Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lading TMS 80-90%

Startet av o.b.lix, mandag 17. juli 2017, klokken 05:11

« forrige - neste »

Tesla-man

Sitat fra: knut.aulie på søndag 07. mai 2017, klokken 15:26
Nå gjør du deg vrang! Model S P90D med ludicrous

Vrang og vrang fru blom. Det ante meg riktignok hva du mente men du er ikke førstemann som roter med modellbetegnelser så det nok mange som ikke aner hva som er rett og hva som er feil - defor min lille retting. 

Det beste hadde selvfølgelig vært om du fikk det rett i første forsøk så hadde du sluppet å bli rettet på.
Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

knut.aulie

Sitat fra: Tesla-man på søndag 07. mai 2017, klokken 16:49
Sitat fra: knut.aulie på søndag 07. mai 2017, klokken 15:26
Nå gjør du deg vrang! Model S P90D med ludicrous

Vrang og vrang fru blom. Det ante meg riktignok hva du mente men du er ikke førstemann som roter med modellbetegnelser så det nok mange som ikke aner hva som er rett og hva som er feil - defor min lille retting. 

Det beste hadde selvfølgelig vært om du fikk det rett i første forsøk så hadde du sluppet å bli rettet på.
Absolutt vrang [emoji1361]

Tesla-man

Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

eKramer

E det så nøye då? ;D
spiller vel ingen rolle om man sier det er en performace 85 eller om det er en 85 performance
Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Model 3 reservert 12.06.2017

knut.aulie

Sitat fra: eKramer på søndag 07. mai 2017, klokken 17:27
E det så nøye då? ;D
spiller vel ingen rolle om man sier det er en performace 85 eller om det er en 85 performance [emoji38] så lenge man kjører Tesla [emoji2]
[emoji1360]

mecanica vergara

S85
Toyota RAV4
Audi Q3
S85
Toyota Landcruiser
S P85D
X P100D
S P100D
X 90D



Sent from my iPhone using Tapatalk
Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

o.b.lix

Enda en bil nå (har også oppdatert førsteposten):

Model S 2016 - 90D facelift med alt unntatt HIFI - En god del forbedringer kontra den 1 år eldre 85D, ramser opp noen; mindre støy, integrert midtkonsoll, drikkeholder i baksetet. Fikk prøvd biodefence-mode, bråker mye men virker. Frunk blitt virkelig liten. Setene nextgen, ikke så værst, men premium i X er klart bedre. Nextgen er mye tregere på setevarme enn ikke-nextgen. LED-lys som lyser klart dårligere enn LED på X.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Christopher Neumann Ruud

Bestilte time hos Drammen nå, og han i telefonen sa at "vi har kvitta oss med alle fossile lånebiler", så da er det nok bare Model S i alle former og fasonger igjen?

kamuflars86

Første leiebil var en S75d med kun autopilot i 3 uker, fin bil å ha på kaldeste vinteren.. Savnet dobbeltlader i Finnmark eneste.

Så har jeg hatt en RAV4 2017 hybrid i 1 uke, helt forferdelig, brukte kun strøm når en ikke ga gass.

Har også hatt en facelift s75d som jeg syntes var trist å gå til fra S85p+ nå når det er bart på veiene.

I forrige uke hadde jeg 3 dager S85PD som var helt insane,.. var så rask at jeg har mistet lysten på å raske teslaer..Liksom gjort det og det var greit..

Hadde også en X90D en dag i forrige uke, syntes AP2 virket mye bedre enn AP1, fin bil, men var skuffet over plassen til 6 seteren kontra modell Sen. 3 barn med reiseutstyr osv var på grensen av det den klarte, i Sen går det helt greit. Ser lite vits å skifte over til fem seter X fra S..spesielt med 3-400k i prisforskjell.

Etter all testingen har drømmen om Facelift, model X, Nextgen seter og P85D roet seg ned. Eneste jeg savner er firehjulsdrift på vinterne, autopilot HW2 og bedre støydemping.. men spørs om det er verd 150-300k mer. Spesielt når SP85+ er helt rå..Hvertfall på sommeren.

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW


kamuflars86

Hehe.. Usikker i høy fart når det var mest bykjøring i Tromsø..men fulgte biler i rundkjøring og gjennom lyskryss og over tromsøysundbrua, det klarte ikke AP1. Verken lyskryss, brua eller rundkjøringer var den til å stole på.

lunitiks

VAH! Jeg kjører Tromsøbrua hver dag. Null problem i AP1. Riktignok et veistykke hvor nevene må være ekstra godt plantet på rattet! (Tight). Enig med deg når det gjelder rundkjøringer, men klarer AP2 virkelig disse noe bedre? Hva mener du med bedre i lyskryss?
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

kamuflars86

Kanskje jeg som er litt nervøs med ap1, men brua føltes litt shaky ut, føler at den ikke respekterer midtlinjen så mye.. Kjørte bare fem dager i byen med ap1, så lite erfaring..fantastisk på landevei hvertfall. Lyskryss der veimerking og veibanen ikke er helt rett frem. Drar det litt off topic doh.. Men ta en testdag med AP2  :D de låner jo gladelig bort til oss med Tesla

Christopher Neumann Ruud

I dag lånt fra Drammen: Sort S 70D Facelift, levert gjennom AVIS ser det ut til. Luft, ikke Premium, soltak, alcantara, men AP var ikke aktivert. Bedre på kabinstøy enn min S85, men uten AP på motorveien er det en helt annerledes kjøreopplevelse. Uten AP = Uten adaptiv cruise også, fant jeg ut med hjertet litt i halsen :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA