Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre?

Startet av Softblue, tirsdag 18. juli 2017, klokken 20:43

« forrige - neste »

Skjøteledning

Når det gjelder skjermen på Model S så har aldri den vært treg på min fra nov.-15. Alt av knappefunksjoner fungerer som det skal uten forsinkelse. Det at nettleser er ubrukelig har ikke noe med selve skjermen å gjøre. Har bare gjort en reset av skjerm i løpet av 54.000 km.
Kan ikke si meg annet en fornøyd med min brukeropplevelse.

GOS

Sitat fra: Øyvind.h link=topic=33404.msg573935#msg573935 date=1494005792
Tipper de kommer med en ny versjon rundt 2019.
/quote]
2018 tror og håper jeg....med hengerfeste....så da blir det gjerne ny S istedenfor Model 3 / e-quattro.
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

Øyvind.h

Sitat fra: JorgenM på fredag 05. mai 2017, klokken 22:39
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 05. mai 2017, klokken 19:36
Det komiske/triste (alt ettersom) er at hverken Mercedes eller BMW leverer noe som er i nærheten. De bygger fortsatt biler rundt en gammeldags drivlinje.
De gjør det på tysk vis; skikkelig. Ikke noe halv-ferdig produkt på markedet :)
Husk at markedet for elbiler foreløpig er som en dråpe i havet. Selv i 2020 vil markedet være lite.

Mulig det. Men nå har jeg kjørt hel-elektrisk familiebil med fossil fleksibilitet i snart 4 år, med ladenettverk som dekker store deler av Europa. Hvor lang tid skal det ta for konkurrentene? Tesla selger snart 100k av Model S/X på årsbasis, så et marked virker det å være. Jeg tror ikke dette er et nullsum-marked.

Tysk vis så langt har vært ingen ting i det hele tatt i dette segmentet.
Men jeg tror og håper BMW vil ha Model S konkurrent klar i 2020.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

lunitiks

Sitat fra: Cookie Monster på lørdag 06. mai 2017, klokken 01:07
17" skjermen (MCU) er enda samme gamle Tegra 2 hw som i 2012. Det lille speedometer displayet fikk en oppgradering til høyere oppløsning mot slutten av 2014.


Tegra 3, rettere sagt?
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Cookie Monster

#19
Sitat fra: lunitiks på lørdag 06. mai 2017, klokken 15:31
Sitat fra: Cookie Monster på lørdag 06. mai 2017, klokken 01:07
17" skjermen (MCU) er enda samme gamle Tegra 2 hw som i 2012. Det lille speedometer displayet fikk en oppgradering til høyere oppløsning mot slutten av 2014.


Tegra 3, rettere sagt?

Ja Tegra 3 er riktig skrev feil i farta :) Skulle vært minst X1 eller bedre idag. Tegra 3 er ganske utdatert, ble lansert i 2011 for å konkurre på mobiltelefoner/tablet og ble brukt på de i 2012-2013.
Hw der er ca like kraftig som en kjip 600kr tablet på Elkjøp idag.

Så vil tippe Tesla vil fornye det snart på model s og x rundt når model 3 blir lansert.
2015 P85D

lunitiks

Enig, noe annet ville vært helt baklengs. M3 får 100 % sikkert kjappere grafikkhjerne(r).

Merker meg for øvrig at MCU'en ikke har fått noen ny revisjon i delekatalogen på laaaaang tid. Noe er i emning
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

madsskon

Hvertfall deilig at de byttet grillen i 2016 fra noe som ser veldig gubbete ut til mer sportslig!
TMX 100D 2017 og Kia Soul EV 2015.
Tidligere TMS 75D 2016 og Peugeot iOn 2015.

Kun elektrisk siden 2015.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA