Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bil går ikke, feil lagret

Startet av elektrolux, torsdag 03. mars 2011, klokken 16:41

« forrige - neste »

elektrolux

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

hkaspenberg

Da har du ikke lest det hele, sitat "I tillegg til ferje- og bompengetakstene bruker kjøretøyet mer drivstoff per mil på vestlandsveiene. Drivstofforbruket blir dermed omtrent likt når man kjører via Oslo."

Problemet er derfor ikke rent miljømessig, hvis da du ikke regner med ulempen med den økte trafikken over Østlandet.

Løsningen for de grisgrendte strøk på Vestlandet kan vel være mer gods over på sjøtransport, eller endra bedre, å redusere det totale behovet for transport ved å gjøre innkjøp fra lokale produsenter.

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

cra

Jeg har kjørt deler av strekningen selv en del ganger (Ålesund - Bergen), og kan skrive under på at mye av strekninga ikke akkurat bidrar til god drivstofføkonomi. Krøtterstiene mellom Olden og Utvik (ble vel kåret til Norges verste veistrekning her forleden) kan best sammenlignes med krøtterstier. Garasjeportene mine er breiere en veien mange steder. At det med lastebil går like mye diesel (og tid!) som å kjøre de 300 ekstra kilometerne om Oslo er jeg ikke i tvil om. I tillegg kommer mindre slitasje på bilene, mindre sjanse for skade på bilene etc.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

hens

#3
Sitat fra: hkaspenberg på onsdag 09. februar 2011, klokken 12:56

Løsningen for de grisgrendte strøk på Vestlandet kan vel være mer gods over på sjøtransport,


Sjøtransporten  har sluttet å bruke seil på vestlandet nå vel?
Tid for elektrifisering av fergetransporten! ;D
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA