaler som trådstarter. Endte med å ikke bestille ultra hifi. Vi vurderer Light Harmonics oppgraderingen på sikt. Standardlyden er uansett milevis foran det vi er vant med i dag, hadde sikkert vært annerledes hvis vi gikk fra en bil med bra lyd. Er det noen her som har erfaringer med Light Harmonics og kan si hvordan step 1+2+bildørisolering foran og bak står seg mot ultrahifi? Og hvor mye dette vil koste med profesjonell montering? Er det andre reelle alternativer i dag i samme prissjikte? Bildørisoleringen, er det av hensyn til lyden alene, eller vil det gi redusert støy også ved kjøring?

Trustno1

Sitat fra: Daniel80 på fredag 07. juli 2017, klokken 09:28
Heftig dyrt ja.. 60000,- NOK for steg 3 hvis du allerede har oppgradert lydpakke  :o 
Tror nok jeg finner en annen løsning :P

Men synes subwooferen i premium lydpakken er for slapp, så ser på muligheten for å bytte denne. Vet at bilradiospesialisten.no bygger ny kasse i glassfiber istedenfor plast, og kan sikkert finne ett bedre element, så jeg vurderer dette.
Er det noen andre som har oppdatert subwooferen på premium lydpakken?


Jeg har oppgradert subwoofer, forsterkere, lagt til dsp, bygget ny midtkonsoll med en senter frontsub, og diverse andre oppgraderinger i frunk. Bilder og informasjon om prosjektet mitt finnes i denne tråden:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,28995.0.html


Forøvrig så har jeg også laget en salgbar subkasse som passer akkurat i brønnen bak. Denne kassa vil gi en bedre lyd enn de fleste andre "standardoppgraderinger" av subwoofere du vil finne rundt om. Årsaken er kasse med stort volum og svært dyp tuning. Dette gir en helt annen respons i det nedre registeret enn mer vanlige tette kasser.

Jobber for tiden både med en løsning for siderommet bak for model S, samt også mulighet for model X, men kan ta litt tid før dette er produksjonsklart.



© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA