Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kampanjerente-tesla uten lademulighet hjemme - galskap?

Startet av lunitiks, onsdag 19. juli 2017, klokken 17:10

« forrige - neste »

lunitiks

Tesla skal nettopp ha sluppet en SW-oppdatering for AP2-bilene som inkluderer autodimming av fjernlysene.

Dette baserer seg trolig på in-house Tesla-utviklet SW, altså ikke Mobileye-teknologien som vi med AP1 har.

Hadde vært artig å høre om erfaringer fra AP2-folket vedrørende denne nyheten. Funker det bra?
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

nivve

Ikke fått ennå. Men gleder meg [emoji1]

Sent from my iPhone using Tapatalk

overlay

Sitat fra: lunitiks på lørdag 06. mai 2017, klokken 15:46
Tesla skal nettopp ha sluppet en SW-oppdatering for AP2-bilene som inkluderer autodimming av fjernlysene.

Dette baserer seg trolig på in-house Tesla-utviklet SW, altså ikke Mobileye-teknologien som vi med AP1 har.

Hadde vært artig å høre om erfaringer fra AP2-folket vedrørende denne nyheten. Funker det bra?

Oppdateringen failet på lånebilen som har AP2 :P
Aldri tidligere hatt en oppdatering som failer

Go-carter

Venter i spenning på update her og. Kom jo ikke i US før i går, så tipper en uke eller to før utrulling her?
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

nikfle

Jeg har fått siste update (17.17.4), men det er ingen auto-highbeam enda dessverre. Veldig skuffende. Jeg har Tesla Model S 90D med AP2.

Autopiloten har dog blitt mye bedre da.

nivve

Støtter kommentaren ovenfor. Jeg har 17.17.17, og heller ingen adaptive lys. Men, AP mye bedre, absolutt.

KrW

Auto-highbeam har vel bare kommet til USA og ikke Norge enda.
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

ChrML

De i USA som har fått auto-high-beam mener uansett at den er crap foreløpig. Kjører med fulltlys hele tiden nesten, selv på veier med gatelys. Slår av lysene for sent ved møtende bil, og tar nesten 20 sek etter bil har passert før de går.på igjen.

Så må nok vente litt til før den er brukende :)

krister461

Noen som bruker auto-highbeam på AP1? Selv har jeg slått der av da den er altfor sein med å gå på i dårlig lys...

lunitiks

Jeg bruker autohighbeams (ap1) og synes det funker fjell. Har oppfatta at det er delte oppfatninger, though
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

jkirkebo

Sitat fra: ChrML på mandag 15. mai 2017, klokken 18:41
De i USA som har fått auto-high-beam mener uansett at den er crap foreløpig. Kjører med fulltlys hele tiden nesten, selv på veier med gatelys. Slår av lysene for sent ved møtende bil, og tar nesten 20 sek etter bil har passert før de går.på igjen.

Så må nok vente litt til før den er brukende :)

Høres ut som den fungere ca. like bra som autodimmingen på skjermen ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

ChrML

Sitat fra: lunitiks på mandag 15. mai 2017, klokken 19:01
Jeg bruker autohighbeams (ap1) og synes det funker fjell. Har oppfatta at det er delte oppfatninger, though
AP1 sin auto-high-beam skal visstnok fungere meget bra i forhold til AP2 sin.

Muffinman

Oi, da er det ikke bra stelt med sistnevnte  :P

aness

Sitat fra: lunitiks på mandag 15. mai 2017, klokken 19:01

Jeg har hatt mine (AP1) i auto siden funksjonen kom, noen hickups er det innimellom, men jeg har nesten aldri måttet slå av automatikken.

Eneste jeg har å klage på er at de innimellom er litt vel ivrige på å dimme ned.

o.b.lix

Sitat fra: aness på mandag 15. mai 2017, klokken 22:22
Eneste jeg har å klage på er at de innimellom er litt vel ivrige på å dimme ned.

Med ledbar i front, så dimmer de helt perfekt ned i riktig tid.

Litt treg med å slå på fulle lys igjen, og gatelys fører også til ned dimming. Men autobeam er noe jeg brukte hele tiden i min 85D med ap1, og noe jeg virkelig savner på ap2.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA