Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: PH Turbin 2 20" på Model X

Startet av Ferry, tirsdag 25. juli 2017, klokken 20:22

« forrige - neste »

rolandvg99

"I like soul with a capital S"

Ferry

Et lite glimt av Electric GT på Youtube. Ser kjapt ut, men litt vanskelig å bedømme.

Go-carter

Sitat fra: Agmuns på torsdag 18. mai 2017, klokken 21:13
Sitat fra: Go-carter på torsdag 18. mai 2017, klokken 08:08
(...)
Hva er forskjellen på din bil og alle de som tydeligvis går varme? Og hva er forskjellen på produksjonsbilene og de GT-bilene som skal få en egen racing serie?

Hvordan kjører du forresten med elbil på bane? Hva bruker du som referanse? Når jeg kjører (med bensinbil) så bruker jeg turtallet og teller girene for å høre om jeg er i riktig hastighet før en sving, men det er vel vanskelig på en bil uten gir?

Er ikke noe forskjell, jeg fikk effektbegrensning allerede i Schwedenkreuz som er drøyt ett minutt inn på runden. Kjørte med regen på low og AC av for å belaste systemet minst mulig.

Jeg kjører etter bremsepunkt. De er like uansett :) men ja, det er litt av en omstilling å ikke ha turtall. En nødløsning er å kjøre stereoen på AM, og få interferens av motoren spilt av - det er en god pekepinn.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Ferry

Hva er beste strategi for å kjøre fortest mulig rundt Nordsløyfa i Tesla? Jeg vil tro at å holde fullt fra start ikke er optimalt? At det er bedre å dosere kreftene for å unngå effektbegrensing i det lengste. Litt som i Formel 1 når de ligger og sparer dekk og bensin. Det er totalt sett raskere å kjøre litt tregere i noen partier.

Go-carter

Sitat fra: Ferry på torsdag 18. mai 2017, klokken 23:55
Hva er beste strategi for å kjøre fortest mulig rundt Nordsløyfa i Tesla? Jeg vil tro at å holde fullt fra start ikke er optimalt? At det er bedre å dosere kreftene for å unngå effektbegrensing i det lengste. Litt som i Formel 1 når de ligger og sparer dekk og bensin. Det er totalt sett raskere å kjøre litt tregere i noen partier.

Interessant tanke, og også noe jeg hadde med meg ned dit. Det hadde nok hatt effekt om bilen kunne kjørt 3-4-5 minutter før den forsiktig begynte å miste effekt, for da kunne jeg prioritert effekten til siste halvdel av banen hvor det går oppover. Så her var det plattan i mattan fra første stund :)

Her er forøvrig min runde, 9:08 BTG med standard P85 og passasjer:


Samt bajasmc sin runde, 8:50 med P85D og etter mitt syn mye trafikk på banen:
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Jejl

Hvor mye luft i dekkene hadde du Go-carter?
Ved rekkevidderekorden som Bjørn Nyland satt, husker jeg de hadde hele 56 psi. Å ha så mye luft vil utsette effektbegrensningen, men det ødelegger vel totalt sett pga dårligere veigrep i svingene.

Go-carter

Sitat fra: Jejl på fredag 19. mai 2017, klokken 10:55
Hvor mye luft i dekkene hadde du Go-carter?
Ved rekkevidderekorden som Bjørn Nyland satt, husker jeg de hadde hele 56 psi. Å ha så mye luft vil utsette effektbegrensningen, men det ødelegger vel totalt sett pga dårligere veigrep i svingene.

2,5 bar. Hadde vært mye bedre å brukt dekkbredden fra en P85+, blir litt smalt på P85.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

knut.aulie

Hvordan er rundetid på 8.50 eller 9.05 sett opp mot andre kjente biler, M3-M5-GT-R-Elise ol.?

Go-carter

TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

knut.aulie

Sitat fra: Go-carter på fredag 19. mai 2017, klokken 18:56
Sitat fra: knut.aulie på fredag 19. mai 2017, klokken 17:59
Hvordan er rundetid på 8.50 eller 9.05 sett opp mot andre kjente biler, M3-M5-GT-R-Elise ol.?

7:27 på M4 GTS, 7:19 på Nissan GTR.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_N%C3%BCrburgring_Nordschleife_lap_times
Takk

De er tydeligvis vesentlig raskere. Det er vel ikke bare bare å redusere tiden med nesten to minutter....

lightscribe

Kan noen med flere Tesla runder på Nurburgring kompilere en "best segments" video-snut?  Regnes sikkert som juks men da far man jo vite hva effektbegrensingen faktisk koster.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA