Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Car-net - hva bruker du det til?

Startet av Chivas, tirsdag 18. juli 2017, klokken 17:28

« forrige - neste »

Chivas

Etter at det har stoppet opp med mulighet for lading hjemme, har min generøse arbeidsgiver tilbudt meg ladestasjon på jobben for å lade min kommende nye e-golf :)

Jeg tenker meg en semiportabel sak med kontakt (uten kabel slik at også "alle" kan lade der) som festes på en stolpe som vi lager her. Kravet fra arbeidsgiver er "Blå 32A industristikk med 3 pinner + jord".

Pga andre belastninger på nettet ser jeg for meg at det lades på 16A, men tenker at det kan være kjekt med en stasjon som kan yte 32A for enten senere anledning, eller hvis det kan passe med 32A når andre ting ikke belaster.

Er det noen ting å tenke på ved valg av stasjon?
Kan en sånn sak være aktuell:
https://www.elbilgrossisten.no/collections/ratio-electric-ladestasjoner/products/ratio-evcharge-station-7-4kw-32a?variant=17022950982

På forhånd takk for svar!

elektrolux

Et godt valg, men legg merke til at det ikke er lov å koble denne via stikk/støpsel da den ikke har innebygget jordfeilvern.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Chivas

Men er det ikke nettopp det som er poenget med portable/semiportable at det er bare å koble til med No fuzz?

Har du noen i din butikk som du kan anbefale? ;-)

Griffel

Kobles den via stikkontakt må den tilfredstille kravene til mode 2 lading. Denne er en mod 3 ladestasjon for fast montasje. Desverre er det er det noen røvere blandt leverandører som ikke kjenner kravene, og modifiserer produktet i strid med regler for CE merkede produkter.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Chivas

Sitat fra: Griffel på fredag 05. mai 2017, klokken 20:05
Kobles den via stikkontakt må den tilfredstille kravene til mode 2 lading. Denne er en mod 3 ladestasjon for fast montasje. Desverre er det er det noen røvere blandt leverandører som ikke kjenner kravene, og modifiserer produktet i strid med regler for CE merkede produkter.

Ok, da er vi over på alle de forvirrende elementene igjen :-D
Altså, det jeg er ute etter, tror jeg, er en mode 3 stasjon hvor jeg kan koble til type 2 kontakt og hvor jeg kan trekke minst 16A.
Kontaktene her på jobben er sikret med 32A, så jeg har forstått det slik at jeg kan trekke det såfremt ikke annet utstyr står på (typisk vinterstid ) ergo tenker jeg at det kan være kjekt med en stasjon som kan brukes på 32A de gangene det er mulig (men ikke et krav) 

Så hva skal jeg gå for??
PS: Jeg kjøper gjerne av deg Electrolux, siden du yter god service her på forumet

elektrolux

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Chivas


elektrolux

#7
Til "offentlig" bruk, ja, men da må du eventuelt over på Kirkebo sin Viridian med innebygget jordfeilvern type B, eller den langt dyrere Zapchargeren som i tillegg tilbyr brukerkontrol.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Chivas

Sitat fra: elektrolux på fredag 05. mai 2017, klokken 21:58
Denne kan kobles via stikket deres.

http://www.yourvismawebsite.com/elbilhjelpenno-as/shop/product/74-kw-ladestasjon-5m-rett-kabel-t2?tm=ladestasjoner/med-kabel-og-type-2-pistol

Tror jeg må ha dette inn med teskje :D

- Når jeg velger med B-vern på den du linker til, kommer det opp "Kobles direkte til 10-40A kurs". Er det direkte med et støpsel du tenker?
- "Justerbar i trinnene 10-16-32A." Er dette enkelt justerbart med en bryter e.l., eller gjøres dette typisk ved førstegangsinstallasjon?
- Har du bilder med hvordan dette ser ut bak slik at jeg kan se hvordan den monteres opp?

Jeg legger ved 2 bilder som viser hvilken type kontakt det er tiltenkt å kobles til:

elektrolux

Ikke rart du er forvirret. hennvisning til mode2 montering manglet i teksten. Rettet nå.

Det utstyret som kan kobles via stikk støpsel gjør det via Cee installasjonskit. I ditt tilfelle måtte vi byttet til 3 fase støpsel på dette, men det gjør vi fritt for ekstra kostnad.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Chivas

Sitat fra: elektrolux på mandag 08. mai 2017, klokken 11:14
Ikke rart du er forvirret. hennvisning til mode2 montering manglet i teksten. Rettet nå.

Det utstyret som kan kobles via stikk støpsel gjør det via Cee installasjonskit. I ditt tilfelle måtte vi byttet til 3 fase støpsel på dette, men det gjør vi fritt for ekstra kostnad.
Flott.

Jeg tar det videre med deg direkte :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA