Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Danmark, trenges eget adapter?

Startet av Orake1et, tirsdag 18. juli 2017, klokken 23:22

« forrige - neste »

Orake1et

Er det noen som vet hvilken Spotify kvalitet som spilles på norske Teslaer? Jeg var inne på de amerikanske Tesla-sidene og hvis man velger "Premium sound" i USA står det at man får med "high bitrate streaming capacity".

Hvis man går inn på de norske sidene og velger "Premium lyd" ser man en beskrivelse som er omtrent ordrett oversatt fra den amerikanske, men det står ikke noe om høykvalitetsstreaming.

Spotify leverer standardkvalitet på 160 kbps. Premium kunder kan få 320 kbit/s. Kan det være at Tesla brukere i USA, med premium lyd, får toppkvaliteten mens vi i Norge kun får standard?

I tilfelle er det jo opplagt unødvendig å kjøpe "Premium lyd" i Norge....

Er det noen som har "Premium lyd" og som har undersøkt om kvaliteten på Spotify er høy nok til at anlegget faktisk er nyttig?  .

krister461

Det er stor forskjell på med og uten premium lyd når man hører på Spotify.

Aner ikke om bitraten er forskjellig, men anleggene er såpass forskjellige at man fint hører forskjell i 160 kbps.

Nasatech

Ble det bil på deg @orake1et eller undersøker du fortsatt?

Orake1et

Sitat fra: Nasatech på fredag 05. mai 2017, klokken 21:26

Undersøker fortsatt, men det blir bil  ;D Er nå på de siste detaljene som hvorvidt man bør gå for Premium Lyd eller ikke. Det er vrien for det er veldig delte meninger! Noen mener det er helt bortkastet, andre mener det er nødvendig. Hvem har rett?

Nasatech

Si det. Har alltid hatt premium og hørt det er dårlig uten, men kjøpte premium fordi de gamle Model S hadde anlegg som en Golf fra 1992.

Leif1

Hvis du liker å høre på musikk så kjøper du premium. Klarer du deg med nyhetene på P1 holder det andre fint.
Konvertitt fra S til X

Skjøteledning

Jeg kjøpte uten på min Model S 2015 og angrer på det. Vurderer en oppgradering av anlegg når jeg kommer litt ovenpå økonomisk.

keepitsimple

Sitat fra: Orake1et på fredag 05. mai 2017, klokken 21:35
Sitat fra: Nasatech på fredag 05. mai 2017, klokken 21:26

Undersøker fortsatt, men det blir bil  ;D Er nå på de siste detaljene som hvorvidt man bør gå for Premium Lyd eller ikke. Det er vrien for det er veldig delte meninger! Noen mener det er helt bortkastet, andre mener det er nødvendig. Hvem har rett?
Tror du får mer for pengene ved å oppgradere etterpå (inkl. installasjonskostnad).
Tesla Model S 60D - 2016

Muffinman

Det tror jeg også. For øvrig er det "vilt mye" å hente på standardanlegget ved omfattende lyddemping. Begge bilene i signaturen har fått så det holder, og av en eller annen grunn låter den eldste mye bedre enn den nyeste. Mulig Tesla kjipet inn på standardanlegget på et eller annet tidspunkt?

lunitiks

Kjøpte meg et spotify premium abonnement nettopp. Spotify markedsførte i så måte bedre lydkvalitet. Hører i beste fall 0 forbedring. "I beste fall" fordi jeg har en subjektiv opplevelse av at lyden faktisk er dårligere på Spotify nå
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

GOS

Sitat fra: lunitiks på lørdag 06. mai 2017, klokken 15:34
Kjøpte meg et spotify premium abonnement nettopp. Spotify markedsførte i så måte bedre lydkvalitet. Hører i beste fall 0 forbedring. "I beste fall" fordi jeg har en subjektiv opplevelse av at lyden faktisk er dårligere på Spotify nå

Jeg er 99.99% sikker på at Spotify til Tesla'en ikke streames med høyste kvalitet. Her tror jeg de har spart litt på 3G kostnadene.

Før Spotify ble standard så hadde vi (i det minste vi med UltraHifi) mulighet til å velge Høyeste kvalitet på streaming istedenfor Standard. Det forsvarnt når Spotify kom.
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

lunitiks

Tankevekkende. På en måte forståelig, men hva hvis man kjører wifi-deling via mobil (4g)... Blir det bedre på wifi?
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Orake1et

Kan du utdype hva du har gjort? Har du prøvd både vanlig Spotify og Spotify premium i Teslaen? Er du sikker på at du har valgt maksimal lydkvalitet (innstilling) på ditt Spotify Premium abonnoment?

Orake1et

Sitat fra: GOS på lørdag 06. mai 2017, klokken 19:07

Jeg er 99.99% sikker på at Spotify til Tesla'en ikke streames med høyste kvalitet. Her tror jeg de har spart litt på 3G kostnadene.

Før Spotify ble standard så hadde vi (i det minste vi med UltraHifi) mulighet til å velge Høyeste kvalitet på streaming istedenfor Standard. Det forsvarnt når Spotify kom.

Googlet en del i går og kom over noen tilsynelatende troverdige sider hvor det påstås at kvaliteten på Spotify i Tesla er enten "lav" eller "standard". Den beste kvaliteten får man ikke. Det betyr igjen at kvaliteten på Spotify signalene er for dårlige til å utnytte et oppgradert lydanlegg..

Det store spørsmålet blir da; kan det komme endringer i fremtiden ift kvalitet på Spotify? Er problemet bare at Tesla ikke betaler for topp kvalitet eller er det også begrensninger i bilens hardware som kan gjøre det vanskelig å få topp kvalitet?

Orake1et

Sitat fra: lunitiks på lørdag 06. mai 2017, klokken 19:12
Tankevekkende. På en måte forståelig, men hva hvis man kjører wifi-deling via mobil (4g)... Blir det bedre på wifi?

I følge en lydgeek på et amerikansk forum kunne man få bedre kvalitet ved å bruke bluetooth fra telefonen. Den anbefalte løsningen var imidlertid å laste over musikk i høyeste kvalitet til USB.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA