Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: BTX8 som kode på ny konfig av X75?

Startet av dnummoe, onsdag 26. juli 2017, klokken 18:43

« forrige - neste »

dnummoe

Da er vi kommet til uke 20 - uken da Dresden-eGolfene tidligst skulle shippes...

Noen som har hørt noe oppdatert status rundt disse?

Haakon21

Fikk telefon idag fra forhandler. Sendt ut fra fabrikk og klar til utlevering ca uke 22. Jeg bestilte med drop off også så tar sikkert noen dager ekstra.

RS

Fikk beskjed idag at bilen er sendt fra fabrikken og skal kontorlleres på Wolfsburg fabrikken før den er på båten til Oslo. Tror den kommer neste uken.

kajh

Sitat fra: Haakon21 på mandag 15. mai 2017, klokken 13:41
Jeg bestilte med drop off også så tar sikkert noen dager ekstra.

Takk for oppdatering!

Kanskje dumt spørsmål, men hva er "drop off"?

:)

SveinGB

Fikk beskjed fra forhandler i dag om at min bil var i Mosel på tog på vei til Bremerhaven. Har stått noen dager i Dresden siden produksjon. Ventetiden går med andre ord mot slutten!

Oddaa

Sitat fra: kajh på mandag 15. mai 2017, klokken 18:23

Kanskje dumt spørsmål, men hva er "drop off"?

:)
En keramisk coating/ lakkbeskyttelse.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2017 e-Golf
2016 XC90 T8

electrique

Er forhandlerne deres så ivrige at de ringer for å si at den er sendt fra fabrikken eller må dere purre på de selv? Jeg har ikke hørt noe fra min i dag og vet den venter i Dresden.

kajh


Haakon21

Forhandler tok kontakt med meg. Forklarte ca tid og hva som skulle gjøres på bilen før den kan bli hentet.

Chivas

Sitat fra: electrique på mandag 15. mai 2017, klokken 20:35
Er forhandlerne deres så ivrige at de ringer for å si at den er sendt fra fabrikken eller må dere purre på de selv? Jeg har ikke hørt noe fra min i dag og vet den venter i Dresden.
Jeg har hele tiden måttet ta kontakt selv for å få status.

Lassiiboiii

Sitat fra: SveinGB på mandag 15. mai 2017, klokken 19:30
Fikk beskjed fra forhandler i dag om at min bil var i Mosel på tog på vei til Bremerhaven. Har stått noen dager i Dresden siden produksjon. Ventetiden går med andre ord mot slutten!

Fikk akkuratt samme beskjed :) stikker på ferie om 2 uker, ser den ikke før om 4 uansett :(
- E-Golf 2017 - Levert 14.06.2017
- Reservert Tesla Model 3 - Reservasjon 07.12.2016

RS

Hvor lang tid tar det ned den kontroll?? Vet noen det? Og evt. hvor lenge må en vente til bilen er på båten?

electrique

Jeg vil tro det er få som har full innsikt, men vi kan jo spekulere litt.

Muligens tar det en dag å frakte bilene fra Dresden til Bremerhaven med tog. Fra Bremerhaven går båten til Drammen hver tirsdag og lørdag. Hvis den da kommer frem torsdag og mandag så står den vel et par dager før går til klargjøring og så endelig transport til forhandler.

Så dersom noen biler ble sendt i dag med båten, kommer til Norge på torsdag og klargjøres mandag og så hos forhandler i slutten av neste uke? Det kan jo være at ting ikke går fullt så smooth i virkeligheten. Det er jo biltransportselskapene som styrer farten fra bilen kommer til landet da de fikser klargjøring og transport.

electrique

Hvis jeg sjekker kjøreplanen til UECC så kommer det opp følgende:



Så det gikk en båt lørdag 13 mai, går en ny i morgen 17 mai og så en på søndag 21 mai.

AUTOPRIDE og ARABIAN BREEZE er de som seiler ser det ut som.

RS

Kommer bilene til Oslo eller Drammen? Tror det er Oslo.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA