Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Elbil med begrenset budsjett

Startet av Vidar Kokken Hustveit, mandag 17. juli 2017, klokken 18:18

« forrige - neste »

Vidar Kokken Hustveit

Har en kladd til en kia soul som ikke virker.
Når jeg skal plugge den i stikk så lyser alle lysene, grønt, oransj og rødt, så slukkes alle lysene i 3 sek, så kommer det grønne powerlyset på og rødt fault lys på kladden. Prøvd 3 forskjellige 16a stikk. Prøvd å google litt men finner ikke så mye.

Xerxez

Akkompagnert av en klunke-lyd en gang fra under panseret?

I så fall likt med kladden som fulgte med min Soul.
Har dessverre ingen peiling på hva feilen faktisk består i, men jeg leverte inn min og fikk ny.

Vidar Kokken Hustveit

Lite som skjer når jeg kobler den til bilen. 3. Gang det er problemer med selve ladeinntaket i bil og/eller med kladden på 6mnd. ( litt mer styr med elbil enn forventet) får høre med kia i morgen, får vel betale i dyre dommer borte på hurtigladingen så jeg kommer meg på jobb i morgen.

Ingeniøren

Sitat fra: Vidar Kokken Hustveit på torsdag 04. mai 2017, klokken 22:31
Lite som skjer når jeg kobler den til bilen. 3. Gang det er problemer med selve ladeinntaket i bil og/eller med kladden på 6mnd. ( litt mer styr med elbil enn forventet) får høre med kia i morgen, får vel betale i dyre dommer borte på hurtigladingen så jeg kommer meg på jobb i morgen.

Du skal ha dekker alle utgifter ifm en reklamasjon. Må du hurtiglade pga en feil på en ladekabel under reklamasjon har du rett å få dette dekket.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

nofuelno

Sitat fra: Ingeniøren på fredag 05. mai 2017, klokken 09:19
Sitat fra: Vidar Kokken Hustveit på torsdag 04. mai 2017, klokken 22:31
Lite som skjer når jeg kobler den til bilen. 3. Gang det er problemer med selve ladeinntaket i bil og/eller med kladden på 6mnd. ( litt mer styr med elbil enn forventet) får høre med kia i morgen, får vel betale i dyre dommer borte på hurtigladingen så jeg kommer meg på jobb i morgen.

Du skal ha dekker alle utgifter ifm en reklamasjon. Må du hurtiglade pga en feil på en ladekabel under reklamasjon har du rett å få dette dekket.
Ikke skap falske forhåpninger nå.
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

Ingeniøren

#5
Lov om forbrukerkjøp:

§ 30.Gjennomføring av avhjelp
Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren.

Selgeren har ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig.

Hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen, kan forbrukeren kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres.

Dersom det ikke foreligger en mangel, kan selgeren bare kreve betaling for undersøkelser som har vært nødvendige for å avgjøre om det foreligger en mangel, og betaling for reparasjon av tingen, dersom selgeren har gjort forbrukeren uttrykkelig oppmerksom på at han eller hun selv må dekke slike kostnader.


At kjøper må betale strøm til 2.5 kr pr kWh i stedet for 1 kr pr kWh er en vesentlig ulempe...
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Ingeniøren

Regner imidlertid med at forhandler kan erstatte denne laderen rask slik at men ikke trenger å starte forhandlinger om kompensasjon. Var dog en her inne med en Ford som ble stående på verksted lenge og fikk da leiebil og kompensert merkostnader for fossilt drivstoff, bom mm.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA