Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Feilmelding: i-key system fault

Startet av brynen, mandag 24. juli 2017, klokken 11:02

« forrige - neste »

brynen

Hei!
I appen Connected kan man sette i gang oppvarming av kupè, og med iRemote er det mulig å programmere gjentakende oppvarminger til faste tidspunkter og dager. Det samme på websiden for Connected Drive, tenker jeg.
Men vet noen hvordan man kan sette i gang oppvarming av batteri - enten instant eller gjentakende? Finner ingen valg for dette noen steder - hverken i noen av de to appene eller via web?
Siden jeg har lest litt i forumet om hvor mye det har å si for rekkevidden med oppvarmet batteri på forhånd er det jo interessant å finne ut hvordan man skal gjøre dette...

Autowinder

#1
Kan sette gjentakende oppvarminger/nedkjølinger i Connected også. Scroll ned på førstesiden [emoji4]


Sent from my A1784 using Tapatalk Pro
TM3 LR AWD «Amore Odiata»

brynen

Takker for svar - men jeg har kun mulighet for å trykke på en knapp for Aktiver nå - denne starter da med en gang - ingen programmeringsmulightere som jeg kan se. Under denne har jeg Finn kjøretøy og historikk.

Uansett - det er på siden av det jeg lurer på - nemlig oppvarming av batteriet - ikke kupèen..

Autowinder

#3
Årsmodell? Siste Firmware?

Oppvarming av batteri følger oppvarming av kupéen...
TM3 LR AWD «Amore Odiata»

brynen

Henta bilen på fredag, så det hele bør være rimelig fersk vare [emoji1] Hvordan sjekker jeg firmwareversjon?
Takk for oppklaringen vedr oppvarming, trodde de to var separate.


Sent from my iPhone using Tapatalk

PionerThink

Hvis du logger inn og ser på tlf så får du(og meg selv) tilsynelatende ikke opp muligheten til forhåndsprogrammering, bare "aktiver nå" ::).
Tror dette skyldes at skjermen er for liten eller noe på tlf :o,
Går jeg derimot inn på IPad'en så kommer det opp flere muligheter til også forhåndsprogrammering som Autowinder er inne på :+1:
Grå BMW i3 I01 2014-modell i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012-modell, gått 53 500 km, solgt
Grå Think 2001-modell, USA-utgave, solgt.

Klykken

Kan også programmeres via bilen, som nødløsning. Connected-appen er forøvrig noe uoversiktlig dritt. Sjekk med iRemote-appen om du får det til der..
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Orbit

Se tidligere tråd. Du må slå på "remote services" på nettsidene, og deretter logge ut og inn igjen på app på mobil etc. Dersom "remote services" ikke er på første gang app brukes, sjekker den aldri på nytt senere (på den enheten) om det er slått på uten at du logger inn på nytt.

Det kan også forklare hvorfor PionerThink får forskjellig resultat mellom mobil og iPad.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

JorgenM

Sitat fra: Autowinder på torsdag 11. mai 2017, klokken 15:08
Oppvarming av batteri følger oppvarming av kupéen...

Nei det gjør den vel ikke :)

Hvis du bare trykker AKTIVER NÅ så er det vel kun kupe som varmes.
Man må inn på ladetidtakeren for å aktivere batterivarmer. Og aktivere den minst 3 timer før avgang for å få full effekt.

Her står det mye om hvordan dette fungerer (riktignok kun om den gamle iRemote-appen):
http://bmwi3.blogspot.no/2015/03/bmw-i3-understanding-how.html
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

brynen

Sitat fra: Orbit på torsdag 11. mai 2017, klokken 16:11
Se tidligere tråd. Du må slå på "remote services" på nettsidene, og deretter logge ut og inn igjen på app på mobil etc. Dersom "remote services" ikke er på første gang app brukes, sjekker den aldri på nytt senere (på den enheten) om det er slått på uten at du logger inn på nytt.

Det kan også forklare hvorfor PionerThink får forskjellig resultat mellom mobil og iPad.


Konge!! Logget ut og inn igjen ac Connected - nå kan jeg sette avreisetidspunkt. Flott, takk skal du ha [emoji106]


Sent from my iPhone using Tapatalk

brynen

Sitat fra: JorgenM på torsdag 11. mai 2017, klokken 18:08
Sitat fra: Autowinder på torsdag 11. mai 2017, klokken 15:08
Oppvarming av batteri følger oppvarming av kupéen...

Nei det gjør den vel ikke :)

Hvis du bare trykker AKTIVER NÅ så er det vel kun kupe som varmes.
Man må inn på ladetidtakeren for å aktivere batterivarmer. Og aktivere den minst 3 timer før avgang for å få full effekt.

Her står det mye om hvordan dette fungerer (riktignok kun om den gamle iRemote-appen):
http://bmwi3.blogspot.no/2015/03/bmw-i3-understanding-how.html

Takker - god info her[emoji106]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ingeniøren

Hva er greia - nå er det snart sommer og da går alt så mye lenger.

Har for øvrig aldri brydd meg om å forvarme batteri i de snart to årene jeg har hat bilen.....
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Autowinder

Jeg mener fortsatt at aktiver nå,
TEMPERERER bilen og forvarmer om kaldt, kjøler om varmt, men da er forvarming uaktuelt. Correct me if I'm wrong ;)


Sent from my A1784 using Tapatalk Pro
TM3 LR AWD «Amore Odiata»

JorgenM

Står jo på siden jeg linket til at KUN kupe forvarmes da. Første Q :)
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

brynen

Greia er vel bare at jeg har fått ny bil og det er en del å sette seg inn i for en elbil-noob. Rekkevidde er jo et issue, og med nattetemperaturer ned mot 2-3 grader tenkte jeg det kunne kanskje være en ide å varme batteriet for å se hvor langt jeg kan komme.


Sent from my iPhone using Tapatalk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA