Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tar ikke lading, besynderlig foranledning

Startet av oland, søndag 23. juli 2017, klokken 14:42

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: rolandvg99 på tirsdag 23. mai 2017, klokken 18:02
Sitat fra: 3irikur på tirsdag 23. mai 2017, klokken 17:57

...hæ?
Observerer liknende tilstander som når folk kjøper iPhone og iPad til langt over pålydende for å være først.

Da får du den noen dager før du ellers ville fått den. Her er det snakk om å få bilen et par ÅR før du ellers ville fått den. Om du sparer noen titusener i året på å bytte til elbil er det klart at det er lønnsomt for mange å betale ekstra for å få den tidligere.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

bno

Seriously what is your budget. pm if you so prefer
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Goggen123

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 24. mai 2017, klokken 18:53
Sitat fra: rolandvg99 på tirsdag 23. mai 2017, klokken 18:02
Sitat fra: 3irikur på tirsdag 23. mai 2017, klokken 17:57

...hæ?
Observerer liknende tilstander som når folk kjøper iPhone og iPad til langt over pålydende for å være først.

Da får du den noen dager før du ellers ville fått den. Her er det snakk om å få bilen et par ÅR før du ellers ville fått den. Om du sparer noen titusener i året på å bytte til elbil er det klart at det er lønnsomt for mange å betale ekstra for å få den tidligere.

Om man sparer titusener kan man jo kjøpe en billigere elbil som kan leveres nå, og spare ennå mer. Eller er det slik at man må betale overpris for ae's rekkevidde for å spare penger? Av og til skjønner jeg meg ikke på bilkjøpere.

rolandvg99

Helt greit det, men å betale kr 400 000 nå for noe som garantert stuper i verdi om 2 år? Litt som å kjøpe i-Miev uka før Nissan lanserte første Leaf.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

"I like soul with a capital S"

flxx

...

Vurderer å legge ut min juni-levering på finn.no - men fryktelig vanskelig å bestemme seg! Likte OpEL'n godt!

3irikur

Men herregud da. Holde det i hvertfall privat! Vi andre lurer på hva dere skriver!
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

Laffa

man får over 400 for en nå. De som har blitt solgt har gått for rett under 400.
er sikker på noen vil gi godt over 400 nå.

rolandvg99

Når utrop nærmer seg bruktprisen på en Model S P85, med gratis SC, er det noen som begynner å miste gangsynet.

...

Sitat fra: rolandvg99 på onsdag 24. mai 2017, klokken 22:12
Når utrop nærmer seg bruktprisen på en Model S P85, med gratis SC, er det noen som begynner å miste gangsynet.
TMS P85 for 400? Da må den ha gått langt, og er utenfor garanti...

rolandvg99

Sitat fra: nix på onsdag 24. mai 2017, klokken 22:20
Sitat fra: rolandvg99 på onsdag 24. mai 2017, klokken 22:12
TMS P85 for 400? Da må den ha gått langt, og er utenfor garanti...
Nærmer seg er de to magiske ordene.
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=81701660

bno

Sitat fra: 3irikur på onsdag 24. mai 2017, klokken 21:33
Men herregud da. Holde det i hvertfall privat! Vi andre lurer på hva dere skriver!

Hehe
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

knut.aulie

"Gammel" bruktbil mot nybil......

Potensielle store vedlikeholdskostnader mot nybilgaranti.

Men P85 er morsom bil

Tror flere gir for 420 Ae alikevel

rolandvg99

Sitat fra: knut.aulie på onsdag 24. mai 2017, klokken 22:33
"Gammel" bruktbil mot nybil......

Potensielle store vedlikeholdskostnader mot nybilgaranti.

Men P85 er morsom bil

Tror flere gir for 420 Ae alikevel

Hadde aldri betalt mer enn kr 200 000 for bruktbil sjøl, men nå hadde jeg ikke gitt mer enn Opels pålydende for Ampera-E heller. :)

knut.aulie

Ser jo ut som en stigende pris nå, den vil jo snart flate ut. Så vil den ikke holde så veldig lenge, men det avhenger av levering av tilsvarende spec fra konkurrent.
Når jeg skal selge min til neste år (kanskje) har den sikkert falt ned på normalt nivå igjen [emoji22][emoji389]

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA