Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Premium oppgraderingspakke

Startet av petterlien, søndag 16. juli 2017, klokken 09:33

« forrige - neste »

Mobileum

Sitat fra: Cral på onsdag 18. oktober 2017, klokken 21:15
Jeg lader også 32A på 1fase 32A kabel på fl golf. Og jeg fikk bilen min 3 mai.

Da må du vel ha fått en av de aller første FL i Norge? Noen som har tidligere leveringsdato enn Cral på FL? Mener at VW-forhandlere fikk sine INTRO-modeller  av FL rundt dette tidspunktet.

Cral

Sitat fra: Mobileum på onsdag 18. oktober 2017, klokken 21:29
Da må du vel ha fått en av de aller første FL i Norge? Noen som har tidligere leveringsdato enn Cral på FL? Mener at VW-forhandlere fikk sine INTRO-modeller  av FL rundt dette tidspunktet.

De første fikk vel siste uken av April, ser at min ble registert 27.04, men jeg fikk ikke den utlevert før 03.05. 
https://www.vegvesen.no/kjoretoy/kjop+og+salg/kj%C3%B8ret%C3%B8yopplysninger?registreringsnummer=ek38864



~Cral

2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro

Mobileum

Stemmer nok bra. De første 800 bilene av FL ble produsert i Dresden, og alle gikk til Norge. Artikkelen under er fra 3. april. Da er det veldig tvilsomt at noen enkelte eksemplarer av disse skulle ha "gamle" ladere.

Oversatt:
De første 800 elbiler fra Dresden eksporteres alle til Norge.
Da kjøretøyet ble offisielt presentert i februar, mottok en forhandler i Oslo, ifølge avisen "Die Welt", 41 ordrer innen ti minutter. Etter 200 minutter var det allerede 1200!

Die ersten 800 Stromer aus Dresden werden allesamt nach Norwegen exportiert. Als das Fahrzeug im Februar offiziell präsentiert wurde, gingen der Zeitung "Die Welt" zufolge bei einem Händler in Oslo binnen zehn Minuten 41 Bestellungen ein. Nach 200 Minuten waren es schon 1.200!

J@x

Sitat fra: Mobileum på onsdag 18. oktober 2017, klokken 21:29
Sitat fra: Cral på onsdag 18. oktober 2017, klokken 21:15
Jeg lader også 32A på 1fase 32A kabel på fl golf. Og jeg fikk bilen min 3 mai.

Da må du vel ha fått en av de aller første FL i Norge? Noen som har tidligere leveringsdato enn Cral på FL? Mener at VW-forhandlere fikk sine INTRO-modeller  av FL rundt dette tidspunktet.

Min er registrert 24.4 og lader 32A på enfase.
2017 VW e-Golf FL
2017 Hyundai Ioniq Electric (solgt)
2014 VW e-Golf (solgt)

Oddlef

Hei,

For å oppsummere tidligere poster/ dobbeltsjekke:

Nye FL kan lade på en 3-fase 16A 400V (altså L1+L2+L3+N)? og dermed få 7,4kW i lading? forstår da at bilen bruker kun L1, L2 og N for eksempel..

Mye tekst og påstander ser jeg, blir litt usikker på hva folk har testet selv..

elektrolux

Etter å ha testet 2 biler som kun ville lade med 3,3 kW fra L1 ( og ytterligere 3,3 kW fra L2 ) altså totalt 6,6 kW har jeg testet 2 biler som gladelig lader med 7 kW via L1. ( Og 3,5 kW fra L1 + L2 formoder jeg? )

Altså. Nye e-Golf kan lade med enten 2 x 16A OG 1 x 32A

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA