Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ultra-stille kabin

Startet av dabis, tirsdag 25. juli 2017, klokken 14:26

« forrige - neste »

dabis

Jeg har hatt E-golf nå i snart 2 år å har den siste tiden fått problemer med ladeporten ved bruk av original ladekabel. Problemet oppstår når bilen lades på nattestid med programmert avreise ikke ved småladinger i løpet av dagen.
Bilen står parkert og ingen lys i ladeport. Jeg låser opp bilen det begynner å lyse fast grønt i ladeport og jeg får ikke dradd ut ladekabelen. Det rare er at hver gang dette skjer så får jeg notification via app "Lading avsluttet. Du må koble til ladestøpslet" Notification kommer i det jeg trykker lås opp på keyless fjernkontroll.

Løsningen inntil videre er å tvinge ladeporten åpnet ved å trykke å holde inne knappen med ladekabelsymbol i ladeporten samtidig som jeg trykker på låsoppknappen på nøkkelen inntil selve ladeporten.   

Dette er en knotete løsning å har spesielt irritert på seg dama som alltid har dårlig tid om morgenen.

Noen som har en permanet løsning og eventuelt samme problemet?
2005 VW Golf MK5 1,9 tdi (solgt)
2014 VW Passat m/Hengerfeste (solgt)
2016 VW e-GOLF m/VP Nightblue (Solgt)
2019 Volvo XC60 T8 Inscription
2019 BMW i3 Fully Charged

JRF

Hadde samme problemet, og fikk et tips fra saltoboks (møller visste det ikke når jeg ringte dem) om at jeg bare må trykke på den øverste knappen ved ladeporten før jeg trykker på lås opp på nøkkelen. Og det har fungert fint.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA