Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Spennende fra Toyota

Startet av Jejl, torsdag 27. juli 2017, klokken 10:45

« forrige - neste »

automat

@Sele
Du får ikke noe mere rett selv om du gjentar deg selv mange ganger
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

Sele

Når jeg tolker feil så hadde det jo vært fint om dem som mener de tolker riktig kunne kommet med fasiten..

jkirkebo

Sitat fra: Sele på lørdag 27. mai 2017, klokken 18:47
Svært interessant og høre din tolkning av denne.

§ 3.Grunnregler for trafikk.
Enhver skal ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom så det ikke kan oppstå fare eller voldes skade og slik at annen trafikk ikke unødig blir hindret eller forstyrret.

Min tolkning: Annen trafikk blir ikke unødig hindret av trafikk som holder fartsgrensen. Siden man får kjøre i maks tillatt hastighet kan man pr. definisjon ikke være hindret.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

automat

Da forslår jeg at du leser gjennom innleggene  i denne tråden en gang til.
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

Sele

Sitat fra: jkirkebo på lørdag 27. mai 2017, klokken 20:00
Sitat fra: Sele på lørdag 27. mai 2017, klokken 18:47
Svært interessant og høre din tolkning av denne.

§ 3.Grunnregler for trafikk.
Enhver skal ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom så det ikke kan oppstå fare eller voldes skade og slik at annen trafikk ikke unødig blir hindret eller forstyrret.

Min tolkning: Annen trafikk blir ikke unødig hindret av trafikk som holder fartsgrensen. Siden man får kjøre i maks tillatt hastighet kan man pr. definisjon ikke være hindret.

Minner om at dette er kjøring i et kollektivfelt og at du ikke ønsker og hjelpe kollektivtrafikken fram,trist..

Kan og legge til at elbilforeningen ikke støtter din tolkning av kjøring i kollektivfelt.

Sele

Sitat fra: automat på lørdag 27. mai 2017, klokken 20:00
Da forslår jeg at du leser gjennom innleggene  i denne tråden en gang til.

Når du beskylder meg for og tolke feil så registrer jeg at du har ingen som helst tolkning av denne paragraf..

jkirkebo

Sitat fra: Sele på lørdag 27. mai 2017, klokken 20:03
Sitat fra: jkirkebo på lørdag 27. mai 2017, klokken 20:00
Sitat fra: Sele på lørdag 27. mai 2017, klokken 18:47
Svært interessant og høre din tolkning av denne.

§ 3.Grunnregler for trafikk.
Enhver skal ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom så det ikke kan oppstå fare eller voldes skade og slik at annen trafikk ikke unødig blir hindret eller forstyrret.

Min tolkning: Annen trafikk blir ikke unødig hindret av trafikk som holder fartsgrensen. Siden man får kjøre i maks tillatt hastighet kan man pr. definisjon ikke være hindret.

Minner om at dette er kjøring i et kollektivfelt og at du ikke ønsker og hjelpe kollektivtrafikken fram,trist..

Kan og legge til at elbilforeningen ikke støtter din tolkning av kjøring i kollektivfelt.

Mitt svar var generelt og ikke begrenset til kollektivfelt. Kollektivfelt benytter jeg meg av svært, svært sjelden, på grensen til aldri (kjører aldri inn/ut av Oslo i rushtiden uansett). Så det er nok heller du som evt. blir irritert av å ligge bak meg i 50km/t på Mosseveien inn til Oslo, ikke bussen.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Sele

Foreslår at du leser overskriften på denne tråden og hva den handler om.
Carl Anton Sterling nestleder i en lokal elbilforening sier man skal vike for kollektivtransporten selv om man ligger i korrekt fart i kollektivfeltet.

Navnet er kollektivfelt ikke elbilfelt!

automat

Sitat fra: Sele på lørdag 27. mai 2017, klokken 20:27
Foreslår at du leser overskriften på denne tråden og hva den handler om.
Carl Anton Sterling nestleder i en lokal elbilforening sier man skal vike for kollektivtransporten selv om man ligger i korrekt fart i kollektivfeltet.

Navnet er kollektivfelt ikke elbilfelt!
Ja det er en anbefaling jeg oppfordrer alle å følge.

Men det er ikke noe lovpålagt krav.

2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq


arthur

Ser ut til at det nå er enighet om at det ikke er et lovpålagt krav, veldig bra, og da er vi enige, men du verden så lang tid det tok! Joda, et utropstegn er her absolutt på sin plass så sarte sjeler får heller scrolle videre.

Hva en tilfeldig nestleder i en lokal elbilforening anser jeg ikke som noen dokumentasjon mht hva loven sier, eller hvordan denne skal tolkes. Jeg spør heller ikke feieren som kommer i morgen om dette.

Miev 2014
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Honda E Urban med kølapp - droppet
Seat Mii Electric - 2 kvartal
Skoda Vision iv - kølapp

Kia e-Niro med kølapp (2020?)

rolandvg99

Sitat fra: arthur på søndag 28. mai 2017, klokken 07:11
Ser ut til at det nå er enighet om at det ikke er et lovpålagt krav, veldig bra, og da er vi enige, men du verden så lang tid det tok! Joda, et utropstegn er her absolutt på sin plass så sarte sjeler får heller scrolle videre.

Hva en tilfeldig nestleder i en lokal elbilforening anser jeg ikke som noen dokumentasjon mht hva loven sier, eller hvordan denne skal tolkes. Jeg spør heller ikke feieren som kommer i morgen om dette.

Noe av grunnen til at det har tatt tid er en stadig "vrimling" rundt "fakta"!
Det er mye hjelp i å sammenfatte en fullgod beskrivelse av situasjonen innefor rammen av et enkelt innlegg!
Det at kollektivfeltet primært er forbeholdt buss og taxi burde fått det til å ringe et par "bjeller"!
"Ekspertuttalelser" fra to tilfeldige tjenestemenn under et lokalt sykkelarrangement holdt av Asker Cycleklubb er og blir en muntlig "klippe, klippe"!
Å avslutte enhver setning med utropstegn oppfattes brautende PÅ LIK LINJE MED CAPS LOCK!
Tror ganske mange her mer enn gjerne vil vite hva feieren har å si om saken! Husk å dokumentere med lydopptak og underskrevet transkribsjon!
Ha en ellers god søndag!

PS! Setninger avsluttet med utropstegn øker ikke graden av troverdighet!

:D
"I like soul with a capital S"

Sele

@arthur

Du viser helt klart hva som er problemet i denne tråden. En tilfeldig nestleder sier du som kommer med to politimenn som sannhetsvitne for din påstand..


arthur

Min utfordring til deg er at du selv tar et initiativ til å høre med fagfolk om denne saken eksempelvis politiet, kjøreskoler, NAF, Biltilsynet eller lignende. Lykke til og venter i spenning på hva du får til, men holder ikke pusten i mellomtiden! (utropstegn)
Miev 2014
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Honda E Urban med kølapp - droppet
Seat Mii Electric - 2 kvartal
Skoda Vision iv - kølapp

Kia e-Niro med kølapp (2020?)

arthur

Mange her synes veldig glad i denne paragraf 3, og her et et godt eksempel på hvor denne kan brukes (mot noen).

http://www.tv2.no/a/9148349
Miev 2014
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Honda E Urban med kølapp - droppet
Seat Mii Electric - 2 kvartal
Skoda Vision iv - kølapp

Kia e-Niro med kølapp (2020?)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA