Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Rekkevidde TMX 75D

Startet av Frank J. Josefsen, torsdag 27. juli 2017, klokken 19:54

« forrige - neste »

Oddaa

Sitat fra: Klykken på onsdag 17. mai 2017, klokken 20:01
forvasken du beskriver er avspyling og praksis ingen vask. Asfalt og annen smuss vil sette seg i vaskeredskapen du bruker ved berøringsvasken og ripe overflaten. Forvasken skal fjerne alt så nær som trafikkfilmen, derav kjemikalier som skal virke uten berøring.
Hvilket jeg anser som så selvsagt at jeg ikke fant det verdt å nevne en gang...

Sent from my iPhone using Tapatalk
2017 e-Golf
2016 XC90 T8

Oddaa

Sitat fra: SveinJ på onsdag 17. mai 2017, klokken 20:41
Dette er noe av det mest nerdete jeg har lest i dette fora. Jeg skjønner ikke at dere i det hele tatt tør å kjøre på norske veier. Det kunne jo komme en gjenstand som vil kunne lage merke i lakken  :o.
Deg om det. Det kreves ingen stor ekstra innsats for å vaske bilen langt mer skånsomt enn "normalt".

Sent from my iPhone using Tapatalk
2017 e-Golf
2016 XC90 T8

Klykken

Sitat fra: SveinJ på onsdag 17. mai 2017, klokken 20:41
Dette er noe av det mest nerdete jeg har lest i dette fora. Jeg skjønner ikke at dere i det hele tatt tør å kjøre på norske veier. Det kunne jo komme en gjenstand som vil kunne lage merke i lakken  :o.
Ja, ikke sant? ;D
Men å ripe opp bilen selv vil man jo ikke - Derav så skånsom vask som mulig. Bilen er ofte det nest dyreste man investerer i, så å minske verditapet så mye man kan er for mange en selvfølge.

Mer dyptgående info om bilhold å finne på detailersclub.no for de som ønsker det.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

knut.aulie

Gleden av å kjøre en ren og pen bil som ikke er blitt mishandlet i vaskeprosessen , er undervurdert av mange [emoji847]

Mr.Zero

Vel så viktig er det å aldri bruke bakruteviskeren for å unngå riper. Isskrape er også bannlyst, så forvarming er gull verdt..!
De gærne har det godt - tar mann en full shine, er det like viktig å polere og vokse bak skiltet på bilen som å legge en god coating på nypolerte bremsekaliperne. 8)
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

Ferry

Bilvask er terapi for sjelen :laugh: At det kan bli nerdete er det ingen tvil om. Jeg claya den ripete varebilen til svigers mens de var på ferie  :o Etter vask, avfetting og lakkrens. Til slutt fikk den en runde Fusso. Mer rakk jeg ikke den uka de var borte  ::)

PionerThink

He-he. Har hatt vår F11 inne i garasjen i 3 dager nå for en solid omgang med DA maskin etter alle kunstens regler
Grå BMW i3 I01 2014-modell i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012-modell, gått 53 500 km, solgt
Grå Think 2001-modell, USA-utgave, solgt.

Frank J. Josefsen

Her var det utrolig mange gode tips :) Konklusjonen som jeg kommer frem til er at man skal ALDRI kjøre den inn i en børstemaskin i allefall :)
BMW I3 2017
MB 250 GLK
Harley Davidson Screamin Eagle CVO Roadking

Klykken

Likevel, det er bedre å ta en maskinvask enn å ikke vaske overhode, så.. Dilemma med "to onder" det. ;)
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

PionerThink

Til dels enig, men da stemmer jeg faktisk for å bruke børsteløs vask og heller kjøpe seg ei kanne med f.eks Sonax Extreme avfetting som du sprayer bilen med før du kjører inn i vaskemaskinen ;D
Ser på vår F11 og har mistanker om at den har vært kjørt i børstevask da det liksom er "tilfeldige ripe" over det hele som man typisk ser med en arbeidslampe, men ikke så lett i dagslys :o
Dette unngår du med børsteløs vask i det minste :+1:
Grå BMW i3 I01 2014-modell i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012-modell, gått 53 500 km, solgt
Grå Think 2001-modell, USA-utgave, solgt.

knut.aulie

Sitat fra: PionerThink på torsdag 18. mai 2017, klokken 10:53
Ser på vår F11....
I min uvitenhet lurer jeg på hva F11 er [emoji849]

Orbit

Siden BMW har 'samme' modellnavn (feks. 530) i markedsføring av sine biler over flere generasjoner, brukes ofte de interne BMW-kodene for å angi modell. F11 er stasjonsvogn av 5-serie mellom 2011-2017. (Den nye 5-serien som nettopp er kommet er G30).
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

knut.aulie

Sitat fra: Orbit på torsdag 18. mai 2017, klokken 11:55
Siden BMW har 'samme' modellnavn (feks. 530) i markedsføring av sine biler over flere generasjoner, brukes ofte de interne BMW-kodene for å angi modell. F11 er stasjonsvogn av 5-serie mellom 2011-2017. (Den nye 5-serien som nettopp er kommet er G30).
[emoji1360] fin bil, skulle virkelig ønske at BMW kunne bruke 3 eller 5 serie stv som grunnlag for ren elbil.

AmocoCadiz

Sitat fra: knut.aulie på torsdag 18. mai 2017, klokken 11:58

[emoji1360] fin bil, skulle virkelig ønske at BMW kunne bruke 3 eller 5 serie stv som grunnlag for ren elbil.
Antar du sikter til denne tråden, for da har BMW en verdenssensasjon hvis de får utviklet elbil som alltid er ren!  ;D

knut.aulie

Sitat fra: AmocoCadiz på torsdag 18. mai 2017, klokken 13:21
Sitat fra: knut.aulie på torsdag 18. mai 2017, klokken 11:58

Antar du sikter til denne tråden, for da har BMW en verdenssensasjon hvis de får utviklet elbil som alltid er ren!  ;D
Lol [emoji1] (pun not intended)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA