Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Salg av Grønn Kontakt ladebrikke hos Circle K

Startet av Batteribill, fredag 14. juli 2017, klokken 21:30

« forrige - neste »

Batteribill

På vei til jobb gikk plutselig Leaf i Neutral og sier at jeg må ta ut ladekabelen. Måtte bare trille til siden og konstatere at jeg ikke kom videre. Noen som har hørt om dette problemet? Virker som noe feilsignal som gjør at bilen tror den står på lading. Prøvde å koble fra 12v batteriet men ingenting hjalp. Falck ble redningen så får jeg håpe det løser seg i morgen. Tips mottas med takk!!

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

2011 USA Leaf Sølvgrå. EL13798
22450km 1. august 2013

sylwester

Høres ikke bra ut. Du får holde oss oppdatert på hva det er.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Batteribill

Sitat fra: sylwester på onsdag 03. mai 2017, klokken 02:48
Høres ikke bra ut. Du får holde oss oppdatert på hva det er.
Ikke noe nytt fra Nissan. Syk tekniker får ikke gjort noe.  Og hvor mange timer skal man la de bruke på feilsøking...tenker at de bør jo ha kunnskap om en bil som er deres egen og nå passert 6år gammel...         Men hvordan fungerer det om man kobler fra ombordladeren? Hvis feilkilden ligger der, lurer jeg på om man kan kjøre uten eller vil bilen "nekte" fordi den mangler en del?   
2011 USA Leaf Sølvgrå. EL13798
22450km 1. august 2013

Batteribill

Sitat fra: Batteribill på fredag 05. mai 2017, klokken 23:05
Sitat fra: sylwester på onsdag 03. mai 2017, klokken 02:48
Høres ikke bra ut. Du får holde oss oppdatert på hva det er.
Ikke noe nytt fra Nissan. Syk tekniker får ikke gjort noe.  Og hvor mange timer skal man la de bruke på feilsøking...tenker at de bør jo ha kunnskap om en bil som er deres egen og nå passert 6år gammel...         Men hvordan fungerer det om man kobler fra ombordladeren? Hvis feilkilden ligger der, lurer jeg på om man kan kjøre uten eller vil bilen "nekte" fordi den mangler en del?
Ny oppdatering fra verkstedet. Bilen er ferdig og går igjen
2011 USA Leaf Sølvgrå. EL13798
22450km 1. august 2013

elektrolux

Takk for oppdatering.

Logisk nok i ettertid. Bilen tror ladekabel er tilkoblet, altså noe med ladeporten.

Litt rart at du blir belastet for dette som må betraktes som opplæring av verkstedsteknikkeren. Du betaler jo allerede for en spesialist, men her virker det ikke som du har fått det.

En slik feil burde ikke koste mer enn 1 times arbeid + ev. deler.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Batteribill

Sitat fra: elektrolux på mandag 22. mai 2017, klokken 09:31
Takk for oppdatering.

Logisk nok i ettertid. Bilen tror ladekabel er tilkoblet, altså noe med ladeporten.

Litt rart at du blir belastet for dette som må betraktes som opplæring av verkstedsteknikkeren. Du betaler jo allerede for en spesialist, men her virker det ikke som du har fått det.

En slik feil burde ikke koste mer enn 1 times arbeid + ev. deler.
Helt enig. Dette burde ikke tatt lenger tid enn du antyder. Er ikke særlig imponert over servicen. Den dagen de fant det ut var jeg fast bestemt på å hente bilen uansett. Og eventuelt finne ut av det selv. Kunne godt tenke meg å bruke et annet verksted neste gang, men vet ikke hvem her i Haugesund.   Noen forslag?   De sa tilogmed at det helst var servicer de ville utføre fordi det var mye mer å tjene på. Hvis jeg hadde jobbet der ville jeg hatt en annen holdning.

Jeg kommenterte flere ganger til de at det måtte være noe feil i signalene fra ladekontakten. Og at dette måtte gå inder opplæring. De påstår å ha trukket av 4-5timer på regningen. 

Er det normalt med 1600,- i timen? Har ikke mye erfaring med merkeverksted så jeg ble sjokkert.


Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

2011 USA Leaf Sølvgrå. EL13798
22450km 1. august 2013

Smiling when sailing

Jeg leser dessverre ikke ofte på forumet her. Men løsningen til problemet ditt kjente jeg. Du kunne ha kjørt videre bare ved å trekke ut stikk-kontakten av ledningen som fører til baksiden av ladeporten i bilen. Den ligger rett bak ladeporten og for å nå den må man ta bort plasten som er festet med plastpinner på øvre fremsiden av motorrommet. Man trenger bare en skruetrekker for fjerme plastpinnene og for å åpne festemekanismen som holder stikkkontaktene sammen.
Jeg kjøpte forresten en brukt originalladeport til 300 kr for å få meg en originalkabel med denne stikken til bilenskabler da jeg bygde om bilen til tre-fase lading. Og å bytte en ladeport ut til en originalladeport tar neppe mer enn 10 minutt for en ikke-bilmekaniker og ikke-elektriker som meg og gjør det for første gang fra da man begynner og til da man blir ferdig med jobben. Det er bare 4 skruer og den stikkkontakten som er litt skjult og vanskelig å åpne hvis man ikke har gjort det før. Måtte gjøre det selv flere ganger mens jeg testet ut den nye type2 ladeporten jeg installerte på bilen min i fjor. Jeg trur siste gang da jeg installerte den endelige adapteren som jeg skrev ut med en 3D printer for å feste den litt større type 2 porten mekanisk til den mindre åpningen i selve bilen tok det ikke en gang 5 minutt. Adapteren lagte jeg bare for å unngå å gjøre forandringer på selve bilen og dermed for å kunne enkelt bytte tilbake til den originale type 1 adapter om det blir nødvendig for få EU-godkjenning...
Med andre ord jeg synes du har blitt ranet.
Blå Leaf, Tromsø

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA