Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Anbefalt selger på Rud (Bærum), Drammen eller Oslo Nord?

Startet av KrW, onsdag 26. juli 2017, klokken 15:29

« forrige - neste »

KrW

Tesla har byttet fra blanke seterygger til matte seterygger på Model X. Har noen i Norge eller i Europa fått utlevert med matte enda?

Jeg er spent på hva vi får. Leveres i slutten av mai og ferdig produksjon var 24. mars. Godt mulig matt kom en uke etter, da noen mener de byttet 1. april. Europabiler gikk i produksjon de siste par ukene av mars og starten av april, så kan også tenkes at det var da de byttet.
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

Nasatech

Jeg har hatt blanke seter siden august i fjor og vi har 4 barn! Ikke en eneste ripe. Vi er forsiktige, men har hatt på slalomstøvler og hatt med sparkesykkel inn i bilen. Barna er 7, 12 og tvillinger på 14, så ingen sparking i seteryggene, men de er lange og de er borti med alt mulig hele tiden. I tillegg er det iPad'er, høretelefoner osv. som skraper inntil. Det eneste som er ripete er det matte nederst hvor det blanke er festet. Hadde mye mer riper i min Model S enn jeg har i denne.

Øyvind.h

Ikke sett noen i Norge med matte seter enda, men må være like om hjørnet? Mange som har fått i US.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

KrW

Sitat fra: Nasatech på mandag 15. mai 2017, klokken 17:17
Jeg har hatt blanke seter siden august i fjor og vi har 4 barn! Ikke en eneste ripe. Vi er forsiktige, men har hatt på slalomstøvler og hatt med sparkesykkel inn i bilen. Barna er 7, 12 og tvillinger på 14, så ingen sparking i seteryggene, men de er lange og de er borti med alt mulig hele tiden. I tillegg er det iPad'er, høretelefoner osv. som skraper inntil. Det eneste som er ripete er det matte nederst hvor det blanke er festet. Hadde mye mer riper i min Model S enn jeg har i denne.

Flott å høre at de blanke ryggene har holdt seg bra. Vi hadde X AP1 i 5 måneder med blanke rygger. Hengte opp trekk bak på setene for å beskytte. Den nye tenker vi å ha lengre, så er ikke fullt så farlig om noe kommer på de heller. Vurderer om vi burde legge folie dersom vi får blanke igjen. Nesten mer bekymret for om det kommer skraper på baksetene etter bagasjen egentlig.
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

Nasatech

Ja, enig der. Har 6-seter og hvis jeg har de bakerste setene nede så passer jeg på å ha myke ting mot setene. Der er det nok mye større sjanse for riper.

Jeg tenkte at jeg evt. kunne foliere ved salg eller bytte de om de skulle bli veldig stygge, så derfor jeg ikke folierte. Men har som sagt holdt seg veldig bra :)

Øyvind.h

Kikket på flere X'er på finn når jeg kjøpte nå i mars. Merker i større eller mindre grad på alle som en. Riper, hakk, veldig synlig støv/møkk etc.
Spesielt i bagasjen. En hadde hatt hundebur i bagasjerommet. Masse skraper.

Skjemmende, men det er jo bare å foliere om man vil bli kvitt skadene :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Nasatech

Støv og møkk blir det. Helt klart [emoji6] Vanskelig å gjøre noe med det dessverre. Kjipt med han som har hatt hundebur inntil setet da [emoji22]

Egilzen

Noen som har hentet ut bil i det siste, som er produsert ca Mars mnd?

Hva fikk dere?

Espen Hugaas Andersen

Jeg fikk matte seterygger og de nye falkevingedør-knappene. Men min er produsert i slutten av april.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Rettep

Kim Kim

Så matte seterygger på en som ankom/stod på et servicesenter i Göteborg i går. De er veldig fine, og jeg vil helt klart valgt matt
Model S P100D Des 2017 - Bananas
Model X 100D - Aug 2017 -Okt 2017 med alt ink FSD, Ultrawhite interior. Solgt, bomkjøp
Model S 90D AP2 -Jan 2017-aug 2017 med Light Harmonics oppgradering
Model S 85D - 2015 - Desember 2016
Model 3 - Reservert

Espen Hugaas Andersen

Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Tesla91

Utlevering av ny X for 5 dager siden, fikk matte seterygger, helt konge! :+1:  :+1:

Rico

Byttet fra X75 ti X90 forrige torsdag, fikk matte seter. Mye finere, og mye mere praktisk er min mening,

Kim Kim

Sitat fra: Rico på søndag 18. juni 2017, klokken 12:02
Byttet fra X75 ti X90 forrige torsdag, fikk matte seter. Mye finere, og mye mere praktisk er min mening,
Hvorfor byttet du? Er det en merkbar forskjell synes du i prestanda.
Model S P100D Des 2017 - Bananas
Model X 100D - Aug 2017 -Okt 2017 med alt ink FSD, Ultrawhite interior. Solgt, bomkjøp
Model S 90D AP2 -Jan 2017-aug 2017 med Light Harmonics oppgradering
Model S 85D - 2015 - Desember 2016
Model 3 - Reservert

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA