Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Anbefalt selger på Rud (Bærum), Drammen eller Oslo Nord?

Startet av KrW, onsdag 26. juli 2017, klokken 15:29

« forrige - neste »

Rico

Sitat fra: Kim Kim på søndag 18. juni 2017, klokken 17:17
Hvorfor byttet du? Er det en merkbar forskjell synes du i prestanda.

Hadde en X75  7 seter med delskinn og uten premium som firmabil. Med Tesla sine rabatter på inventory og 0.25 rente på X90 så kom prisen likt ut for en X90 med alt utstyr og 6 seter (har egentlig angret på 7 seter en god stund). Min fordelsbeskatning økte med noen få hundrelapper, så egentlig en no-brainer :p

Og prestanda er merkbart forskjellig ja. Både 0-100, men kanskje spesielt 60/70 - 110/120.

prophan

Byttet du inn den x75 eller solgte du den selv? Hva fikk du i innbytte isåfall?
Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

Rico

Sitat fra: prophan på tirsdag 20. juni 2017, klokken 11:57
Byttet du inn den x75 eller solgte du den selv? Hva fikk du i innbytte isåfall?

Innbytte. Fikk 685,- delskinn, uten premium, 15000 km

Tesla91

Jeg fikk 700k i innbytte for en AP1 X75 med alt utstyr og kun 15 000 km på telleren.. Markedet er mettet på brukt Tesla. Man må laaangt ned i pris fortiden, ellers kjøper bare folk nytt!

Må le hver gang jeg ser kjempe blemmen til "Carpoint" på Finn.no... Det kaller man en skikkelig blåmandag  ;D

rakriste

Sitat fra: Tesla91 på onsdag 21. juni 2017, klokken 08:00
Jeg fikk 700k i innbytte for en AP1 X75 med alt utstyr og kun 15 000 km på telleren.. Markedet er mettet på brukt Tesla. Man må laaangt ned i pris fortiden, ellers kjøper bare folk nytt!

Må le hver gang jeg ser kjempe blemmen til "Carpoint" på Finn.no... Det kaller man en skikkelig blåmandag  ;D

Ikke så rart, når tesla har kampanjerente, showroom discount, referal code, og bilen ankommer med ap2 som gjør den betydelig mer attraktive som bruktbil framover kontra ap1.

Tipper model S pre-ap, får en god knekk når model 3 ankommer.    Alt i alt, rett tid å selge nå/tidligere i våres for å oppgradere. (så det samme litt før D ble kjent/lansert.)
Tesla Model X 90D - 2017

x Tesla Model S P85 - 2013

spirrevipp

Litt tragikomisk at billigste X75 på Finn ligger på 812k, og det er med AP1.
Tilsvarende ny med AP2 ligger på rundt 785k etter referal...

Ganske betydelig forskjell sammenlignet med innbytteprisene nevnt ovenfor, viser jo veldig tydelig at noe er galt med prisingen på Finn. Mens håpefulle selgere tror på julenissen så kjøper folk nye biler...
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

Rico

Sitat fra: spirrevipp på onsdag 21. juni 2017, klokken 17:56
Litt tragikomisk at billigste X75 på Finn ligger på 812k, og det er med AP1.
Tilsvarende ny med AP2 ligger på rundt 785k etter referal...

Helt klart alt for dyrt, men den bilen har da virkelig AP2? Ser ut som man kan skimte kameraene mellom dørene, samt at blinklysene vel er AP2 med kamera? Enda mer tragikomisk at han da i så fall skriver AP1 i annonsen, det hjelper jo virkelig ikke på salget hans.

rakriste

matte seterygger og gamle FW knapper  utlevert i dag
Tesla Model X 90D - 2017

Egilzen

Sitat fra: rakriste på torsdag 22. juni 2017, klokken 00:08

Jeg hadde utlevering 21. juni. Matte seterygger her også, samt gamle FW knapper.
Produsert i Mars

Nasatech

Sitat fra: Egilzen på fredag 23. juni 2017, klokken 08:51

Jeg hadde utlevering 21. juni. Matte seterygger her også, samt gamle FW knapper.
Produsert i Mars

Det er 3 type knapper. Regner med at dere fikk V2 og ikke V1?

rakriste

Sitat fra: Nasatech på fredag 23. juni 2017, klokken 09:19
Sitat fra: Egilzen på fredag 23. juni 2017, klokken 08:51

Produsert i Mars

Det er 3 type knapper. Regner med at dere fikk V2 og ikke V1?

hvordan ser man forskjell på v1 og v2?  jeg ba om pris på de nye så bytter jeg de selv, først og fremst pga utseende :)
Tesla Model X 90D - 2017

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: rakriste på fredag 23. juni 2017, klokken 12:54hvordan ser man forskjell på v1 og v2?  jeg ba om pris på de nye så bytter jeg de selv, først og fremst pga utseende :)
Du ser alle tre her: https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/2073904/

Jeg syns den nyeste utgaven er helt klart best. De to første versjonene er ca like uintuitive.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Ganrak

Jeg fikk matte seter og v2 av knappen. 90D produsert midten av april
Tesla X90D 2017
Mercedes B-Electric

F_P

Fikk matte rygger og v2 av knappen. Produsert i starten av april. Hadde en kunde innom med bil bestilt i mai, han hadde matte rygger og v3 av knappen. Begge bilene er forøvrig 100D, og hentet på torsdag begge to selv om jeg bestilte nesten 5 mnd før :p
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA