Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tar ikke lading, besynderlig foranledning

Startet av oland, søndag 23. juli 2017, klokken 14:42

« forrige - neste »

TM

Sitat fra: hexachordia på fredag 19. mai 2017, klokken 09:07
Har akkurat sittet i og sett på AE på Skøyen i Oslo. For en skuffelse! Helt ok utvendig men trist kvalitetsfølelse og sittekomfort. Ikke elendig, men trist. Litt som Hyundai i20. Mye mindre enn Nissan Leaf som jeg har nå i forsetet. Trist bil for dem som bare vil ha et fremkomstmiddel med stort batteri.
Smaken er som baken. Synes ikke den er trist, men innvendig er den etter mitt vurdering lysår unna nye e-Golf. Synes ikke akkurat kvalitetsfølelsen i en Leaf er imponerende heller, og kjøreopplevelsen i Ampera-e er i en helt annen klasse enn Leaf.

rolandvg99

Sitat fra: TM på fredag 19. mai 2017, klokken 09:32
Sitat fra: hexachordia på fredag 19. mai 2017, klokken 09:07
Har akkurat sittet i og sett på AE på Skøyen i Oslo. For en skuffelse! Helt ok utvendig men trist kvalitetsfølelse og sittekomfort. Ikke elendig, men trist. Litt som Hyundai i20. Mye mindre enn Nissan Leaf som jeg har nå i forsetet. Trist bil for dem som bare vil ha et fremkomstmiddel med stort batteri.
Smaken er som baken. Synes ikke den er trist, men innvendig er den etter mitt vurdering lysår unna nye e-Golf. Synes ikke akkurat kvalitetsfølelsen i en Leaf er imponerende heller, og kjøreopplevelsen i Ampera-e er i en helt annen klasse enn Leaf.

Apropos baken - den får bedre bakseteplass i Ampera-E enn den får i e-Golf og Kia Soul.
"I like soul with a capital S"

kammiz

Men man merker at taket skrår innover og nedover bakover på bilen. Min datter på 5 med forovervendt barnesete med polstringer på hver side av hodet, der tar setet inni på siden, det har det ikke gjort i noen annen bil jeg har hatt. Går akkurat. :)
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

rolandvg99

Sitat fra: kammiz på fredag 19. mai 2017, klokken 10:46
Men man merker at taket skrår innover og nedover bakover på bilen. Min datter på 5 med forovervendt barnesete med polstringer på hver side av hodet, der tar setet inni på siden, det har det ikke gjort i noen annen bil jeg har hatt. Går akkurat. :)
Jeg hadde vært skeptisk dersom setet tar bort i vindu. Kan i verste fall føre til ufrivillig brekkasje på herdet vindu ved kjøring på ujevnt underlag som grus/snø. Lagde puslespill av sideruta på en varebil med en gitarkasse på den måten. Ingen harde slag og spisse kanter, kun vibrasjon.

Zuexi

Hva har alt dette med Ampera-e på finn.no og gjøre?

Olemann

Nettopp, dette er vel heller et symptom på nettdiskusjoner og den kjapp-kjapp som ofte regjerer på slike steder.  Så lenge folk flest ikke leser det de vurderer å besvare 3 ganger, deretter venter 3 minutter med å begynne å skrive, så til slutt lese sitt eget innlegg 3 ganger før de konkluderer med at verden trenger det de har å si, og endelig trykker publiser - ja, så tror jeg vi må leve med slikt :)

Sitat fra: Zuexi på fredag 19. mai 2017, klokken 13:39
Hva har alt dette med Ampera-e på finn.no og gjøre?

Petter Leaf

Ny Ampera lagt inn på Finn, men den er fjernet i dag.

Jeg fikk lagret annonsen før den forsvant.
Prisantydning 385.000.

sven erik

Sitat fra: Petter Leaf på tirsdag 23. mai 2017, klokken 09:57
Ny Ampera lagt inn på Finn, men den er fjernet i dag.

Jeg fikk lagret annonsen før den forsvant.
Prisantydning 385.000.

noen som skal tjene massse

TM

Er det 385 ink. vinterhjul, så er vel det bare 20.000 over veil. pris. Det er vel egenlig helt greit for de som vil redusere leveringstiden med 2 år. Men det var kanskje kun 1 sett hjul.

Radar70

Opel Ampera-e Quantum Grey med alt utstyr - Bestilt 28/9-16 - Levert 16/6-17

3irikur

Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

knut.aulie

Prisen stiger ser det ut som.....

trykkertor

Nei, 398.000,- gikk vel de første for også.
De som priser lengre ned enn det er nok for utålmodige.
Ser ut til å være et ok marked for A-e til rundt 400.000,-

rolandvg99

"Herlig" å observere iPhone/iPad-generasjonen handle bil. Det "investeres" over en lav sko.

Opel "Apple-e"

;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA