Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Premium oppgraderingspakke

Startet av petterlien, søndag 16. juli 2017, klokken 09:33

« forrige - neste »

turfsurf

Skjønner ikke utfordringen her. Kan man ikke bare plugge i og se hvor lang tid det tar å lade fra ca 20-70%. Går det på drøye to timer, så trekker man 7,4kW.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Griffel

Sitat fra: turfsurf på fredag 29. september 2017, klokken 19:29
Skjønner ikke utfordringen her. Kan man ikke bare plugge i og se hvor lang tid det tar å lade fra ca 20-70%. Går det på drøye to timer, så trekker man 7,4kW.
og det vil ta minst 100% lenger tid om det kun er 3,3kW.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

jkirkebo

Sitat fra: elektrolux på fredag 29. september 2017, klokken 18:19
OK, uansett hvor mye jeg forsøker å dokumentere at L1 på bilen ikke vil suge mer enn 16A ser det ikke ut til å nytte.  :'(

Sender derfor ballen over og ber noen forsøke å dokumentere at de klarer å få en FL- Golf til å dra mer enn 16A inn på L1 i bilen. 8)

Har Peacock dokumentert plugg og strømtrekk?

Dette vil bli testet hos meg på onsdag. Kommer til å bruke en EcoLite tilkoblet 32A kurs, med strømmåler montert samt 1-fase 32A Type 2 kabel. Skal også teste med original eGolf-kabel, samt med nedjustert pilotsignal til 20A og 25A.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

J@x

#273
Lurer på om noen har erfaring med tesla veggboks og egolf FL. Jeg har TN nett og har fått lagt opp en 3-FAS 32 A kurs med B-vern ut i garasjen, og vurderer å kjøpe en veggboks fra tesla.

Hvordan er passformen til type2-kontakten? Jeg har idag en ladestasjon med fast kabel, der kontakten er veldig treg mot bilen, støtt og stadig lurer jeg på om kontakten er opplåst..
Den originale ladekabelen er helt Ok.

Noen med egolf som har tesla sin boks og vil dele erfaringer?
2017 VW e-Golf FL
2017 Hyundai Ioniq Electric (solgt)
2014 VW e-Golf (solgt)

Peacock

Kjære electolux. Kan du ikke bare teste med enfas 32A kabel. Og etterpå be oss alle om unnskyldning. Eventuelt spise en hatt. Du har skapt forvirring for oss alle her. Flere her på forumet lader 32A enfas. Nå må du snart teste selv og se hvor feil du tar. Lader gang på gang enfas 32A. Har ny strømmåler i huset, og når jeg skrur av hele huset og bare har strøm på 32cee til laderen viser den rundt 7200w. Hver gang. Og tror ikke bilen min som du litt frekt påstår er unik. Flere her på forumet kan bekrefte 32A lading. Step down. Det er på tide.
VW 300 E-golf Peacock Green Juni/2017

lerlandsen

Sitat fra: Peacock på lørdag 30. september 2017, klokken 00:01
Kjære electolux. Kan du ikke bare teste med enfas 32A kabel. Og etterpå be oss alle om unnskyldning. Eventuelt spise en hatt. Du har skapt forvirring for oss alle her. Flere her på forumet lader 32A enfas. Nå må du snart teste selv og se hvor feil du tar. Lader gang på gang enfas 32A. Har ny strømmåler i huset, og når jeg skrur av hele huset og bare har strøm på 32cee til laderen viser den rundt 7200w. Hver gang. Og tror ikke bilen min som du litt frekt påstår er unik. Flere her på forumet kan bekrefte 32A lading. Step down. Det er på tide.

Hvilken kabel benytter du peacock? Er det VW orginal? Hadde vært interessant å vite hvilken veggboks du har.......og ja; dette er veldig forvirrende ;-)

elektrolux

#276
Sitat fra: Peacock på lørdag 30. september 2017, klokken 00:01
Kjære electolux. Kan du ikke bare teste med enfas 32A kabel.

Dokumentert i innlegg #129/#175 og senest nå i innlegg #248

Kan ikke du vise ditt strømtrekk gjennom L1 på din FL Golf? Jeg har nå testet opp og i mente at det ikke er mulig for noen Golf å trekke mer enn 16A gjennom L1, men om din klarer det vil vi gjerne se dette og ikke bare høre at din gjør det.

Enten har du en lask et sted, en unik bil, eller en dårlig kalibrert strømmåler.

1 fase 32A lading av FL golf krever tilførsel av strøm til bilens L1 og L2
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Griffel

#277
Nå har jo jkirkebo avtalt å gjenomføre en måling på onsdag, med et forstårlig test-oppsett. Så vil det vise seg om det et er Peacock som lader med 1/2 effekt i forhold til det han mener, eller om det er elektrolux mystiske 1/2 hemlige testoppsett det er noe feil med. Vi venter i spenning (eller er det i strøm det heter).

Nå skriver jo Peacock dessverre strøm til enfase 32A CEE mens spørsmålet er egentlig hva som er mellom CEE og bilen, og elektrolux klarer heller ikke å beskrive hva han har fra ladestasjon til VW.

Husk det har ikke vært noen tvil at VW FL kan lades med 32A fra enfase, kun et spørsmål om den greier det av seg sev.

Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

elektrolux

Vedder en fritt tilsendt 3l kartong rødvin på at heller ikke jkirkebo klarer å få mer enn 16A gjennom bilens L1 stift.

Noen som tar utfordringen?

Rødvin smaker bedre enn en hatt ;D

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Griffel

#279
Sitat fra: elektrolux på lørdag 30. september 2017, klokken 09:09
Rødvin smaker bedre enn en hatt ;D
Godt valg, og om du taper slipper du å drikke den i motsetning til hatten. Nofuel burde jo ta denn utfordringen jfr. #242 ut fra sin test, og at de har minst de samme mulighetene for testing som du.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

elektrolux

Stemmer det. Alle som er like sikker i sin sak har har en mulighet til å vise at de tror på egne påstander. ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Peacock

Sitat fra: Griffel på lørdag 30. september 2017, klokken 08:59
Nå har jo jkirkebo avtalt å gjenomføre en måling på onsdag, med et forstårlig test-oppsett. Så vil det vise seg om det et er Peacock som lader med 1/2 effekt i forhold til det han mener, eller om det er elektrolux mystiske 1/2 hemlige testoppsett det er noe feil med. Vi venter i spenning (eller er det i strøm det heter).

Nå skriver jo Peacock dessverre strøm til enfase 32A CEE mens spørsmålet er egentlig hva som er mellom CEE og bilen, og elektrolux klarer heller ikke å beskrive hva han har fra ladestasjon til VW.

Husk det har ikke vært noen tvil at VW FL kan lades med 32A fra enfase, kun et spørsmål om den greier det av seg sev.
VW 300 E-golf Peacock Green Juni/2017

Peacock

Sitat fra: Griffel på lørdag 30. september 2017, klokken 08:59
Nå har jo jkirkebo avtalt å gjenomføre en måling på onsdag, med et forstårlig test-oppsett. Så vil det vise seg om det et er Peacock som lader med 1/2 effekt i forhold til det han mener, eller om det er elektrolux mystiske 1/2 hemlige testoppsett det er noe feil med. Vi venter i spenning (eller er det i strøm det heter).

Nå skriver jo Peacock dessverre strøm til enfase 32A CEE mens spørsmålet er egentlig hva som er mellom CEE og bilen, og elektrolux klarer heller ikke å beskrive hva han har fra ladestasjon til VW.

Husk det har ikke vært noen tvil at VW FL kan lades med 32A fra enfase, kun et spørsmål om den greier det av seg sev.
Peacock her. Har Wallbe 32A vegglader. Testet flere ganger på 32A. Men har for tiden nedjustert til 20A for ikke og tråkke Hafslund på foten.  Da trekker laderen ca 4400w. Lade når hastverk med Tesla ladekladd på 32a når hastverk. Den er visstnok lasket (2x16A). Testet både medfølgende 20A 3fas og 32A enfas kabel flere ganger fra stolper. Får samme ladehastighet. Er ikke det minste tvil. Har teknisk fagskole elektronikk. Yrkesskole sterkstrøm. Og jobber til daglig med strøm på fly. Så dette er ikke bare gjetning.
VW 300 E-golf Peacock Green Juni/2017

Griffel

Riktig: Teslas UMC 32A Blå 32A adapter er en lasked ladeklad og derfor uten interesse i denne sammenheng.
Her er det Wallbe erfaringen som teller, og som virker overbevisende så langt.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

geear

Sitat fra: elektrolux på fredag 29. september 2017, klokken 13:58
Bilde viser maks strøm til FL golf når en kun tilfører strøm til L1. PWM signalet er 20A, men strømtrekket i kW er 3,28 kW.
Er ikke det forårsaket av at du kun har 213 volt tilgjengelig?
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA