Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Handlare som har AE för provkörning?

Startet av zementh, lørdag 15. juli 2017, klokken 07:49

« forrige - neste »

zementh

Jeg har en e-golf inne i bestilling med skinnseter. Men etter å ha tatt en titt på en utstillingsbil med stoffseter ble jeg litt i tvil om det er egentlig er verdt de 15000,- ekstra for skinn. Jeg har riktignok 2 små barn, men har alltid hatt stoffseter på tidligere biler uten at det har vært et stort problem. Er det noen av dere her inn som har mottatt den nye e-golfen som kan dele sine erfaringer med de nye setene, enten det er skinn eller stoff. Er det samme stoff som  i pre-facelift bare med annen farge, eller er det helt nye seter. Jeg har ikke sett eller prøvd de nye skinnsetene enda heller, men de gamle har blitt testet. Er forskjellen der stor mellom ny og gammel?

Ecinnaj

Har verken fått bil eller sett skinnsetene.
Men jeg har bestilt med stoff og har også 2 barn.
Jeg blir nokk å putte inn trekk baki og gummimatter under bilstolene :)

Var også veldig i tvil helt til jeg fikk se stoffsetene, de så såppas bra ut at det blir nokk ikke noe problem :D

Sent fra min SM-N910F via Tapatalk


vitcho

Det er ikke udseendet på stofsæderne, der er problemet. Problemet er, der kommer grimme pletter på, bare du spilder vand på dem. I løbet af ingen tid ser de herrens ud. Hvis du køber stofsæder, så få dem imprægneret som det allerførste, du gør. Jeg købte ikke skind og måtte lære det med pletterne på den hårde måde...

zementh

Såvidt jeg kan tyde ser de nye setene ut til å være ganske like de gamle bortsett fra fargen. Noen som vet om det samme type stoff også, isåfall er det vel en fare for lett å få flekker på disse også, bare litt mindre synlig siden de er mørkere.

eivhelle

Skinnsetene er også sportsseter med bedre sidestøtte, så det er ikke bare setetrekket som er forskjellig.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

moby666

Skinnsetene har vel også flere innstillinger - samt elektriske, men uten minne (hvis jeg husker riktig). Hvis du skal ha minne på setene må du oppgradere til IONIQ :) :+1:
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

TM

Sitat fra: zementh på onsdag 03. mai 2017, klokken 12:40
Såvidt jeg kan tyde ser de nye setene ut til å være ganske like de gamle bortsett fra fargen. Noen som vet om det samme type stoff også, isåfall er det vel en fare for lett å få flekker på disse også, bare litt mindre synlig siden de er mørkere.
Det skal være et annet stoff. Fargen og kvaliteten gjør at det er liten fare for flekker som er vanskelige å fjerne. Synes komforten er veldig god.

TM

Sitat fra: moby666 på onsdag 03. mai 2017, klokken 15:38
Skinnsetene har vel også flere innstillinger - samt elektriske, men uten minne (hvis jeg husker riktig). Hvis du skal ha minne på setene må du oppgradere til IONIQ :) :+1:
Og nedgradere mye annet  ;) ref. følgende innlegg på elbilforum tidligere i uken av j@x:

"Jeg kjører ca 20.000km i året med elbilen, har hatt 1. gen e-Golf uten varmepumpe, kjørt den ca 40.000km, følte behovet for litt lenger rekkevidde. Prøvekjørte flere biler, i3 ble for liten, men ble imponert av Ioniq, så bestilte meg den for å spare noen kroner og kortere leveringstid i forhold til ny e-Golf. Fikk den i mars og kjørt den 4000km, men følte etter hvert at den var langt fra like god som Golfen var. Derfor la jeg den ut for salg og fikk tak i en ny e-Golf på kort varsel. Har nå kjørt den 1000km og er kjempefornøyd. Alt er i grunnen bedre på e-golfen, stillere, raskere, bedre seter, mye bedre acc (her har det skjedd noe fra den gamle, holder bilen foran bedre samtidig som man også kan velge lenger avstand til forankjørende), mye mer stabil i høye hastigheter, bedre stereoanlegg, mer "premiumfølelse" og ikke minst en mye finere bil. Eneste jeg savner litt fra Ioniq er elektriske seter (både jeg og fruen bruker bilen) og takluke. Føler at e-Golfen var verdt de kronene den kostet mer"

vitcho

Moby og TM: Start gerne en ny tråd, hvis I vil diskutere Ioniq vs. E-golf FL. Det er OT i denne tråd.

eivhelle

Sitat fra: zementh på onsdag 03. mai 2017, klokken 12:40
Såvidt jeg kan tyde ser de nye setene ut til å være ganske like de gamle bortsett fra fargen. Noen som vet om det samme type stoff også, isåfall er det vel en fare for lett å få flekker på disse også, bare litt mindre synlig siden de er mørkere.
Jeg tror ikke flekker kommer til å være et tema på de nye setene siden fargen er såpass mørk. Stoffet ser også ut til å ha en litt annen struktur enn de gamle stoffsetene. Komforten er også bra, så jeg tror det blir helt greit med disse setene for de som ikke foretrekker skinn.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

TM

#10
Sitat fra: vitcho på onsdag 03. mai 2017, klokken 17:50
Moby og TM: Start gerne en ny tråd, hvis I vil diskutere Ioniq vs. E-golf FL. Det er OT i denne tråd.
Det er jo ikke OT i en tråd om seter e-Golf at en som kjenner både den nye og den gamle kommenterer e-Golf og setene.

Ecinnaj

Synes setene minnet mye om de som var i passaten :)

Sent fra min SM-N910F via Tapatalk


vitcho

Sitat fra: TM på onsdag 03. mai 2017, klokken 19:08
Det er jo ikke OT i en tråd om seter e-Golf at en som kjenner både den nye og den gamle kommenterer e-Golf og setene.

Nej, den diskussion er helt fin :-) Det var diskussionen om e-golf i forhold til Ioniq, jeg ikke helt syntes passede ind her.

Stikkkontakt

Sitat fra: TM på onsdag 03. mai 2017, klokken 16:06
Sitat fra: moby666 på onsdag 03. mai 2017, klokken 15:38
Skinnsetene har vel også flere innstillinger - samt elektriske, men uten minne (hvis jeg husker riktig). Hvis du skal ha minne på setene må du oppgradere til IONIQ :) :+1:
mye bedre acc (her har det skjedd noe fra den gamle, holder bilen foran bedre samtidig som man også kan velge lenger avstand til forankjørende), mye mer stabil i høye hastighete

ACC i nye (e)Golf er av typen som holder kontakt med forankjørende bil opp til 210 km/t.
Golf før FL hadde bare opp til 160 km/t. Passat hadde mulighet for begge, men Møller tok bare inn den lille. Husker jeg ikke feil er 160 km/t-ACC faset ut i Passat i likhet med i FL Golf.
Jeg har forstått det slik at 210 km/t har kraftigere radar med bedre rekkevidde. Dvs en annen HW.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

moby666

Kjørte ny eGolf i dag (har 2 "nye" egolfer på jobben). Her var det ikke elektriske seter på skinnsetene.
Ganske uvant å bruke nøkkel i en elbil. Hvorfor er ikke startknapp/nøkkelløs standard? Må nesten koste mer å håndtere alt styret med nøkkel.



Sitat fra: moby666 på onsdag 03. mai 2017, klokken 15:38
Skinnsetene har vel også flere innstillinger - samt elektriske, men uten minne (hvis jeg husker riktig). Hvis du skal ha minne på setene må du oppgradere til IONIQ :) :+1:
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA