Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Handlare som har AE för provkörning?

Startet av zementh, lørdag 15. juli 2017, klokken 07:49

« forrige - neste »

TM

Takk, ser fine ut de men jeg trodde kanskje de var litt mørkere. De er vel nærmere lys grå enn mørk grå. Men de har jo absolutt en fordel med at de ikke blir så varme. Og så blir jo bilen lys og pen innvendig.

eivhelle

Sitat fra: TM på onsdag 10. mai 2017, klokken 18:27
Takk, ser fine ut de men jeg trodde kanskje de var litt mørkere. De er vel nærmere lys grå enn mørk grå. Men de har jo absolutt en fordel med at de ikke blir så varme. Og så blir jo bilen lys og pen innvendig.
Jeg vil anslå at det er omtrent 50% grått hvis du tar en skala fra 0 til 100 fra svart til hvit. Den er akkurat lys nok til at det ikke blir steikende varmt når sola står rett på, samtidig som skitten ikke vil synes i noen særlig grad. Så jeg er fornøyd med det jeg ser.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

rolandvg99

Sitat fra: eivhelle på onsdag 10. mai 2017, klokken 19:14
Sitat fra: TM på onsdag 10. mai 2017, klokken 18:27
Takk, ser fine ut de men jeg trodde kanskje de var litt mørkere. De er vel nærmere lys grå enn mørk grå. Men de har jo absolutt en fordel med at de ikke blir så varme. Og så blir jo bilen lys og pen innvendig.
Jeg vil anslå at det er omtrent 50% grått hvis du tar en skala fra 0 til 100 fra svart til hvit. Den er akkurat lys nok til at det ikke blir steikende varmt når sola står rett på, samtidig som skitten ikke vil synes i noen særlig grad. Så jeg er fornøyd med det jeg ser.

Det er fremdeles lyst tak ved valg av disse setene?
"I like soul with a capital S"

eivhelle

Sitat fra: rolandvg99 på onsdag 10. mai 2017, klokken 19:27
Sitat fra: eivhelle på onsdag 10. mai 2017, klokken 19:14
Sitat fra: TM på onsdag 10. mai 2017, klokken 18:27
Takk, ser fine ut de men jeg trodde kanskje de var litt mørkere. De er vel nærmere lys grå enn mørk grå. Men de har jo absolutt en fordel med at de ikke blir så varme. Og så blir jo bilen lys og pen innvendig.
Jeg vil anslå at det er omtrent 50% grått hvis du tar en skala fra 0 til 100 fra svart til hvit. Den er akkurat lys nok til at det ikke blir steikende varmt når sola står rett på, samtidig som skitten ikke vil synes i noen særlig grad. Så jeg er fornøyd med det jeg ser.

Det er fremdeles lyst tak ved valg av disse setene?
'
Ja. Mørkt tak var i kombinasjon med shetland beige.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

rolandvg99

#34
Sitat fra: eivhelle på onsdag 10. mai 2017, klokken 20:26
Sitat fra: rolandvg99 på onsdag 10. mai 2017, klokken 19:27
Sitat fra: eivhelle på onsdag 10. mai 2017, klokken 19:14
Sitat fra: TM på onsdag 10. mai 2017, klokken 18:27
Takk, ser fine ut de men jeg trodde kanskje de var litt mørkere. De er vel nærmere lys grå enn mørk grå. Men de har jo absolutt en fordel med at de ikke blir så varme. Og så blir jo bilen lys og pen innvendig.
Jeg vil anslå at det er omtrent 50% grått hvis du tar en skala fra 0 til 100 fra svart til hvit. Den er akkurat lys nok til at det ikke blir steikende varmt når sola står rett på, samtidig som skitten ikke vil synes i noen særlig grad. Så jeg er fornøyd med det jeg ser.

Det er fremdeles lyst tak ved valg av disse setene?
'
Ja. Mørkt tak var i kombinasjon med shetland beige.

Takk. Godt å vite. Synd med Shetland beige og sort tak.

Har blitt vant til denne:
"I like soul with a capital S"

TM

#35
Det er vanskelig å vurdere fargen "pure grey" skinnseter. Ut i fra bildet av pure-grey førerset som står i "Nye e-golf" tråden, så er det kontrastsømmer med rød tråd ? Det vil jeg helst ikke ha, men kanskje det bare er lyset som skaper den illusjonen ? Er det rød kontrastsøm på de sorte setene ?

Uansett så synes jeg det er uprofesjonelt hvis ikke forhandlerne har prøver og stoff / sømmer på samme måte som i en møbelforretning...eller BMW bilforretning.

Erl

I følge brosjyren til e-Golf har Puregrey-skinnet kontrast i Rubyred. Antar dette er både på sømmer og kontrastfarge i perforeringene i skinnet. (har ikke sett denne fargen selv) Titansort har iallfall grå kontrastsømmer og grå kontrast i perforeringene (kalt krystallgrå i brosjyren.

Min forhandler i Arendal har skinnprøver på de nye fargene, antar de fleste andre har det også. Blir ikke det samme som å se et helt sete, men dog...

Hyperstress

Sitat fra: Erl på torsdag 04. mai 2017, klokken 22:14
Tillater meg å kopiere dette bildet fra et medlem på FB-gruppa for e-Golf.
Venter på vår med skinn som står ferdig i Dresden.

Er det forskjellige skinnseter i Europa og USA? De skinnsetene i linken under var ikke så fine..

http://insideevs.com/2017-volkswagen-e-golf-review-goes-a-lot-further-a-little-bit-faster/
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

eivhelle

Sitat fra: TM på lørdag 13. mai 2017, klokken 07:13
Det er vanskelig å vurdere fargen "pure grey" skinnseter. Ut i fra bildet av pure-grey førerset som står i "Nye e-golf" tråden, så er det kontrastsømmer med rød tråd ? Det vil jeg helst ikke ha, men kanskje det bare er lyset som skaper den illusjonen ? Er det rød kontrastsøm på de sorte setene ?

Uansett så synes jeg det er uprofesjonelt hvis ikke forhandlerne har prøver og stoff / sømmer på samme måte som i en møbelforretning...eller BMW bilforretning.
Det er ikke søm med rød tråd på "pure grey" setene. Her må man nok heller skylde på kvaliteten på mobilkameraet mitt. Må også legge til at fargetonen ser en antydning mørkere ut i virkeligheten enn det som kommer frem på bildene.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

Erl

Sitat fra: Hyperstress på tirsdag 16. mai 2017, klokken 21:15

Er det forskjellige skinnseter i Europa og USA? De skinnsetene i linken under var ikke så fine..

http://insideevs.com/2017-volkswagen-e-golf-review-goes-a-lot-further-a-little-bit-faster/

Det er nok forskjellige seter i USA og Europa ja. Ser ut som amerikanerne ikke er så glad i sportsseter. Ser ut som annen skinntype også - tror de kaller the leatherette. Du ser også at disse har elektrisk rygglenejustering. Det har de ikke i Europa så vidt jeg vet.

eivhelle

Sitat fra: eivhelle på tirsdag 16. mai 2017, klokken 23:37
Sitat fra: TM på lørdag 13. mai 2017, klokken 07:13
Det er vanskelig å vurdere fargen "pure grey" skinnseter. Ut i fra bildet av pure-grey førerset som står i "Nye e-golf" tråden, så er det kontrastsømmer med rød tråd ? Det vil jeg helst ikke ha, men kanskje det bare er lyset som skaper den illusjonen ? Er det rød kontrastsøm på de sorte setene ?

Uansett så synes jeg det er uprofesjonelt hvis ikke forhandlerne har prøver og stoff / sømmer på samme måte som i en møbelforretning...eller BMW bilforretning.
Det er ikke søm med rød tråd på "pure grey" setene. Her må man nok heller skylde på kvaliteten på mobilkameraet mitt. Må også legge til at fargetonen ser en antydning mørkere ut i virkeligheten enn det som kommer frem på bildene.
Her må jeg korrigere meg selv. Det er en rød søm på pure grey setene som er omtrent usynlig for oss som er fargeblinde. For de som har normalt fargesyn derimot vil man nok se denne ganske godt.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

Elnero

Sitat fra: eivhelle på onsdag 03. mai 2017, klokken 13:54
Skinnsetene er også sportsseter med bedre sidestøtte, så det er ikke bare setetrekket som er forskjellig.

Var å prøvekjørte en med stoffseter i går og var ikke helt fornøyd med sittestillingen. Satt litt høyt, men selger sa at skinnsetene var forskjellig og at du kom lavere.

moby666

Har kun testet stoffsetene i nye egolf og de virker ganske like som de gamle. Håper de nye tåler vann. Få justeringsmulighter og rett og slett veldig simple seter uten noe støtte.
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

Cral

Moby, at du er ikke er fornøyd med noe i Golfen vet vi.  :angel:
~Cral

2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro

Inger-Pernille Stramrud

Heisan!

Jeg har også bestilt en ny e-golf med 300 km rekkevidde.
jeg har i utgangspunktet bestilt med puregrey vienna-seter, men kjenner at jeg er veldig i tvil om jeg skal velge dem eller de svarte. Noen hevder at med de grå setene blir bilen vanskelig å selge om noen år.
Er det noen som har erfaring fra dette, og som har peiling på gode bilder av begge typer seter i dagslys?

Takk for svar!  8) :+1:

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA