Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Feilmelding: i-key system fault

Startet av fws, fredag 21. juli 2017, klokken 17:17

« forrige - neste »

fws

Jeg har i det siste opplevd at bilen ikke vil lade pga. innstillinger i ladetimeren. Først hadde jeg den kun til 80%. Selv om jeg trykket på "timer off" knappen greide jeg ikke overstyre bilen slik at den ladet til 100%. Eller be bilen om å fortsette å lade opp til 100% gjennom appen. Så endret jeg timeren slik at den skulle være fulladet (100%) rett før jeg trengte bilen, istede for å lade de siste 20% når jeg startet den manuelt. Jeg hadde heller ikke haket av for lading på lørdag og søndag. Når jeg lader i helgene brukte jeg "off timer" knappen. Men nå har jeg opplevd flere ganger at den ikke vil lade selv om "off" knappen er brukt. Bilen piper når jeg trykker på den, og viser at lading starter. Men når jeg kommer tilbake et par timer senere har ingen ting skjedd. Hvis jeg skrur begge timerene helt av i menyen lader den fint. Det har også hent at bilen ikke har ladet selv om timeren er satt til å lade i det gitte tidsrommet.

Har noen andre erfart noe liknende?
Jeg må vel inn på verksted igjen "sukk"
Nissan Leaf Acenta
Norsk
Levert oktober 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA