Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Stoffseter og Alcantara i headliner

Startet av Milo, torsdag 27. juli 2017, klokken 09:55

« forrige - neste »

Milo

Hei,

Er det noen som vet hvordan man fjerner Phone Cradle i midtkonsoll? Jeg så på noen andre forum hvordan man fjerner på andre BMW, men fikk ikke poppet den av på i3'en.

Tanken er følgende:
* Bruke eksisterende USB for minnepinne til musikk og film.
* Koble til en standard USB i kontakten som går til cradle, slik at man totalt har 2 stk USB porter på i3. Tenkte da å bruke denne for tilkobling av telefon.

Jeronan

I removed it to check some time ago, but I didn't see a USB connection, but a proprietary connection port.

BMW did this most definitely on purpose to lure people into spending 2500+ NOK for a phone cradle adapter (either Micro USB / USB-C / Lightning port depending on the phone you use).

PS. If you are short on USB ports, I can highly recommend this:
https://www.komplett.no/product/854237/mobil/mobiltelefon/mobiltelefon-tilbehoer/lader-til-bil/belkin-billader-rockstar-4-port?noredirect=true#

It's fantastic and works really well.
Model S 75D - Nov 2017
BMW i3 2017 - Feb 2017

PionerThink

Litt usikker på om jeg misforstår her, men det er jo faktisk ett ekstra 12V uttak oppunder dashboard også hvis man bare vil lade?
Grå BMW i3 I01 2014-modell i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012-modell, gått 53 500 km, solgt
Grå Think 2001-modell, USA-utgave, solgt.

Milo

Sitat fra: Jeronan på tirsdag 16. mai 2017, klokken 10:17
I removed it to check some time ago, but I didn't see a USB connection, but a proprietary connection port.
Yes, but this proprietary port you can use to connect a USB connection: http://www.ebay.com/itm/231333337472
The reason for doing this is not to get more charging ports, but to get two USB ports that can be used for Media. I.e. Spotify on my iPhone and media from a USB stick at the same time.

I'll appreciate if you can provide some guidance in how to remove the cradle.

Jeronan

Sitat fra: Milo på tirsdag 16. mai 2017, klokken 11:14
Sitat fra: Jeronan på tirsdag 16. mai 2017, klokken 10:17
Yes, but this proprietary port you can use to connect a USB connection: http://www.ebay.com/itm/231333337472
The reason for doing this is not to get more charging ports, but to get two USB ports that can be used for Media. I.e. Spotify on my iPhone and media from a USB stick at the same time.

I'll appreciate if you can provide some guidance in how to remove the cradle.

Ok I see. Ebay has everything :)

If I remember correctly, on one end you have a lever you can push in to flip the cradle out.
Otherwise I can check this afternoon when I start driving again and get back to you. Unless someone else here beats me to it :)
Model S 75D - Nov 2017
BMW i3 2017 - Feb 2017

JorgenM

Sitat fra: PionerThink på tirsdag 16. mai 2017, klokken 10:48
Litt usikker på om jeg misforstår her, men det er jo faktisk ett ekstra 12V uttak oppunder dashboard også hvis man bare vil lade?
Men den kan man vel ikke spille musikk etc via?

Trodde alle i3 hadde USB-uttak i midtkonsollen jeg, visste ikke at man kunne få slik cradle (som det heldigvis ikke er på min). Cradle er litt 2000-aktig :)
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Jon Braathen

BMW i3 94Ah 2016
Reanult Zoe R240 2016 (kona)

Orbit

Selve dekselet fjernes ved å trykke på eject-knappen i forkant. Men kontakten som da kommer til syne passer ikke med dette adapteret (PS: Finnes også hos forhandler til samme pris, delenummer 84109229294). Det er heller ikke listet som en del som skal passe med i3.

Dersom den skal passe noe sted, så tror jeg det må bli rett på navigasjonscomputeren (under baksetet), se bilde nedenfor, port 11 (som er koblet opp mot armlenet som standard). Under baksetet er det nok uansett greit med plass for en mediadisk, men selvfølgelig litt mer plundrete å oppdatere innholdet!
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Milo

Nei, håper at Jeronan kommer med tips. Dekselet er jo lett å fjerne, men jeg vil fjerne hele cradle. Dette vil fri opp verdifull lagringsplass.

Takk for koblingsskjema, der kan jeg lett koble inn USB som erstatning for cradle

Jeronan

Sitat fra: Milo på tirsdag 16. mai 2017, klokken 18:18
Nei, håper at Jeronan kommer med tips. Dekselet er jo lett å fjerne, men jeg vil fjerne hele cradle. Dette vil fri opp verdifull lagringsplass.

Takk for koblingsskjema, der kan jeg lett koble inn USB som erstatning for cradle

Ahh ok. Now I understand. I just ejected the cover and thought you meant that, to be able to access the proprietary port.
I haven't tried to remove the whole thing underneath.
Model S 75D - Nov 2017
BMW i3 2017 - Feb 2017

Autowinder

Koblingsskjemaet avhenger av om det er liten eller stor Navi, to forskjellige bokser under baksetet [emoji4]

Sent from my A1784 using Tapatalk Pro
TM3 LR AWD «Amore Odiata»

Milo

Fant ut av det i dag.

• Man vipper av deksel som sitter på midtkonsoll i bakkant, vendt mot baksetet.
  • Da kommer det til syne 2 stk torx skruer, en på hver side som holder hele innmat som cradle er festet i på plass.
  • Nå kan man vippe ut hele innmat og kommer til klips som cradle sitter i. For å få ut denne må man flytte litt på ledningene slik at man får nok lengde til å flytte på den. Det sitter 2 stk klips på hver side
  • Dessverre så er kontakten jeg letet etter ikke tilgjengelig i midtkonsoll. Så etter jeg tok ut cradle satt jeg den på plass igjen.
  • For å få til det jeg ønsket blir det mye styr med å få ledning frem til midtkonsoll, samt koble ut eksisterende ledninger for cradle
  • Kjøper meg en Universal iPhone dock istedenfor.

Klykken

Hvorfor ønsker du noe så proprietært som en docking for en spesifikk mobiltype?
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA