Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Reservasjon av nye Nissan Leaf 2018

Startet av AmocoCadiz, tirsdag 18. juli 2017, klokken 21:59

« forrige - neste »

...

Mtp service, så legges det vel opp til 30k km serviceintervall på AE?

AmocoCadiz

Sitat fra: nix på søndag 21. mai 2017, klokken 23:17
Mtp service, så legges det vel opp til 30k km serviceintervall på AE?
Det er nevnt på forumet her hver 12 måned, like kort som mange andre elbiler som heller ikke trenger mye service. På USA bolt er det hver 7500miles, da kun basice service og tire rotation og annenhvergang bytteluftfilter.

Står vel i serviceboka til de som fått utlevert AE for bekreftelse?

doldis1

 
SitatSer vi en Auris eller RAV som elbil hos den lokale Toyotaforhandleren på Toten i 2019?

Tja, hva med en Mirai-e 1ste halvdel 2018 til 35000 usd ?  ;)

AmocoCadiz

Sitat fra: doldis1 på mandag 22. mai 2017, klokken 10:12
SitatSer vi en Auris eller RAV som elbil hos den lokale Toyotaforhandleren på Toten i 2019?

Tja, hva med en Mirai-e 1ste halvdel 2018 til 35000 usd ?  ;)
Vel, skal ikke diskutere design, men Mirai hy har 2 grusomme faktorer ved seg, hydrogendrift OG en design som virker å ha vært gjennom en runde med appen Fracture the Cubist iPhone app.

https://jamesalliban.wordpress.com/2010/08/30/fracture-cubist-iphone-app/

Tror ikke jeg hadde orket vurdere Mirai E selv om den fikk 80kWh batteri.

Men en oppdatert RAV E, hengerfeste, 4*4 og 60-80 kWh ville nok være en vinneroppskrift.
Men hvem skulle da kjøpe resten av bilene i Toyotas modellprogram?


Cral

Sitat fra: AmocoCadiz på mandag 22. mai 2017, klokken 12:56
Men en oppdatert RAV E, hengerfeste, 4*4 og 60-80 kWh ville nok være en vinneroppskrift.
Men hvem skulle da kjøpe resten av bilene i Toyotas modellprogram?

Resten av verden?
~Cral

2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro

AmocoCadiz

Sitat fra: Cral på mandag 22. mai 2017, klokken 15:05
Sitat fra: AmocoCadiz på mandag 22. mai 2017, klokken 12:56
Men en oppdatert RAV E, hengerfeste, 4*4 og 60-80 kWh ville nok være en vinneroppskrift.
Men hvem skulle da kjøpe resten av bilene i Toyotas modellprogram?

Resten av verden?
Idag ja.

Men det ble foreslått en Toyota elbil modell i 2018.

En mulig RAV E med ca 70kWh til $40000 treffer nok svært manges kjøreønsker også utenfor Norge,

etterhvert som internasjonale medias omtaler om ulike lands klimamål forpliktelser frem mot 2020 -2025 triller nok poletten ned hos flere konsumenter.

Det spennende er når det når en "tipping point", punktet da etterspørsel etter nullutslippsbil akselererer eksponentielt i etterspørsel forran fossilbilene.

Lurt for store bilprodusenter å ha strategi og produksjonsplaner klare til det punktet, hvis de ikke skal miste mye salg og posisjoner. Som sagt tidligere kan ting tyde på at Mr Toyoda har skiftet kurs mot elbil, de har foreløpig resurser å få til ting raskt ( og uventet?).

Flere europeiske land ligger bedre og bedre an til overgang til nullutslippsbiler og selv Kina styrer mot stor antall elbiler. Men det vil fortsatt lenge være markeder og fattige land hvor produsentene kan dumpe de siste millioner fossilbiler.

doldis1

 
SitatDet spennende er når det når en "tipping point", punktet da etterspørsel etter nullutslippsbil akselererer eksponentielt i etterspørsel forran fossilbilene.

Enig, og da snakker vi pris på batteri... Den som har en enorm batterifabrikk og en turnover på flere 100K
biler i året ligger fantastisk godt an til å krysse denne grensen først, kan GM vinne dette kappløpet tro ......?

Gordon Retriever

Sitat fra: doldis1 på mandag 22. mai 2017, klokken 19:26kan GM vinne dette kappløpet tro ......?
Siden du spør slik, så gjetter jeg ja.
I alle fall hvis GM blir enige med LG Chem i hvor mye penger de vil ha for å produsere de nødvendige komponentene GM trenger for å bli den nye elbilkongen.

gigafactory

Sitat fra: doldis1 på tirsdag 16. mai 2017, klokken 19:01
Sitat fra: gigafactory på tirsdag 16. mai 2017, klokken 16:38
Kan du ta meg gjennom resonnementet ditt da? Er jo nesten et tresifret antall bare på forumet her som har bekreftet leveringsdato innen relativt kort tid...

Gjerne, det er bare en følelse jeg har av at på et eller annet nivå i GM vil noen snart sette ned foten for Boltens
europaeventyr... Som sagt det er ingenting håndfast ,så dette setter jeg ikke penger på ,men inntil det er 100
stk registrerte OAe tviler jeg på at det noen gang vil skje..

Det er 109 registrerte nå  :P

http://www.itanywhere.no/Elbil-reg.php?car=Opel%20Ampera-e&mnd=%&year=%&sort=8

doldis1

 
SitatDet er 109 registrerte nå  :P

109 heldige kunder ! Da tviler jeg meg bare videre mot 200  :laugh:

knut.aulie

Sitat fra: doldis1 på tirsdag 23. mai 2017, klokken 21:06
SitatDet er 109 registrerte nå  :P

109 heldige kunder ! Da tviler jeg meg bare videre mot 200  :laugh:
Veddemål på det [emoji389][emoji389][emoji389][emoji389][emoji389][emoji389]?

[emoji1]

AmocoCadiz

Sitat fra: doldis1 på tirsdag 23. mai 2017, klokken 21:06
SitatDet er 109 registrerte nå  :P

109 heldige kunder ! Da tviler jeg meg bare videre mot 200  :laugh:
Er ikke ihvf 60 demobiler?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA