Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Blinklys

Startet av Kim Kim, lørdag 22. juli 2017, klokken 23:48

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: Fastlane83 på mandag 10. juli 2017, klokken 18:14
Jeg er også i tenkeboksen på å bytte S mot X. Trenger hengerfeste og ønsker litt større bil. Det som holder meg tilbake er FWD. Ser for meg klemte barnefingre pg kvalitetsutfordringer/holdbarhet. Hvordan er erfaringen med dørene for dere som har hatt bilen en stund?

Mine har alltid fungert perfekt (bilen har gått 10.000km nå) men vi har ikke barn da ;) Ingen verkstedsbesøk så langt.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Kimpala

Jeg har skikkelig lyst på FWD! Og selvpresenterende førerdør.
Større plass og hengerfeste er det viktige da
X
3

Kimpala

Og denne gang sparer jeg ikke på utstyret, eneste jeg har angret på før
X
3

Go-carter

Sitat fra: jkirkebo på mandag 10. juli 2017, klokken 18:35
Sitat fra: Fastlane83 på mandag 10. juli 2017, klokken 18:14
Jeg er også i tenkeboksen på å bytte S mot X. Trenger hengerfeste og ønsker litt større bil. Det som holder meg tilbake er FWD. Ser for meg klemte barnefingre pg kvalitetsutfordringer/holdbarhet. Hvordan er erfaringen med dørene for dere som har hatt bilen en stund?

Mine har alltid fungert perfekt (bilen har gått 10.000km nå) men vi har ikke barn da ;) Ingen verkstedsbesøk så langt.

Vi har runda 11.000 med barn på 1,5 år, og FWD rocker. Selv samboer som ikke er spesielt teknologi-interessert er blitt en enorm fan av de. Ikke noe å være bekymret over :) Ingen feil heller.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

morpheos

Eneste jeg er skeptisk til er egentlig mangel på sikring på bagasje med 6-seteren. Kommer til å bruke diverse nett, men irriterer at man hyller den som sikreste SUV ever og ikke har noe eget her.


Sent from my iPhone using Tapatalk

krl

Problemet er at kollisjonstestene ikke legger nok vekt på sikring av bagasje. Tesla har mye å lære av f.eks. Mercedes her. Rollo+nylon-gitter og massevis av forankringspunkter.

jlan

Sitat fra: morpheos på mandag 10. juli 2017, klokken 21:50
Eneste jeg er skeptisk til er egentlig mangel på sikring på bagasje med 6-seteren. Kommer til å bruke diverse nett, men irriterer at man hyller den som sikreste SUV ever og ikke har noe eget her.
Jeg kjører nesten alltid med en kraftig filtbelagt finerplate bak 2. rad setene når jeg ikke bruker 3.rad.   Denne og endel andre løsninger er vist i denne tråden: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,29156.0.html

Det forundrer meg også at noe slikt ennå ikke er tilgjengelig fra Tesla.
(TMX 90D AP1 - solgt)
TM3 LR AWD HF

morpheos

Ja, kommer til å bruke lastenett selv, men synes det er dårlig at en bil til millionen må bruke mer eller hobbylløsninger som i varierende grad ikke ser spesielt bra ut


Sent from my iPhone using Tapatalk

jcnorway

Er det noen som kan fortelle meg hvilken takhøyde man minimum bør ha for å få noe som helst nytte av FWD slik at man kan komme seg nogenlunde helskinnet inn og ut? Hvor mye plass i høyden trenger den for å skape en levelig inn-/utgang for en normal voksen? I garasjen under blokka er det rundt 1,90 meter på det laveste. Vil dette bli knapt?
Bosted: Oslo
Kjøretøy: Tesla Model S 75D (2017)

Nasatech

Sitat fra: jcnorway på torsdag 13. juli 2017, klokken 21:03
Er det noen som kan fortelle meg hvilken takhøyde man minimum bør ha for å få noe som helst nytte av FWD slik at man kan komme seg nogenlunde helskinnet inn og ut? Hvor mye plass i høyden trenger den for å skape en levelig inn-/utgang for en normal voksen? I garasjen under blokka er det rundt 1,90 meter på det laveste. Vil dette bli knapt?

Kan prøve å måle der hvor jeg har vært, men er det klart over døren så kan man tvinge den opp. Har dog aldri hatt problemer med at den er for lav!

jcnorway

#70
Har nok rundt 2 meter på den siden som blir brukt for adgang til baksetene, men er veldig usikker på om hvordan dette vil fungere i praksis.

Om noen i Oslo har lyst til å teste sin X i min fellesgarasje en dag så send meg en PM :) Holder til i Ensjø-området. Hadde vært interessant og sett om FWD i kombinasjon med litt trang fellesgarasje hadde vært til å leve med eller ikke.
Bosted: Oslo
Kjøretøy: Tesla Model S 75D (2017)

Go-carter

Sitat fra: jcnorway på torsdag 13. juli 2017, klokken 22:50
Har nok rundt 2 meter på den siden som blir brukt for adgang til baksetene, men er veldig usikker på om hvordan dette vil fungere i praksis.

Om noen i Oslo har lyst til å teste sin X i min fellesgarasje en dag så send meg en PM :) Holder til i Ensjø-området. Hadde vært interessant og sett om FWD i kombinasjon med litt trang fellesgarasje hadde vært til å leve med eller ikke.

Når på dagen? Jobber i nærheten.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

jcnorway

Bosted: Oslo
Kjøretøy: Tesla Model S 75D (2017)

Paul

Jeg har tanker om å bytte min fullspekket P85 (2013) til X75.
Er ikke fanboy av SUV'er og etter min mening Model S er ser ut mer sexy. Men etter prøvekjøring med 2 småbarn, det er mye mer praktisk med X enn S.

Opprinnelig tanken var å bytte P85 og Kia Soul til 2x Model 3 (eventuelt Model S + Model 3).
Men etter lansering av Model 3 jeg blei litt skuffet over prising strategi og har begynt å revurdere mine ønsker.

Siden startpris på Model 3 (i USA) er cirka  halvparten av ModelS/X håpte jeg at de fleste tilvalg som  autopilot, Premium, etc. blir også cirka 50% billigere enn på Model S/X.
Men di er priset mer eller mindre likt på S/3/X.

Så  hvis jeg skal ha Model 3 med Autopilot, Dual Motor, hengerfeste, HiFi, Premium,  Gjestimerer jeg at den kommer på 530-550t kr. (tipper blir 150 til 200t dyrere med «P» og  «L», men jeg trenger ikke det).
Så med dagens rente, og prisreduksjon av X75 tror jeg at det er vert å legge til 250-300t for en fult utstyrt X75, som har mer plass, enklere inn og ut av bilen etc.

Kan ta basis versjon av Model 3 + autopilot som bil nr2  når den kommer(pendlebil, har Kia Soul EV nå).

Spørsmålet er om jeg skal bestille nå, og risikere å miste noen featurens  som kommer i nær framtid. eller selge privat min P85 på Finn og kjøpe Inventory X75 med rabatt på slutten av Q3 eller Q4. (Tror uansett det kommer ikke bil før Nov/Des hvis jeg bestiller nå). 

Hva tenker dere?
Model S P85D - CPO (2015), kjøpt Juni.2019
Model X 75D - bestilt Aug2017, levert Des.2017
KIA Soul EV - (solgt)
Model S P85 bestilt: Jan.2013,  levert Nov.2013 (Solgt)

Nasatech

Vente på features er en uendelig oppgave. Det vil, forhåpentligvis, alltid komme noe nytt!

Selge privat er nok absolutt smart. Og så evt. kjøpe en av de X75 som ble avbestilt nå da mye av utstyret kom som standard. De må jo bli billige :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA