Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Store mengder (brukte?) Model S utenfor service-senteret i Sørlandsparken

Startet av jcnorway, søndag 23. juli 2017, klokken 08:07

« forrige - neste »

jcnorway

Hei.

Naboen var litt uheldig og kom såvidt borti bakfangeren på min sølv metallic TMS med hengerfestet på sin Volvo.

Det er et bittebittelite merke på ca 1 cm i diameter på bakfangeren (skal få lagt ut bilde i løpet av dagen).

Bulk Skadeservice som er godkjent karosseriverksted for Tesla sier at hele fangeren må av og hellakkeres. For dette skal de ha i overkant av 8000 kr for. De mente at spot/smart repair ikke ville "fungere".

Var innom Bilkostmetikk (som har vært nevnt på forumet tidligere og også anbefalt) og der kan de få rettet og lakkert skaden for 3500 kr. Kundemottakeren sa at jeg ikke ville se denne skaden når de hadde gjort jobben sin og at de ga 5 års garanti på jobben.

Ja, det er ikke jeg som skal betale for dette, men naboen var såpass alright som la igjen lapp på bilen etter uhellet (ingen selvfølge at sånt skjer for tiden) og strengt tatt hadde jeg ikke sett skaden om han ikke hadde gjort meg oppmerksom på det (ville sikkert sett det ved en grundig vask en eller annen gang, men skaden er såpass "snill" at den er vanskelig å spotte om man ikke vet om den).

Hva synes dere jeg bør gjøre? Greit nok at det ikke er mine penger, men liker uansett ikke at naboen unødvendig kaster bort penger.
Kjøretøy: Tesla Model S 75D (2017)

BMW850

Om du har en god nabo ville jeg valgt den billigste metoden. Særlig når de lover at det blir såpass bra og med 5 års garanti.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

arv

Hei
Jeg fikk skade på min Tesla, brukte SKADEVEKK i Lillestrøm. Gjorde en veldig bra jobb, 2200kr.
Arv
Kjørt Think 2000 mod  133 000 km Byttet til Think 2008 Kjørte den 33 000 Km. Har nå Think 2011 m klima. Har nå kjørt min 2011 Think 60000 km siden 30 mars. Det nye stereoanlegget er helt topp!HarTMS85 som nå er byttet i en Tesla M3har nå bare to Elbiler.

o.b.lix

Du får bilen kjapperere tilbake med smartrepair?
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Siggen

Sitat fra: jcnorway på onsdag 10. mai 2017, klokken 10:59
Hei.

Naboen var litt uheldig og kom såvidt borti bakfangeren på min sølv metallic TMS med hengerfestet på sin Volvo.

Det er et bittebittelite merke på ca 1 cm i diameter på bakfangeren (skal få lagt ut bilde i løpet av dagen).

Bulk Skadeservice som er godkjent karosseriverksted for Tesla sier at hele fangeren må av og hellakkeres. For dette skal de ha i overkant av 8000 kr for. De mente at spot/smart repair ikke ville "fungere".

Var innom Bilkostmetikk (som har vært nevnt på forumet tidligere og også anbefalt) og der kan de få rettet og lakkert skaden for 3500 kr. Kundemottakeren sa at jeg ikke ville se denne skaden når de hadde gjort jobben sin og at de ga 5 års garanti på jobben.

Ja, det er ikke jeg som skal betale for dette, men naboen var såpass alright som la igjen lapp på bilen etter uhellet (ingen selvfølge at sånt skjer for tiden) og strengt tatt hadde jeg ikke sett skaden om han ikke hadde gjort meg oppmerksom på det (ville sikkert sett det ved en grundig vask en eller annen gang, men skaden er såpass "snill" at den er vanskelig å spotte om man ikke vet om den).

Hva synes dere jeg bør gjøre? Greit nok at det ikke er mine penger, men liker uansett ikke at naboen unødvendig kaster bort penger.

Har vært utsatt for det samme. Ble skrapt opp ett felt på ca 15x15 cm. Kom på 3800kr. Nå ett år etter klarer jeg ikke å se hvor de har lakkert.

Dnn .

Sitat fra: arv på onsdag 10. mai 2017, klokken 11:06
Hei
Jeg fikk skade på min Tesla, brukte SKADEVEKK i Lillestrøm. Gjorde en veldig bra jobb, 2200kr.
Arv
Håper de er flinkere enn skadevekk på alnabru. De lakkerte kompis sin hvite scirocco 4ganger før de ga opp. Fikk alltid appelsinhud og var rett og slett et ræva resultat.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

keepitsimple

Gjorde noe lignende får 3000. Det ble helt greit mener jeg da du bare muligens kan se det i en uheldig vinkel i sterk sol. Med det sagt så syntes en detailer det var dårlig gjort..
Tesla Model S 60D - 2016

Øggen

men naboen var såpass alright som la igjen lapp på bilen etter uhellet (ingen selvfølge at sånt skjer for tiden) og strengt tatt hadde jeg ikke sett skaden om han ikke hadde gjort meg oppmerksom på det

He brukt smart repair sjøl med meget gode erfaringer. Om du fortsatt vil ha et godt naboforhold, vil ej anbefale deg å ta den rimeligste varianten, og reparere punktuellt. Nok av historier om folk som lakka heile fangern og ikkje e fornøyd fordi fargen e ulik resten av bilen. Det hadde irritert meg enda meir.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

jcnorway

Sitat fra: o.b.lix på onsdag 10. mai 2017, klokken 12:09
Du får bilen kjapperere tilbake med smartrepair?

Det var rundt 2 ukers ventetid for å få time uavhengig av metode. Om jeg gikk for full pakke med demontering og hellakkering så ville dette ta 2-3 dager. Ved smart repair så var bilen klar samme dag.

Heller mot smart repair egentlig.

Har hatt erfaringer med begge deler på samme bil (VW Passat st.vogn). Den ene gangen var det noe småriper på en dør som ble tatt på smart repair og resultatet var strøkent (for mitt øye i alle fall). Andre gangen var en mindre påkjørsel/skrape på bakfanger som ble tatt på forsikring og gjort hos Møller Skadeverksted. Der ble fangeren demontert og lakkert opp på nytt - der kunne man faktisk se nyanseforskjeller mellom den nylakkerte fangeren og resten av bilen.

fonberg

Sitat fra: Øggen på onsdag 10. mai 2017, klokken 14:06

men naboen var såpass alright som la igjen lapp på bilen etter uhellet (ingen selvfølge at sånt skjer for tiden) og strengt tatt hadde jeg ikke sett skaden om han ikke hadde gjort meg oppmerksom på det

He brukt smart repair sjøl med meget gode erfaringer. Om du fortsatt vil ha et godt naboforhold, vil ej anbefale deg å ta den rimeligste varianten, og reparere punktuellt. Nok av historier om folk som lakka heile fangern og ikkje e fornøyd fordi fargen e ulik resten av bilen. Det hadde irritert meg enda meir.

+1
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

trykkertor

Sitat fra: fonberg på onsdag 10. mai 2017, klokken 16:26
Sitat fra: Øggen på onsdag 10. mai 2017, klokken 14:06
Nok av historier om folk som lakka heile fangern og ikkje e fornøyd fordi fargen e ulik resten av bilen. Det hadde irritert meg enda meir.
+1
+2

Tesla-man

Enig med røkla.  Har selv veldig god erfarng med Skadevekk etter et ublidt møte med en betonggris.

Men sånn prinsipielt så er det i utgangspunktet opp til naboen din å bestemme sålenge reparasjonen blir 100%
Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

madsskon

Dekkhallen på Jar.

12 punkter smartrepair for 1.500,- var det mener jeg!
TMX 100D 2017 og Kia Soul EV 2015.
Tidligere TMS 75D 2016 og Peugeot iOn 2015.

Kun elektrisk siden 2015.

Cowboystrekk

Bruk smartrepair. Vær grei med en nabo som var fair med deg og tok sitt ansvar, det er det svært mange som ikke gjør. Kanskje flere "tørr" ta ansvar om mange nok velger rimeligere alternativer til småreparasjoner? Tror terskelen for å betale er noe lavere ved 3k enn 8k :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

jcnorway

Og jaggu fikk man ikke påført en skade til på bakfangeren.

Denne gangen med ukjent gjerningsmann/kvinne. Heldigvis ingenting smart repair ikke kan håndtere. Ser nesten ut som noen har sparket en grusete fotball og kommet borti bakfangeren. Ingen bulk på selve skaden, kun skraper. Satser på at ekstrakostnaden blir minimal når de likevel har priset inn jobb med den bakfangeren uansett. Men sykt irriterende uansett.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA