Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vurderer å kjøpe ny model s. Diverse spm.

Startet av Softblue, lørdag 29. juli 2017, klokken 15:31

« forrige - neste »

Softblue

UHFS Premium sound eller standard lyd?
Jeg ser at premium sound pakken har subwoofer, men er den verdt 20.700 som den koster pr. i dag?
Jeg ser varierende anbefalinger. Noen sier de ikke kan høre forskjell og noen kan ikke leve uten premium lyd.
Liker ikke tanken på å rive en ny bil fra hverandre for å oppgradere lydanlegget fra 3de parts leverandører med tanke på fabrikkgarantien. Så enten standard eller premium lyd?
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban.
70.000 elektriske kilometer.

krister461

Jeg lever ikke uten premium lyd, men du må jo bare høre selv....

Muffinman

Kjøp standard og bruk heller pengene på Light Harmonics oppgradering. Bedre resultat i følge de som har greie på det. Man river ikke bilen fra hverandre, det virker som en ganske enkel installasjon. Kommer vel også i utgave for biler som allerede har hifi.

Softblue

Jeg ser ingen vesentlig prisforskjell mellom Light Harmonics med subwoofer som koster 19.998,- og Premium sound til 20.700,-. I tillegg må du montere Light Harmonics selv, eller betale 2.400,- for monteringen, hvorved det blir dyrere enn anlegget fra Tesla.
https://www.bilkomponenter.no/products/light-harmonic-premium-audio-system-til-tesla-model-s-multra-hifi
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban.
70.000 elektriske kilometer.

eKramer

Jeg merker STOR forskjell på standard vs HIFI. Men jeg er er bare 27 og har bra hørsel
Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Model 3 reservert 12.06.2017

Cobos

Min erfaring med lånebil uten UHFS er at hvis du kjører opp equalizeren på maks på alt så får du relativt tilsvarende trøkk men litt mindre bass. Det hadde nemlig de som hadde lånebilen før meg gjort. Men da blir det jo mer grøtete lyd, men klart mer lyd. Jeg liker mer nøytrale settings på equalizeren og etter den endringen lød det veldig mye spinklere på basic anlegget. Spesielt på band som Faithless som har mye dynamikk og mye bass merker jeg stor forskjell. Ta med en minnepenn med god+ kvalitet på sanger du liker og sett deg i en bil og lytt er anbefalingen.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

lunitiks

Riv bilen fra hverandre. Det er verdt det
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

o.b.lix

UHFS er klart bedre enn standard, men på ingen måte godt nok.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

BMW850

Jeg synes Ultra Hifi er vanvittig bra. Men så ga jeg også kun 6000,- ved bestilling det høsten 2013. Vanskelig å si om jeg hadde gitt over 20000,- for det idag. Muligens ikke.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Orake1et

Sitat fra: BMW850 på fredag 19. mai 2017, klokken 10:35
Jeg synes Ultra Hifi er vanvittig bra. Men så ga jeg også kun 6900,- for det i 2013. Vanskelig å si om jeg hadde gitt over 20000,- for det idag. Muligens ikke.

Samtidig er verken standard eller oppgradert lyd det samme nå som det var i 2013. Fikk opplyst fra Tesla at både standard lyden og den oppgraderte pakken har blitt en del bedre over årene.

De gradvise og diskrete forbedringene som Tesla gjør bidrar til at det er vanskelig å ta stilling til spørsmål som f.eks. om man bør investere i bedre lyd. De rådene man får, eller testene man finner, er ofte basert på eldre modeller og ikke nødvendigvis treffende for en som vurderer å kjøpe ny bil.

For min del; jeg kjøpte ny Tesla for noen måneder siden og gikk for oppgradert lyd. Jeg syns standardlyden var ganske bra, men jeg syns lyd er viktig så jeg gikk for en oppgradering. Jeg vurderte tredjeparts løsningen ("light harmonic"), men jeg fant en ganske grundig sammenligning mellom den og oppgradert lyd på Youtube som gjorde at jeg gikk for oppgradert lyd. Iflg testen er det den beste lydløsningen og man slipper bryderiet med å installere selv.

BMW850

Bilen ble bygget i mars 2014 og jeg tror ikke det er vesentlig forandringer siden da. Enkelte mener faktisk lyden er bedre på de tidligere UHFS anleggene enn i dag. Men dette er nok i høyeste grad spekulasjoner.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Kim Kim

Min første Telsa hadde Ultra Hi fi, og den var bra
Min andre Tesla hadde Standard(inventory), og det var begredelig å gå fra Uhifi til denne
Installerte dermed Light Harmonics, og kan garantere at jeg aldri vil kjøpe Ultra Hi fi igjen. De er mye bedre.

Ikke er det vanselig å installere heller., men de 2400 er sikkert en OK investering
Model S P100D Des 2017 - Bananas
Model X 100D - Aug 2017 -Okt 2017 med alt ink FSD, Ultrawhite interior. Solgt, bomkjøp
Model S 90D AP2 -Jan 2017-aug 2017 med Light Harmonics oppgradering
Model S 85D - 2015 - Desember 2016
Model 3 - Reservert

snd

Sitat fra: BMW850 på fredag 19. mai 2017, klokken 13:23
Bilen ble bygget i mars 2014 og jeg tror ikke det er vesentlig forandringer siden da. Enkelte mener faktisk lyden er bedre på de tidligere UHFS anleggene enn i dag. Men dette er nok i høyeste grad spekulasjoner.

Spekulasjonene går på: Samme elementer, men subkassen er litt mindre etter at D-biler ble produsert!? Dette gjør utsalg på lytteopplevelsen. Noen påstår også at det er mindre ulyder/rsling fra paneler på eldre biler.
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

Skjøteledning

Er det noen her inne som har byttet til light harmonics pakke fra standard anlegg uten subwoofer? Er det verdt det eller utgjør subwoofer så mye ekstra?

Kim Kim

Jeg gjorde det. Det er verdt alle pengene, og mere til

Tok litt tid før jeg fikk subben
Model S P100D Des 2017 - Bananas
Model X 100D - Aug 2017 -Okt 2017 med alt ink FSD, Ultrawhite interior. Solgt, bomkjøp
Model S 90D AP2 -Jan 2017-aug 2017 med Light Harmonics oppgradering
Model S 85D - 2015 - Desember 2016
Model 3 - Reservert

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA