Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Zoe lademuligheter i Sverige

Startet av John_Torvald, onsdag 12. juli 2017, klokken 13:24

« forrige - neste »

John_Torvald

Ser etter billig elbil, gjerne med skavanker rundt 45 000... Ser hovedsaklig etter trilling etc, men om det finst andre alternativer så er eg åpen for det :)

P106 PSA blei *litt* mykje skruing for å halde igang...

elektrolux

#1
En vanskelig nøtt den der.

Klassikerene ligger på denne rekkevidden, men krever mekking som du har oppdaget, mens driftsikre 3 gen. biler fra 2010 begynner gjerne på litt høyere pris.

Hørte nylig at selv tvillingene ikke er uten problem, og at "alle" før eller senere vil oppleve overslag i klimakompressoren grunnet svak konstruksjon. Spørs om ikke neste trinn, nemlig brukt e-Up kan være lurt.

Ellers valgte naboen en annen løsning, nemlig nytt litium batteri i sin Saxo. Gjør seg dessverre til kriminell i samme slengen siden dette batteriet er et nytt moderne batteri med annen kjemi, men har nå kjørt gratis og problemfritt med dette i 4-5 år og nyter 100+ rekkevidde, og deilig Webasto varme. Riktignok må han nå bytte karrosseri på batteriet sitt grunnet rust på opprinnelig karrosseri, men det koster han 25 000 kr for en rustfri overligger, og da har han i teorien nye 17 år før neste påkostning. ;D
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Elmo

Sitat fra: elektrolux på tirsdag 02. mai 2017, klokken 07:10
Ellers valgte naboen en annen løsning, nemlig nytt litium batteri i sin Saxo.

En liten nøtt det og, for lithium-ombygging av PSA kommer vel ikke mye under prisen av en brukt trilling ???
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

John_Torvald

Det byr meg litt imot å betale over 60-90' for trillingar frå 2011 med 70-100' på tellaren...

Men det er få andre alternativ der ute...

PSA blir for puslitte på fart og vedlikehold så det er trilling eller noko anna som har blitt produsert seinare enn 2000...


Elmo

Sitat fra: John_Torvald på onsdag 03. mai 2017, klokken 09:27
PSA blir for puslitte på fart og vedlikehold så det er trilling eller noko anna som har blitt produsert seinare enn 2000...
Veldig lett å forstå den beslutningen :+1:    men tror du sliter med å finne noe alternativ til noe særlig under  100K på noen år :(
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

sven erik

jeg har en imive  som er gått  litt under 100 tusen   men har hvert i spania med bilen 2 ganger   og den er fulgt alle serviser og  har vert foliert  nesten siden den var my men 2 av dørene er skadet på bilen derfor kunne jeg muligens kvitta meg  med den for 55 tusen + regg   er en bra bil eneste som har vert feil med bilen hvar at det hvar dålig  12 volts batteri som ble byttet  ellers er bilen eu godkjent i år

John_Torvald

Ser ut som det blir Leaf på oss og litt opp i pris, men takk for tilbudet :)

teslade

Har Micro-vett Fiat Fiorino. Den klarer fint 65 km. Ta kontakt om det er av interesse.



Citrusen

Hva heter og koster litium batterier til en Saxo?

Elmo

Sitat fra: Citrusen på onsdag 02. august 2017, klokken 19:25
Hva heter og koster litium batterier til en Saxo?

Hvis du skal få noen til å bygge den om for deg så må du vel regne med opp mot 100.000kr tenker jeg.
Hvis du selv er kompetent til å importere batteriene og annet som skal til og bygge opp selv (hvilket utgangs-spørsmålet ditt ikke tyder på), så kan du vel komme ned mot halvparten.
Problemet med begge er at bytte av batterikjemi ikke er lovlig lenger.

Så hvis du ønsker det en PSA classic med lithium batterier så er nok tingen å slå til nå det dukker opp en på finn. De går gjerne for 25-40.000kr.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA