Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tar ikke lading, besynderlig foranledning

Startet av oland, søndag 23. juli 2017, klokken 14:42

« forrige - neste »

Stikkkontakt

Sitat fra: rolandvg99 på søndag 28. mai 2017, klokken 15:35
Det å ta et umiddelbart tap på kr 70 000 på en bil til den prisen det er snakk om her er for meg helt kokkelimonke. Om en sparer inn kr 250 pr dag i utgifter kan det forsvares, men det innebærer da at noen er villig til å betale veil nybilpris etter et år for en bruktbil.

Tviler på at det er vanlige lønnsmottakere som punger ut for disse svartebørsbilene. Tipper det er folk som vil ha det nyeste og med en økonomi der 70000 fra eller til er som vekslepenger å regne.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

...

Sitat fra: Stikkkontakt på søndag 28. mai 2017, klokken 17:00
Tviler på at det er vanlige lønnsmottakere som punger ut for disse svartebørsbilene. Tipper det er folk som vil ha det nyeste og med en økonomi der 70000 fra eller til er som vekslepenger å regne.
Sikkert de samme svartebørssvindlerfolka som selger svartebørs-leiligheter, -hus og -hytter! Det er da vel ingen grunn til at en som kjøpte leilighet etc før den var oppført, skal kunne selge denne til ågerpris rett før eller etter overtakelse?

Spekulere i eiendom er helt stuereint. Gjelder andre regler for den som tar risiko ved å kjøpe/bestille bil?

Om markedet vil betale den prisen, så er det rett pris.

mfurmyr

For en dagpendler Vinstra - Oslo som ikke stoler på NSB, burde det jo være litt å spare på å kjøre en Ampera-e. Det er jo bom, bom, bom, bom, bom, bom.
Opel Ampera-e.
Toyota Prius.

Nickelilltroll

Sitat fra: mfurmyr på søndag 28. mai 2017, klokken 17:53
For en dagpendler Vinstra - Oslo som ikke stoler på NSB, burde det jo være litt å spare på å kjøre en Ampera-e. Det er jo bom, bom, bom, bom, bom, bom.

Kan bara säga mig enig där. Och jag pendlar "bara" Lillehammer-Vinstra". I övergångsperioden från E-golf till Ampera-e, köpte jag mig en gammal fossildinosour(läs Volvo), och pendlade i 3 månader. Fick chock när jag fick erfara första bomräkningen in på nätbanken, och sura bensinpengar :o

Tack för hjälpen Opel, Mr Musk och grabbarna i Detroit som spikade ihop min bil :D ;)
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

TM

Du bør vel også takke norske skattebetalere som betaler avgiftene for deg  ;)

Nickelilltroll

Sitat fra: TM på søndag 28. mai 2017, klokken 20:01
Du bør vel også takke norske skattebetalere som betaler avgiftene for deg  ;)

Betalar jag inte detsamma som dig och andra?
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

TM

#141
Hvis du (og jeg) sparer skatter og avgifter, så må de andre som ikke kan utnytte disse fordelene betale litt mer. Det er vel enkel matematikk. Mange avgiftsfrie biler må nødvendigvis føre til at andre biler får avgiftsøkning.

http://infinitum.no/pantepedia/p/proveny-nøytral

Men dette er OT, så la oss ikke starte en diskusjon om dette er en fornuftig politikk eller ikke  ;)


Gordon Retriever

Sitat fra: Nickelilltroll på søndag 28. mai 2017, klokken 19:58
Tack för hjälpen Opel, Mr Musk och grabbarna i Detroit som spikade ihop min bil :D ;)

Synes GM Korea og LG som har utviklet bilen også fortjener en takk.

Til slutt en takk fra meg til de som husker det egentlige emnet for tråden. :)


knut.aulie

Det er interessant å få en bil som stadig stiger i verdi [emoji56][emoji389]

Foreløpig frister det ikke meg med et salg, heldigvis!

...

Jeg har bestemt meg for å selge min når den kommer om ca 14 dager.

Nyheter om ny jobb 3km unna gjør det nesten unødvendig med noe annet enn en elsykkel i verste fall.. :laugh:

Rav4_EV

Sitat fra: TM på søndag 28. mai 2017, klokken 20:01
Du bør vel også takke norske skattebetalere som betaler avgiftene for deg  ;)

Tenker de bør takke elbilistene, jeg  ;D ;D ;D. Vi er neppe opp i 47 milliarder årlig i bompenger.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/elbil/helsefordel-ved-elbiler-47-milliarder-kroner/a/23980391/
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

geear

Sitat fra: Stikkkontakt på søndag 28. mai 2017, klokken 17:00
Sitat fra: rolandvg99 på søndag 28. mai 2017, klokken 15:35
Det å ta et umiddelbart tap på kr 70 000 på en bil til den prisen det er snakk om her er for meg helt kokkelimonke. Om en sparer inn kr 250 pr dag i utgifter kan det forsvares, men det innebærer da at noen er villig til å betale veil nybilpris etter et år for en bruktbil.

Tviler på at det er vanlige lønnsmottakere som punger ut for disse svartebørsbilene. Tipper det er folk som vil ha det nyeste og med en økonomi der 70000 fra eller til er som vekslepenger å regne.
Hvorfor skulle folk som "vil ha det nyeste", og regner 70 000,- som vekslepenger, ville ha en Opel Ampera-e til 400 lapper?
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

zbk

2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA