Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Feilmelding: i-key system fault

Startet av brynen, mandag 24. juli 2017, klokken 11:02

« forrige - neste »

model3citizen

Sitat fra: Ingeniøren på torsdag 11. mai 2017, klokken 19:43
Hva er greia - nå er det snart sommer og da går alt så mye lenger.

Har for øvrig aldri brydd meg om å forvarme batteri i de snart to årene jeg har hat bilen.....

Da står du ikke opp tidlig nok ;)
'15 i3, '16 i3, '19 T3P

Bli med i Rekkeviddeangstforeningen

model3citizen

Preconditioning er enkelt å sette opp i bilen også. Står under "Departure times" om jeg minnes riktig her og nå.
'15 i3, '16 i3, '19 T3P

Bli med i Rekkeviddeangstforeningen

Ingeniøren

Sitat fra: model3citizen på torsdag 11. mai 2017, klokken 22:09
Sitat fra: Ingeniøren på torsdag 11. mai 2017, klokken 19:43
Hva er greia - nå er det snart sommer og da går alt så mye lenger.

Har for øvrig aldri brydd meg om å forvarme batteri i de snart to årene jeg har hat bilen.....

Da står du ikke opp tidlig nok ;)

I farta med bil 06:00 og det er tidlig nok skal jeg si deg  ;D
Forvarming av kupe har jeg altid gjort, men da jeg stort sett lader på jobb er forvarming av batteri ikke noe jeg har brukt tid og kroner på da rekkevidden normalt ikke er noe problem.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Klykken

Kondisjonering av batteriet er jo også med på å forlenge levetid og langtidskapasitet, sies det. Samtidig slipper du at effekten blir begrenset på vinterstid, som kan være litt småfarlig hvis du forventer maks akselerasjon ved feks forbikjøring og ikke får det.

Hvis du vet du drar 0600 så er det jo bare å sette timeren til det og slå på kondisjonering av kupé og batteri. Det bruker du jo ingen tid på og minimalt med kronasjer. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

PionerThink

Sitat fra: Orbit på torsdag 11. mai 2017, klokken 16:11
Se tidligere tråd. Du må slå på "remote services" på nettsidene, og deretter logge ut og inn igjen på app på mobil etc. Dersom "remote services" ikke er på første gang app brukes, sjekker den aldri på nytt senere (på den enheten) om det er slått på uten at du logger inn på nytt.

Det kan også forklare hvorfor PionerThink får forskjellig resultat mellom mobil og iPad.

Jeg logget ut fra tlf og inn igjen, og det viste seg at det gjorde susen som Orbit var inne på i sitt innlegg :+1:
Takker for tipset!
Når det gjelder "prekondisjonering" har jeg brukt dette hver morgen når temperaturen har vært nede under 5 grader, og synes det er veldig behagelig å sette seg i en forvarmet bil :D
Nå når temperaturen er nesten 2-sifret så er ikke behovet helt det samme, men ser jo poenget hvis man skal på lengre tur og ønsker at også batteriet skal være "prekondisjonert" :)
Grå BMW i3 I01 2014-modell i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012-modell, gått 53 500 km, solgt
Grå Think 2001-modell, USA-utgave, solgt.

Ingeniøren

Vi snakker vel om to typer forvarming:
Vanlig forvarming av kupe kan gjøres enten på fast tidspunkt eller startes manuelt. Man trenger ikke være koblet til strøm.
Forvarming av batteri forutsetter at man er koblet til strøm min 3 timer før man skal ut å reise.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

JorgenM

Det forutsetter vel ikke 3 timer, men for å få full effekt så bør det helst fastsettes tidspunkt 3 timer i forveien? Selv med kun 1 time vil man få effekt.
Hvor lang tid det faktisk tar avhenger vel av utetemperatur.
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Ingeniøren

Sitat fra: JorgenM på mandag 15. mai 2017, klokken 18:33
Det forutsetter vel ikke 3 timer, men for å få full effekt så bør det helst fastsettes tidspunkt 3 timer i forveien? Selv med kun 1 time vil man få effekt.
Hvor lang tid det faktisk tar avhenger vel av utetemperatur.

Det går sikkert men da må du vel trikse mad avreise tidspunkt og da blir ikke bilen varm (tro jeg da jeg som sagt ikke har brydd meg om å varme batteri...)
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

JorgenM

Kupe blir nok ikke varm før etter 3 timer nei. Den full-lader vel batteriet basert på det fastsatte tidspunktet også.
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Beckern

Sitat fra: Ingeniøren på mandag 15. mai 2017, klokken 20:10

Det går sikkert men da må du vel trikse mad avreise tidspunkt og da blir ikke bilen varm (tro jeg da jeg som sagt ikke har brydd meg om å varme batteri...)

Men er det ikke slitsomt å alltid starte oppvarming manuellt. Tidsstyring er jo = condisjonering av batteri. Det er kupevarme som er optional.

PionerThink

Er mitt inntrykk også at bilen tilpasser opplading av batteri etter hvilket avreisetidspunkt man har satt. Dette for at batteriet skal ha riktig driftstemperatur. Satte på lading i går uten forhåndsprogrammering, og da var den ferdigladet på morrakvisten enn gang sto det i displayet. I motsetning til tidligere ved forhåndsvalgt avreisetidspunkt da dette bare står vist i displayet når man setter på lading.
Er jo uansett som flere er inne på at det må vær gunstig for batteriet å være forberedt for avgang mtp temperatur da jeg antar dette også vil forlenge levetiden på det?
Grå BMW i3 I01 2014-modell i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012-modell, gått 53 500 km, solgt
Grå Think 2001-modell, USA-utgave, solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA