Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vurderer å kjøpe ny model s. Diverse spm.

Startet av Softblue, lørdag 29. juli 2017, klokken 15:31

« forrige - neste »

fonberg

Sitat fra: snd på fredag 19. mai 2017, klokken 14:07
Sitat fra: BMW850 på fredag 19. mai 2017, klokken 13:23
Bilen ble bygget i mars 2014 og jeg tror ikke det er vesentlig forandringer siden da. Enkelte mener faktisk lyden er bedre på de tidligere UHFS anleggene enn i dag. Men dette er nok i høyeste grad spekulasjoner.

Spekulasjonene går på: Samme elementer, men subkassen er litt mindre etter at D-biler ble produsert!? Dette gjør utsalg på lytteopplevelsen. Noen påstår også at det er mindre ulyder/rsling fra paneler på eldre biler.

Da jeg tok ut min 2016-modell sa Teslas DES at basskassen på min nye bil var større enn på min gamle 13-modell. Jeg har ikke ettergått dette, og må innrømme at jeg hører ikke forskjell på lyden i gammel og ny bil (begge med "Ultra HiFi").
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Orake1et

Relativt grundig sammenligning av Tesla Premium lyd og Light Harmonics:

Syns det særlig var interessant, og tillitsvekkende, å se at systemene har ulike styrker og svakheter. Det gjør diskusjonen litt mer nyansert.

fonberg

-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

OleI

Er det noen av dere som har fått oppgraderings kitet tilpasset Standard ( non uhifi ) ? Altså ink S.sub10 ( tidligere part 2 ) ?

BMW850

UHFS er det som har vært tilgjengelig hele tiden. Ikke oppgradert og Tesla tilbyr ikke noe ekstra oppgraderingssett.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

OleI

Ser noen i denne tråden nevner LH ink sub fra Standard, går da ut fra de mener Part 1 og 2.
Det vs uhifi. Bare lurer for venter på begge deler selv.

Softblue

Siden jeg er trådstarter, så vil jeg informere om at jeg gikk for UHFS Premium sound, selv om det er en kostbar option. På den annen side er alle optioner kostbare.
Da slipper jeg i alle fall noe ettermontering, og ingen spørsmål om garantier.
Light Harmonics med subwoofer ble like dyrt (eller dyrere) å ettermontere, og da ser jeg det mest for de som allerede har standard anlegg og ønsker å oppgradere når de har hatt bilen en stund.
Bestemmer man seg før bestilling kan man like godt gå for UHFS Premium sound, uten at jeg har hørt noen av delene.
Jeg tror forskjellen mellom standard hifi og UHFS Premium sound er større høyttalere foran i dørene, høyttalere i  bakluka og subwoofer i bagasjerommet, og muligens større forsterker. (Og Dolby på UHFS?)
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban.
70.000 elektriske kilometer.

F_P

Sitat fra: OleI på onsdag 24. mai 2017, klokken 12:18
Er det noen av dere som har fått oppgraderings kitet tilpasset Standard ( non uhifi ) ? Altså ink S.sub10 ( tidligere part 2 ) ?

Det er ikke klart enda dessverre. LH sier ca. 3 uker fra nå så får vi som importerer sakene. Vi får se om det dukker opp..
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

nivve

LH kan også være fint for de som finner den perfekte inventorybil ... som bare mangler ultra hifi..

Sent from my iPhone using Tapatalk

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Softblue

Jeg fant denne oversikten på Teslatap.com:
https://teslatap.com/undocumented/

Speakers – Standard Audio –  a total of 200 W (details from a sinn press release, s1nn acquired by Harmon), and TeslaTap's rip-down).  For the Model S:

Door mid-woofers (4) – 160 mm, 40 W each, 2 ohm
Front pillar tweeters (2) – 30 mm (passive)
Front middle dash mid-range – 80 mm, 40 W

Speakers – Ultimate Audio – a total of 560 W; For the Model S:

Front door woofers (2) – 200 mm, 80 W each, 1 ohm
Rear door mid-woofers (2) – 160 mm, 40 W each, 2 ohm
Front pillar Tweeters (2) – 30 mm, 20 W
Dash mid-range (3) – 80 mm, 40 W
Hatch mounted mid-range (2) – 80 mm, 40 W
Passenger side, rear  sub-woofer -200 mm, 80 W, 1 ohm (in a 25-liter bass box)

fonberg

Sitat fra: Softblue på onsdag 24. mai 2017, klokken 15:53
Siden jeg er trådstarter, så vil jeg informere om at jeg gikk for UHFS Premium sound, selv om det er en kostbar option. På den annen side er alle optioner kostbare.
Da slipper jeg i alle fall noe ettermontering, og ingen spørsmål om garantier.
Light Harmonics med subwoofer ble like dyrt (eller dyrere) å ettermontere, og da ser jeg det mest for de som allerede har standard anlegg og ønsker å oppgradere når de har hatt bilen en stund.
Bestemmer man seg før bestilling kan man like godt gå for UHFS Premium sound, uten at jeg har hørt noen av delene.
Jeg tror forskjellen mellom standard hifi og UHFS Premium sound er større høyttalere foran i dørene, høyttalere i  bakluka og subwoofer i bagasjerommet, og muligens større forsterker. (Og Dolby på UHFS?)

-og det beste med Dolby på UHFS er at du kan skru det av  ;)
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Softblue

Link til et nederlands firma som kaller seg Schut Car Systems som leverer lydsystem til Model S.
Ikke helt billig, men sikkert bra.
https://schutcarsystems.nl/tesla-model-s-audio-upgrade/

Trustno1

Sitat fra: Softblue på tirsdag 04. juli 2017, klokken 19:12
Link til et nederlands firma som kaller seg Schut Car Systems som leverer lydsystem til Model S.
Ikke helt billig, men sikkert bra.
https://schutcarsystems.nl/tesla-model-s-audio-upgrade/

Ser ikke så verst ut. Ser de to største pakkene inkluderer dsp, noe som er ett stort pluss om man er ute etter god lyd.

Men til den prisen så er det nesten så jeg vurderer å starte med installasjon selv :p

Daniel80

Heftig dyrt ja.. 60000,- NOK for steg 3 hvis du allerede har oppgradert lydpakke  :o 
Tror nok jeg finner en annen løsning :P

Men synes subwooferen i premium lydpakken er for slapp, så ser på muligheten for å bytte denne. Vet at bilradiospesialisten.no bygger ny kasse i glassfiber istedenfor plast, og kan sikkert finne ett bedre element, så jeg vurderer dette.
Er det noen andre som har oppdatert subwooferen på premium lydpakken?
X100D April 2019 m/285/35-22 square

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA