Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Model 3 - bilder og smånytt.

Startet av kirky, lørdag 22. juli 2017, klokken 12:44

« forrige - neste »

kirky

Hatt bilen en ukes tid, utrolig bra så langt. Har en 75D med AP2 enablet. Ikke prøvd alt enda men lurer på et par ting / har noen observasjoner.

Autopark: Perpendicular (norsk ord?) / 90 graders parkering, er ikke mulig enda? Jeg bor i leilighetsbygg med parkeringskjeller og ser fram til å evt kunne bruke autopark der. Det er rimelig trangt mellom strekene, og det er en stor bil til høyre for meg og en brei betongstolpe til venstre. Så det er lite å gå på.. må ta speilene inn før jeg går ut av bilene for å redusere risken for at de tar borti stolpen. Men det dumme er at de går ut når jeg åpner døra og skal inn... Men går såvidt med klyving i bilen. Når jeg kjører sakte i garasjen så jeg et par ganger en "P" komme opp i displayet, men antar at det var vanlig parallell parkering pga 2 ledige plasser ved siden av hverandre eller noe. Prøvde å rygge tilbake men den kom ikke opp igjen.. Har sett video av AP1 som gjør den perpen. autopark inne i garasje mener jeg.

Summon: Dette har jeg hatt lite hell med. FOB-aktivering ser ikke helt ut til å funke. Og på telefonen får jeg ofte feilmeldinger om proximity sensor on phone is covered etc. Men får prøve litt mere. Kunne vært kjekt med tanke på trangt/speilene nevnt over.

Autopilot: Vet den er i rimelig beta enda, men aktiverte denne på en mindre (svingete) riksvei (tørt og fint ute), det gikk ikke så bra. Bilen dro med en gang over i venstre bane ganske hardt. Spesielt med sånn oppførsel selv om det er beta. Fungerte litt bedre når det ble bredere og roligere, men da maks i 50kmt.

Blending av langlys kommer vel i ny software snart, samt regnsensor. Da blir det bra.

Forresten en indikator på at luftfjæringen er i høyere modus kunne det kanskje vært på det lille displayet, noen ganger er jeg usikker på om den har senket seg til standard. :)
2019 Long Range S, HW3, CCS.

Cirion

Sitat fra: kirky på tirsdag 09. mai 2017, klokken 13:12må ta speilene inn før jeg går ut av bilene for å redusere risken for at de tar borti stolpen. Men det dumme er at de går ut når jeg åpner døra og skal inn...
Slå av autofold, og ta ut/inn speilene med brytern i døra.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

o.b.lix

Sitat fra: kirky på tirsdag 09. mai 2017, klokken 13:12
Blending av langlys kommer vel i ny software snart, samt regnsensor. Da blir det bra.

Siste update 17.17.4 skal ha blending av langlys, men ikke regnsensor.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Wattson

Hei o.b.lix
Når fikk du 17.17.4?
og har den også perpendikulær parkering?
S90D 22de mars 2017 AP2 (+bestilt FSD)
S85D 27de mars 2015 AP1 (byttet inn)

tkjoerlaug

o.b.lix

Sitat fra: Wattson på onsdag 10. mai 2017, klokken 08:53
Hei o.b.lix
Når fikk du 17.17.4?
og har den også perpendikulær parkering?
Nei jeg har ikke fått 17.17.4, min info er basert på rapporter bl.a. fra electrek. Derfor skriver jeg "skal ha" og ikke "har".

Men andre her på berget rapporterer at blending av langlys ikke er inkludert, det virket visstnok bare "over there".
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

tkjoerlaug

17.17.4 har ikke automatisk blending av langlys i Norge.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA