Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: BTX8 som kode på ny konfig av X75?

Startet av dnummoe, onsdag 26. juli 2017, klokken 18:43

« forrige - neste »

GOLF-raider

MS AUTOPRIDE har idag losset biler på Sjursøya i Oslo.
Den er nå underveis til Drammen for å losse resten av lasta der.
Ankomst Holmen: ETA: 2017-06-29 17:45 UTC+2
http://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:299717/mmsi:255801560/imo:9131955/vessel:AUTOPRIDE
ORKANGER
E-Golf; prod.uke 7/15 • V-P • lev.02 03 2015
Peugeot 407 SW/2007
Traktor Volvo BM 500/1977

T.DOC

#61
Hei!
Ny i dette forumet, flott at man kan dele erfaringer og tips i en sånn tråd.
Jeg bestilte min e-golf FL 27.januar, og bilen ble produsert i uke 26 i Dresden. Indium grey, active info display, ryggekamera, mørke ruter, ambientebelysning, keyless og fjernlysassistent som ekstrautstyr. Synd den ikke får dynamiske LED-blinklys bak slik jeg ble forespeilet. Blir nok ettermontering av disse en gang i 2018. Fått informasjon om at bilen står i Mosel for utvidet kvalitetskontroll.. Vet ikke når jeg får bilen.
Har dere som ikke hadde fått levert bil i slutten av juni fått levert nå?



TM

Sitat fra: T.DOC på tirsdag 01. august 2017, klokken 21:32
Hei!
Ny i dette forumet, flott at man kan dele erfaringer og tips i en sånn tråd.
Jeg bestilte min e-golf FL 27.januar, og bilen ble produsert i uke 26 i Dresden. Indium grey, active info display, ryggekamera, mørke ruter, ambientebelysning, keyless og fjernlysassistent som ekstrautstyr. Synd den ikke får dynamiske LED-blinklys bak slik jeg ble forespeilet. Blir nok ettermontering av disse en gang i 2018. Fått informasjon om at bilen står i Mosel for utvidet kvalitetskontroll.. Vet ikke når jeg får bilen.
Har dere som ikke hadde fått levert bil i slutten av juni fått levert nå?
Kjedelig å vente så lenge på en bil som er ferdig produsert. Men det er vel rimelig å forvente at du får den levert i løpet av en 3 ukers tid hvis bilen nå er sjekket ut fra fabrikken. Det må forhandleren kunnne gi svar på.

dnummoe

Sitat fra: T.DOC på tirsdag 01. august 2017, klokken 21:32
Hei!
Ny i dette forumet, flott at man kan dele erfaringer og tips i en sånn tråd.
Jeg bestilte min e-golf FL 27.januar, og bilen ble produsert i uke 26 i Dresden. Indium grey, active info display, ryggekamera, mørke ruter, ambientebelysning, keyless og fjernlysassistent som ekstrautstyr. Synd den ikke får dynamiske LED-blinklys bak slik jeg ble forespeilet. Blir nok ettermontering av disse en gang i 2018. Fått informasjon om at bilen står i Mosel for utvidet kvalitetskontroll.. Vet ikke når jeg får bilen.
Har dere som ikke hadde fått levert bil i slutten av juni fått levert nå?

Jeg bestilte 7. januar, ikke fått den ennå. Siste jeg hørte (i dag) var at det er active info display som forsinker mye, men jeg vet ikke helt hva som stemmer.

Mine statuser er uansett litt forvirrende:
2017-05-02 Ferdig produsert
2017-05-03 UT KARMANN REIHNE (Lastebil)
2017-05-04 INN MOSEL
2017-05-11 UT MOSEL (Tog)
2017-05-16 INN BREMERHAVEN
2017-08-01 INN MOSEL

At den etter 2,5mnd i Bremerhaven skal inn igjen til Mosel (som er en av de store fabrikkene til VW) finner jeg litt merkelig... Selgeren vet dessverre lite, men får likevel veldig god service derfra.

T.DOC

2,5 mnd ventetid etter ferdig produsert er lenge å vente. Det bør kvalifisere for et prisavslag. Utrolig synd at de store nyhetene på e-golfen(foruten batteriet), forsinker levering så betraktelig. De burde tatt høyde for at de dynamiske baklyktene og active info display ville være populært. Selger sendte e-post i dag og håper levering i uke 34(tidligst). Kan ikke klage på servicen fra EA Bryn - de gjør virkelig det de kan.

Gnist

Sitat fra: simon.s på onsdag 24. mai 2017, klokken 23:19
Sitat fra: Propell på onsdag 24. mai 2017, klokken 22:50
Ble litt skuffet da jeg hørte bilen min ble produsert i Dresden. Nå har jeg ventet snart 1 mnd over leveringstid.
Spent på kvaliteten ut fra denne nye fabrikken.
Tror ikke det er noen forskjell om bilen lages i Wolfsburg eller Dresden.

Jeg var på omvisning i fabrikken i Dresden i sommer. Fabrikken har kun en produksjonslinje og lager bare e-Golfer. Omvisningen var i den etasjen hvor karosseriet ble påmontert alle sine deler som instrumentpanel, ratt, seter, vinduer ol. Understellet inkludert motor og batteripakke ble montert en etasje lengre ned og ble montert sammen med karosseriet ganske sent i prosessen.

Guiden fortalte at rundt 50% av bilene som ble produsert i Dresden skulle til Norge.

Karosseriet kom ferdig lakkert i klimakontrollerte containere fra Wolfsburg.

Jeg ble fortalt at i Dresden ble mye mer av arbeidet gjort manuelt enn i Wolfsburg. Jeg mener det ble sagt at i Dresden benyttet man kun et par roboter. Den roboten vi ble vist monterte frontruter. Hva dette betyr for kvaliteten på sluttresultat i dette tilfellet aner jeg ikke.

Inntrykket jeg fikk var at produksjonen gikk sakte. Lange pauser mellom hver gang det skjedde noe. Tviler på at man produserte for fullt.

Ecinnaj

Da er min Dresden E-golf ferdig også :)
Ble produsert i uke 28 så da venter jeg bare på at den kommer til meg :) håper ikke det tar så veldig lang tid.

Sent fra min SM-N910F via Tapatalk


TM

Sitat fra: Ecinnaj på onsdag 09. august 2017, klokken 00:31
Da er min Dresden E-golf ferdig også :)
Ble produsert i uke 28 så da venter jeg bare på at den kommer til meg :) håper ikke det tar så veldig lang tid.

Sent fra min SM-N910F via Tapatalk
Det har jammen tatt lang tid, og det blir nok slutten av august før du får den er jeg redd. Men det blir en 2018 modell, så det er jo et plaster på såret. Bilen er den samme, men den dagen du selger den er du nok glad for at den er 1 år "nyere".

Ecinnaj

Sitat fra: TM på onsdag 09. august 2017, klokken 07:13
Sitat fra: Ecinnaj på onsdag 09. august 2017, klokken 00:31
Da er min Dresden E-golf ferdig også :)
Ble produsert i uke 28 så da venter jeg bare på at den kommer til meg :) håper ikke det tar så veldig lang tid.

Sent fra min SM-N910F via Tapatalk
Det har jammen tatt lang tid, og det blir nok slutten av august før du får den er jeg redd. Men det blir en 2018 modell, så det er jo et plaster på såret. Bilen er den samme, men den dagen du selger den er du nok glad for at den er 1 år "nyere".
Ja det har virkelig tatt på tiden.
Bestilte i februar å skulle egentli ha produksjon i uke 25/26.
Ja jeg er redd for at den kommer så sent.
2018 modell er greit det ;)
Kjipt å få 2017 modell å ikke få brukt den mye i 2017 [emoji23]

Sent fra min SM-N910F via Tapatalk


GOLF-raider

ORKANGER
E-Golf; prod.uke 7/15 • V-P • lev.02 03 2015
Peugeot 407 SW/2007
Traktor Volvo BM 500/1977

T.DOC

Min bil som ble produsert i uke 26 står fortsatt i Bremerhaven, jf status av selger tidligere i ettermiddag. Det er derimot satt inn en ekstra båt fra Bremerhaven som skal frakte 1200 biler over til Norge med avgang søndag. Krysser fingrene for at min bil er blant dem ;D
Bestilte forøvrig bil 27.jan = ca 8 mnd leveringstid

TM

Hadde du noe spesielt utstyr / interiørfarge som forsinket produksjonen ?
Hvis det kommer veldig mange biler til Norge samtidig, så er det vel grunn til å frykte kø for fortolling og klargjøring også ? Så 2-3 uker fra ankomst Norge er vel rimelig å forvente ?

T.DOC

Jeg håper virkelig at det går fort nå.. Som du kan se av listen har jeg ikke noe spesielt forsinkende ekstrautstyr(tror jeg)

TM

Active Info Display sier de vel forsinker noe, men 8 mnd er jo nokså ekstremt.
Godt at ventetiden snart er slutt. Du må ikke gi opp nå rett før mål  :+1:

dnummoe

Jeg blir også rimelig frustrert... Bestilte 7. januar, den ble ferdig produsert 2. mai (i Dresden), sendt via Mosel (fabrikk) til Bremerhaven og var fremme der 16. mai. Der sto den stille helt til 1. august, da ble den sendt tilbake til Mosel. Forhandler vet ingenting, men sier det gjelder en haug med eGolf.

Antar folk som bestiller 2018-eGolf får den før jeg får min 2017-eGolf.

Så her sitter jeg, da... Uten eGolf, men har fått låne et halvgammelt dieseldyr av forhandleren. Begynner å bli lei. Er jeg for snill med forhandleren min?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA